Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
alternativ til minigal galleri ??
Fra : jagge

Dato : 18-07-08 23:12

Det ser ud til at mit galleri ikke rigtigt fungerer mere og da det ser
ud til at der ikke udvikles på miniGal mere vil jeg gerne have et nemt
alternativ.

Mine kriterier er: Nem installation på php webhotel, simpel men flot
display af billeder, god brugerflade.

Hvis du kender et alternativt der er nemt at få op og køre vil jeg meget
gerne høre om det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim

Dato : 18-07-08 23:54

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Mine kriterier er: Nem installation på php webhotel, simpel men flot
> display af billeder, god brugerflade.
>
> Hvis du kender et alternativt der er nemt at få op og køre vil jeg meget
> gerne høre om det.

Coppermine fungerer fint...
http://coppermine-gallery.net/

Mvh, Kim

Fra : Per

Dato : 19-07-08 09:04

Jeg bruger også mg2 og en af de vigtigste parametre ved den for mig er, at
den IKKE bruger SQL database, så jeg kan tage backup bare ved at kopiere
filerne. Hvis man ikke er MySQL haj kan det jo være umuligt at tage backup
og efter min hjemmeside blev hacket 2 gange gad jeg ikke at starte forfra
mere.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-07-08 11:22

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> display af billeder, god brugerflade.
>
> Hvis du kender et alternativt der er nemt at få op og køre vil jeg meget

Nu er jeg ny i denne gruppe og derfor kender jeg ikke de forskellige
religioner.

Og med hensyn til dit spørgsmål, så har jeg flere gange brugt Jalbum med
stor succes. Både på nettet og lokalt.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 19-07-08 15:17

On Sat, 19 Jul 2008 00:11:38 +0200, jagge wrote:

>Mine kriterier er: Nem installation på php webhotel, simpel men flot
>display af billeder, god brugerflade.
>
>Hvis du kender et alternativt der er nemt at få op og køre vil jeg meget
>gerne høre om det.

Jeg bruger en, der slet og ret hedder Gallery:
http://gallery.menalto.com/

Den findes i 2 versioner. 1.x.x er uden brug af sql, og 2.x.x er med
sql database. Sidstnævnte er selvsagt den med flest features, men
begge er ganske gode. Her er forskellene på de to:
http://codex.gallery2.org/G1-G2_Comparison

Begge er også ret nemme at sætte op, ikke mindst hvis man følger
vejledningerne på hjemmesiden. Selv for mig, der aldrig før har rørt
ved sql, gik det smertefrit i første forsøg.

Der er support for masser af themes (og sprog incl. dansk), så jeg
tror du har gode chancer for at finde en brugerflade, du syntes om.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 20-07-08 12:30

Der er lige det men med Gallery at din PHP server ikke må køre i
safe-mode - og det gør de fleste købe-hoteller. Men det gør Gigahost.dk
ikke, så det er der jeg har mine sider.

--Michael

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 20-07-08 15:14

On Sun, 20 Jul 2008 13:30:17 +0200, Michael Holm wrote:

>Der er lige det men med Gallery at din PHP server ikke må køre i
>safe-mode - og det gør de fleste købe-hoteller.

Åh ja. Det har jeg ikke skænket en tanke. Jeg kører min egen server,
så det problem er jeg ikke stødt ind i.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : John Sahl

Dato : 08-08-08 14:20

jagge wrote:
> Det ser ud til at mit galleri ikke rigtigt fungerer mere og da det ser
> ud til at der ikke udvikles på miniGal mere vil jeg gerne have et nemt
> alternativ.

Jeg droppede MG2 efter flere problemer, men jeg opgav det ikke helt, for der
findes nemlig en videreudvikling som virker meget bedre:
http://www.tangata.de/kh_mod/ så den bruger jeg og er rigtig glad for den.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : jagge

Dato : 09-08-08 22:22

> Jeg droppede MG2 efter flere problemer, men jeg opgav det ikke helt, for der
> findes nemlig en videreudvikling som virker meget bedre:
> http://www.tangata.de/kh_mod/ så den bruger jeg og er rigtig glad for den.

Fedt det prøver jeg lige at kigge på.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 14-08-08 14:48

jagge wrote:

> Fedt det prøver jeg lige at kigge på.

Hvad blev dommen?

Fra : jagge

Dato : 15-08-08 09:28

John Sahl <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

> Hvad blev dommen?

He he jeg har ikke lige haft tid til det endnu. Synes at kunne huske at
det var en større omgang da jeg installerede det sidste php galleri så
jeg har ikke lige sat mig ned og fået gjort alvor af det endnu, men jeg
skal nok ;0)

MVH

Jakob