Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskære billeder
Fra : Kyllerylle

Dato : 22-07-08 00:57

Hej

Jeg har nu rettet nogle billeder lidt op, så motiverne er lidt mere lige at
se på, men hvordan beskærer jeg nu billederne så de ikke har skæve hvide
kanter ?
Umiddelbart er jeg bange for at hvis jeg beskærer dem vil de miste det
format de er taget i, og det ser jo ikke så godt ud når de så bliver
fremkaldt.
Nogen gode forslag ? og eventuelt forslag til programmer der kan bruges ?
Jeg bruger Photoshop og det kan selvfølgelig klare det, men hvordan ?

mvh.
Peter

Fra : Robert Piil

Dato : 22-07-08 01:15

Kyllerylle skrev:

> [...]
> Nogen gode forslag ? og eventuelt forslag til programmer der kan bruges ?
> Jeg bruger Photoshop og det kan selvfølgelig klare det, men hvordan ?

Brug crop-tool og angiv det størrelsesforhold (3000x2000) du ønsker øverst.

--
Robert Piil

Fra : Kyllerylle

Dato : 22-07-08 01:30

> Brug crop-tool og angiv det størrelsesforhold (3000x2000) du ønsker
> øverst.

Takker for det hurtige svar, det var super :0)

mvh.
Peter