Foto
IBM760 5420
Teil 3020
lyssætning til foto af bil
Fra : Peter Holm

Dato : 12-07-08 08:40

Hejsa

kan nogen give fif til lyssætning til foto af en bil? (reklame coated
Nissan)

Jeg har 2x500w at gøre godt med.

Mvh
Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-08 08:53

Peter Holm wrote:
> Hejsa
>
> kan nogen give fif til lyssætning til foto af en bil? (reklame coated
> Nissan)
>
> Jeg har 2x500w at gøre godt med.

Dagslys og overskyet er nok det letteste. At blande dagslys og kunstlys
giver problemer med varierende farvetemperatur.

Bo //

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-07-08 10:00

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> kan nogen give fif til lyssætning til foto af en bil? (reklame coated
> Nissan)
>
> Jeg har 2x500w at gøre godt med.

Glem det, lyst gråvejr uden skyer er det der skal til!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-08 14:02

Leif Langgaard wrote:
> Glem det, lyst gråvejr uden skyer er det der skal til!

Gråvejr uden skyer? Hvad er det grå så?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kim S

Dato : 12-07-08 20:54

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
>>

> Glem det, lyst gråvejr uden skyer er det der skal til!

Hmm.. Prøv lige at læse det du har skrevet

Mvh, Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-07-08 10:13

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> Glem det, lyst gråvejr uden skyer er det der skal til!

Til dem der ikke ved at der kan være mørkere skyer i et gråvejr, så er det
altså muligt, faktisk er det mere reglen end undtagelsen.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-07-08 14:12

Peter Holm skrev:
> Hejsa
>
> kan nogen give fif til lyssætning til foto af en bil? (reklame coated
> [...]

Det kommer da meget an på hvad du vil opnå - hvad er din ide?

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Peter Holm

Dato : 12-07-08 19:37

Ole Larsen wrote:

> Det kommer da meget an på hvad du vil opnå - hvad er din ide?

ikke noget spektakulært, men heller ikke noget alt for fladt.
Jeg overvejede noget flash/modlys, men er usikker på om jeg har power nok.
http://img.photobucket.com/albums/v373/squid31/Nature-Landscape/2882.jpg
byt skiltet ud med en bil

Skal mine 2x500w bare frontalt på objektet?

mvh
peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-07-08 20:54

Peter Holm skrev:

> [...]
> byt skiltet ud med en bil
>
> Skal mine 2x500w bare frontalt på objektet?

Det var da en mulighed - og blænder du noget ned for baggrunden

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-07-08 10:56

Peter Holm skrev:

> [...]
> byt skiltet ud med en bil
>
> Skal mine 2x500w bare frontalt på objektet?

Så kan du jo ligeså godt lave noget hdr i stedet, du kan meget nemt
risikere at få nogle grimme udbrændte områder med flash, især områder
med krom er svært at styre. PS. Husk polfilter.

Tommy

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-08 11:49

> [...]
> risikere at få nogle grimme udbrændte områder med flash, især områder
> med krom er svært at styre. PS. Husk polfilter.

jeg tror jeg holder mig til flash frem for hdr. Er mere erfaren med flash.
Jeg holder et skarpt øje med kromen. polfilter: check!

peter

Fra : 2rb1

Dato : 13-07-08 12:36

Brug ovenlys, (altså ovenover bilen) gerne med et par store softboxe, eller
translucent materiale.
Hvis lys sættes og måles rigtigt, er krom ikke noget problem. Alt efter
underlag som bilen skal stå på, brug også reflektorer og lysabsorberende
plader.

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-08 20:26

2rb1 wrote:
> [...]
> Hvis lys sættes og måles rigtigt, er krom ikke noget problem. Alt
> efter underlag som bilen skal stå på, brug også reflektorer og

ok, jeg har en 2x2 meter ramme med gennemlysningsstof der vil kunne skydes
igennem, det prøver jeg (hvis settingen tillader det).

mvh
peter