Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerareparation?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-07-08 21:36

Er der nogen her i gruppen, der kender et godt og billigt
fotoreparationsværksted i Århus området?

Jeg skulle i går aftes tage et par billeder med min Olympus C-760UZ og
sende dem, men der er åbenbart noget galt med linsens zoommotor. - Den
står bare og 'tikker'. - Og så 'æder' den et helt nyopladet batteri på 5
min.. - Det lykedes mig at få taget 4 billeder, men så var den også tømt
igen for strøm. - Jeg har også lavet en reset på den, - det hjalp ikke...

Jeg ville gerne, det kan repareres, da C-760 har en belyst TTL søger
udover displayet, som er særdeles velegnet for os svagtseende...

mvh. Erik Richard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-07-08 22:44

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev

Jeg ville gerne, det kan repareres, da C-760 har en belyst TTL søger
udover displayet, som er særdeles velegnet for os svagtseende...

Køb et kamera med tv udgang, så har du 32" søger!

Claus

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-07-08 22:49

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Hej Erik

De her ligger i Viby.

http://www.visual-service.dk/VisualService/FORSIDE.aspx

Kurt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-08 02:05

Kurt Lund wrote:

> De her ligger i Viby.
>
> http://www.visual-service.dk/VisualService/FORSIDE.aspx

Mange tak, - jeg prøver at ringe til dem i morgen...

mvh. Erik Richard

Fra : ab©

Dato : 21-07-08 09:00

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Er der nogen her i gruppen, der kender et godt og billigt
> fotoreparationsværksted i Århus området?

Når du nu bor i området, ville jeg tage kameraet under armen og gå ind på
værkstedet hos

http://www.cav.dk/CAV/SmallNavigation/KONTAKT-1.aspx

- det er flinke folk, om ikke andet kan du sikkert få en kvalificeret
udtalelse om kameraets muligheder for at blive repareret / henvisning til et
andet værksted.

ab©

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-07-08 09:49

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> - det er flinke folk, om ikke andet kan du sikkert få en kvalificeret
> udtalelse om kameraets muligheder for at blive repareret / henvisning til

Det er det samme sted som jeg henviste til, Tjae det er lidt mærkeligt at
der samme firma har 2 hjemmesider der forskellige men alligevel er det samme
;)

Kurt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-08 09:55

Kurt Lund <klander52@hotmail.com> wrote:

> Det er det samme sted som jeg henviste til, Tjae det er lidt mærkeligt at
> der samme firma har 2 hjemmesider der forskellige men alligevel er det samme
> ;)

Det er ikke samme firma:

"Senest er serviceafdelingen blevet udskilt i et datterselskab, Visual
Service Aps., for at kunne yde en endnu bredere service." Så det er
meget normalt at de har deres eget website.

/thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 11:04

Thomas von Hassel wrote:

> "Senest er serviceafdelingen blevet udskilt i et datterselskab, Visual
> Service Aps., for at kunne yde en endnu bredere service." Så det er
> meget normalt at de har deres eget website.

Udelukkende en teknisk finte af hensyn til mærkevarene. De driver jo
garantiværksted for flere af de store producenter, og så så er det ikke
smart, at forhandlere skal indlevere reparationer til en konkurrent. (de
sælger jo også pro udstyr.)

Claus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-08 15:53

Thomas von Hassel wrote:

> Det er ikke samme firma:
>
> "Senest er serviceafdelingen blevet udskilt i et datterselskab, Visual
> Service Aps., for at kunne yde en endnu bredere service." Så det er
> meget normalt at de har deres eget website.

Det var også det, jeg fandt frem til. - Men alligevel... 1500-2000kr.
for rep. er /for/ meget, - så - som skrevet andetsteds - har jeg nu
bestilt et nyt Canon PS A720IS...

mvh. Erik Richard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 11:01

Kurt Lund wrote:

> Det er det samme sted som jeg henviste til, Tjae det er lidt
> mærkeligt at der samme firma har 2 hjemmesider der forskellige men
> alligevel er det samme ;)

Fordi vi er mange, der kender firmaet og stadig kalder det CAV

De laver og servicerer f.eks. mine tre videokameraer og har gjort det længe.

Men billige er de sgu ikke. 17K kostede det at skifte indmad og lidt
kontakter i mit CanonXL1s...

Claus