Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon camera control pro problem
Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-07-08 17:12

Hej,

Jeg har Nikon Camera Control Pro i nyeste version 2.1.0 på to PC'er. OS
er XP/32

Når jeg sætter kameraet på den ene, starter programmet, som det skal og
har kontakt med kameraet.

Når jeg sætter kameraet til den anden, starter programmet og konstaterer
herefter ret hurtigt: "No camera was detected"

Begge mine kameraer opfører sig ens.

Min eneste mistanker er at den ene PC har "opgraderet" sig til SP3, og
den anden har IKKE. Jeg kan ikke få google til at fortælle mig om det er
det reelle problem.

Er der nogen her i NG, der har lignende erfaringer ??

Bo //

Fra : Søren Friberg

Dato : 11-07-08 17:22

Bo Bjerre skrev:

> Når jeg sætter kameraet til den anden, starter programmet og konstaterer
> herefter ret hurtigt: "No camera was detected"

Ja, sådan gør mit også på min bærbare med XP, men ikke under Vistaen.
Men vælger jeg: "Import Photos from device" går det fint nok for mig.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 11-07-08 17:24

Søren Friberg skrev:

> Ja, sådan gør mit også på min bærbare med XP, men ikke under Vistaen.
> Men vælger jeg: "Import Photos from device" går det fint nok for mig.

Ja, undskyld. Samme problem, men for mig i Lightroom.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-07-08 17:42

Søren Friberg wrote:

> Ja, sådan gør mit også på min bærbare med XP, men ikke under Vistaen.
> Men vælger jeg: "Import Photos from device" går det fint nok for mig.

Øh...

Jeg importerer ikke billeder. Det bruger jeg en kortlæser til.
Kameraerne er sat op til at kunne fjernstyres fra CCP
Hvis jeg sætter kameraerne til at være USB memory har jeg ikke
problemer, for så bruger jeg ikke Camera Control, men en almindelig
stiphinder.

Bo //

Fra : Søren Friberg

Dato : 11-07-08 18:17

Bo Bjerre skrev:

> Jeg importerer ikke billeder.

Nej, det fandt jeg jo lige ud af. Alligevel tror jeg løsningen er den
samme på begge vores problemer, men jeg kender den altså ikke lige.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 18:53

Nikon skriver:

Understøttede kameraer
- D3 og D300 understøtter ledningsforbundet forbindelse (også mulighed for
ledningsforbundet og trådløs forbindelse ved hjælp af den trådløse sender
WT-4 [ekstraudstyr]).
- D200 understøtter ledningsforbundet forbindelse (også mulighed for
ledningsforbundet og trådløs forbindelse ved hjælp af den trådløse sender
WT-3 [ekstraudstyr]).
-D2Hs, D2X og D2Xs understøtter ledningsforbundet forbindelse (også mulighed
for trådløs forbindelse ved hjælp af den trådløse sender WT-2
[ekstraudstyr]).
- *D1, *D1H, *D1X, D100, D2H, D200, D40, D40x, D50, D60, D70, D70s og D80
understøtter kun ledningsforbundet forbindelse.

Og så det væsentlige:
* Windows Vista og Windows XP Service Pack 3 understøttes ikke.

Med venlig hilsen

Tonni

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-07-08 18:55

Tonni wrote:
> [...]
>

> Og så det væsentlige:
> * Windows Vista og Windows XP Service Pack 3 understøttes ikke.

Ku du ikk' lige sende mig en link til der hvor der står: servicepack 3
understøtte IKKE ???

-så vil jeg se om man kan opgradere til SP2

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 19:00
Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-07-08 20:18

Tonni wrote:
> Hej igen!
>
> Beklager de to overflødige posts... outlook express drillede med en
> meddelelse om at posten ikke blev sendt selv om den gjorde! DANM mikroSH.T
>
> Linket er her:
> http://nikoneurope-dk.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_dk.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=25203&p_created=1213866326&p_sid=Hv*jtv8j&p_accessibility=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjgmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPTY0OSZwX3B2PSZwX2N2PTEuNjQ5JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTE*&p_li=&p_topview=1

OK, jeg havde version 2.1.0, der ikke virker, og nu har jeg version
2.2.0, der heller ikke virker, men dog på et højere plan. Jeg har netop
sat alle andre vinDOS maskiner i huset til IKKE at hitte på SP3. Så kan
jeg nok overleve til Nikon får startet en programmør...

Tak for hjælpen og god weekend

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 21:37

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre vinDOS maskiner i huset til IKKE at hitte på SP3. Så kan jeg nok
> overleve til Nikon får startet en programmør...

Det var så lidt! - Håber snart Nikon får løst problemet!
Især når microsoft, ikke en gang vil være kompatibel med sig selv!!!

mvh. Tonni

Fra : Skeptikeren

Dato : 12-07-08 07:10

On Fri, 11 Jul 2008 19:52:46 +0200, "Tonni"
<hauge*snabel*hardware*dryp*dk> wrote:

> [...]
>

>Og så det væsentlige:
>* Windows Vista og Windows XP Service Pack 3 understøttes ikke.

Netop. Det væsentlige er , at det kun er de med * mærkede kameraer,
der ikke understøttes i Windows Vista og Windows XP Service Pack 3.
Der er ingen i tråden, der har talt om, hvilke(t) kamera(er) det
drejer sig om!

mvh

sk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-08 08:17

Skeptikeren wrote:

> [...]
> der ikke understøttes i Windows Vista og Windows XP Service Pack 3.
> Der er ingen i tråden, der har talt om, hvilke(t) kamera(er) det

Nej, det burde jeg jo have fortalt. Jeg har et D3 og et D200, begge med
nyeste firmware. Ingen af dem er med stjerner på, så det burde vel virke?

Det gør de ikke, og jeg har åbnet en supportsag hos Nikon.

Bo //

Fra : JH

Dato : 12-07-08 09:49

Nu har jeg ikke læst alle forslag helt igennem, så tilgiv mig hvis jeg
skriver det samme som andre:
Der er på kameraet to forskellige indstillinger for USB: M (Mass Storage) og
P (PTP). Nu sidder jeg ikke lige med mit kamera i hånden, men Camera Control
virker kun i den ene indstilling (mener at det er PTP men er ikke helt
sikker). Prøv dig frem. Held og lykke.
JH

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-08 12:33

JH wrote:
> [...]
> virker kun i den ene indstilling (mener at det er PTP men er ikke helt

Hvilket jeg godt ved, og har skrevet i et af mine indlæg. Men tak for
deltagelse, og god weekend,

Bo //