Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
For 150,- kr Nikonoptik:-) ( Link 6,9MB)
Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-07-08 12:01

Behøver det at være så dyrt?

Jeg købte for sjov en MF Nikkor-zoom 35-70 3,3-4,5 Ai, optikken har nok i
mellem 20 og 30 år på bagen, og var datidens "kit objektiv" og havde dengang
ikke særligt godt ry.

Billedet er taget på 70mm, fuld åbning og med et D3 hus, vurder selv hvor
langt vi er nået i udviklingen af optik,

http://www.myupload.dk/showfile/6349766267.jpg

Optikken var sat til salg i news:dk.marked.privat.foto , og prisen var dog
plus porto!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 13-07-08 12:14

Leif Langgaard skrev:
> Behøver det at være så dyrt?

Det kunne jo være meget sjovt at se et andet billede til sammenligning,
men det her er da ok.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Michael

Dato : 13-07-08 12:47

Leif Langgaard skrev:
> [...]
> mellem 20 og 30 år på bagen, og var datidens "kit objektiv" og havde dengang

Jeg tror både de gamle og nye kit objektiver er undervurderet, med
mindre man har brug for F/2.8 eller større blænde.

I min optik er det en god kvalitet til kun 150 kr.
Skal man kører alt manuelt på kameraet? Bruger selv et D200.

Mvh.

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-08 13:40

Michael wrote:

> [...]
>
> I min optik er det en god kvalitet til kun 150 kr.
> Skal man kører alt manuelt på kameraet? Bruger selv et D200.

Hmmm...

den stod i vejen her i huset, så jeg "afleverede" den til Leif...
Nej, på D200 og D3 virker den fint. Måler lys på M og A. Ingen AF.

Bo //

Fra : Michael

Dato : 13-07-08 14:10

Bo Bjerre skrev:
> Hmmm...
>
> den stod i vejen her i huset, så jeg "afleverede" den til Leif...
> Nej, på D200 og D3 virker den fint. Måler lys på M og A. Ingen AF.
>
> Bo //

Måske et dumt spørgsmål. Lyser de fokuspunkter man har valgt i søgeren
op når man har manuelt har fokuseret korrekt på Ai objektiver på D200?

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 15:05

"Michael" <ingenspam@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Måske et dumt spørgsmål. Lyser de fokuspunkter man har valgt i søgeren op
> når man har manuelt har fokuseret korrekt på Ai objektiver på D200?
>
> Mvh.
> Michael

Næsten, der sidder en fokusindikator i bunden af søgeren, der lyser når der
er fokuseret korrekt...

Fra : Michael

Dato : 13-07-08 15:10

Tonni skrev:

> Næsten, der sidder en fokusindikator i bunden af søgeren, der lyser når der
> er fokuseret korrekt...

Takker for svaret.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 13-07-08 23:12

Leif Langgaard wrote:
> [...]
>
> http://www.myupload.dk/showfile/6349766267.jpg
>
> Optikken var sat til salg i news:dk.marked.privat.foto , og prisen var dog

Så er den ged barberet..... - Eller - det skal den :)

God skarphed og farve, det ser sgu meget godt ud. Godt køb.

--M

Fra : Per, Herringe

Dato : 14-07-08 10:32

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.myupload.dk/showfile/6349766267.jpg
>
> Optikken var sat til salg i news:dk.marked.privat.foto , og prisen var dog

Fint glas til små penge
Jeg har selv en 180mm AI, købt til 1000,-kr. Den gør det fint og der er
sparet 6500 i forhold til autoversionen

http://www.flickr.com/photos/28568187@N06/sets/72157606138725750/

MVH Per, Herringe

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-07-08 12:10

"Per, Herringe" <p@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Fint glas til små penge
> Jeg har selv en 180mm AI, købt til 1000,-kr. Den gør det fint og der er
> sparet 6500 i forhold til autoversionen
>
> http://www.flickr.com/photos/28568187@N06/sets/72157606138725750/

Er der nu det?
Jeg har købt og solgt en AF 180/2,8 IF ED til bare 2500 kr brugt og i mint
condition.
Glimragende objektiv - kan varmt anbefales.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per, Herringe

Dato : 14-07-08 12:14

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> condition.
> Glimragende objektiv - kan varmt anbefales.

Det sku du da bare ha´ sagt så havde jeg budt lidt mer´

Jeg regner i forhold til prisen på et nyt AF-objektiv, det er jo nok ikke
sådan det skal gøres, med det er dejligt at tro man har sparet en masse.

Per, Herringe

Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-07-08 12:47

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt og solgt en AF 180/2,8 IF ED til bare 2500 kr brugt og i mint
> condition.
> Glimragende objektiv - kan varmt anbefales.

Hej

Hvordan kunne du sælge sådan en perle?

Hvis det er den samme konstruktion som Ais udgaven, hvad jeg tror det er, så
er det da noget af det bedste Nikon har lavet.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : ab©

Dato : 14-07-08 20:58

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> Hvordan kunne du sælge sådan en perle?
>
> Hvis det er den samme konstruktion som Ais udgaven, hvad jeg tror det er,
> så er det da noget af det bedste Nikon har lavet.

Der var nu ikke meget "perle" over den plastudgave af AF-ED, jeg havde - den
var slet ikke på højde med AI-udgaven (eller de nyeste AF-udgaver selv om
konstruktionen skulle være den samme i de 3 seneste)

ab©

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 14-07-08 21:36

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den var slet ikke på højde med AI-udgaven (eller de nyeste AF-udgaver selv
> om konstruktionen skulle være den samme i de 3 seneste)

Pas nu på, ellers bliver I bare punket med Bjørn Rørslett anmeldelser, hvor
han påstår at AF-udgaven klart er bedre end Ai-S udgaven. Jeg var nu også
mest til den sidste. Smid den på en F2'er og du er kørende.

MVH
Thomas