Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Worldwide Telescope fra Microsoft
Fra : Søren Friberg

Dato : 12-07-08 10:20

Jeg ved godt at jeg rammer en meget lille målgruppe, men vil alligevel
præsentere, hvad man kan kalde et billedprogram b.a. Ud over at kunne
finde astronomiske oplysninger findes billeder optaget med synligt lys
af rumteleskopet Hubble, billeder optaget med infrarødt lys af
rumteleskopet Spitzer samt billeder optaget med røntgen af rumteleskopet
Chandra. Derfor har alle nu mulighed for at sammenligne billeder optaget
med forskelligt slags lys.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-07-08 10:45

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message
> [...]
> har alle nu mulighed for at sammenligne billeder optaget med forskelligt

Mangler du ikke et link?

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskruse.com, http://hans-kruse.blogspot.com/

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-07-08 10:54

Hans Kruse skrev:

> Mangler du ikke et link?

Det anede mig, at jeg ville blive spurgt:

http://www.google.dk/search?q=worldwide+telescope&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

henviste mig til :

http://www.worldwidetelescope.org/

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-07-08 11:19

Søren Friberg skrev:
> [...]
> rumteleskopet Spitzer samt billeder optaget med røntgen af rumteleskopet
> Chandra. Derfor har alle nu mulighed for at sammenligne billeder optaget

Jeg blev inspireret af en positiv anmeldelse i fysik/kemi-lærernes fagblad.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk