Dykkerferie med ikke-dykkende familie?
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 03-08-08 08:15

Hvor skal man tage hen med en ikke-dykkende familie? De vil dog gerne snorkle..

Jeg kunne godt tænke mig Nord Sulawesi, men er der noget for familien der?

Fra : Ole N.

Dato : 03-08-08 09:03

Hej Someone

Det er svært a sige om Nordsulawesi er noget for familien, da jeg ikke ved
hvad de vil have. Bunaken er en lille ø med små homestays og på vestsiden af
øen noget der ligner en strand. Det kræver dog der er højvande før den kan
bruges, og der kan være mange spændende ting i sandet, man kan træde på.
Lembeh er kun for dykkere.

Man kan tage på nogle ture fra Manado i oplandet. Der er et par vulkaner
ognogle søer og sø kan man spise guldfisk og hunde.

Hvis det var mig ville jeg tage til Bali og dykke derfra. Der er mange
forskelige steder og forskelige former for dykning og der findes hele tiden
nye steder især oppe nordpå.

VH.
Ole Nienstædt

Se også www.123hjemmeside.dk/oletine

Fra : Ole N.

Dato : 03-08-08 09:07

Jeg villige tilføje at snorklingen på Bunaken er super. Det kræver dog at
man er fortrolig med at svømme pgra. strøm, og hvis man finder den rigtige
boat man er der kæmpe store flokke af definer i farvandet omkring bunaken og
hvis man er rigtigt heldig kan man se en hval.

Ole

Fra : KiM

Dato : 03-08-08 04:54

On 3 Aug., 09:15, <some...@somedomain.com> wrote:
> Hvor skal man tage hen med en ikke-dykkende familie? De vil dog gerne snorkle..
>
> Jeg kunne godt tænke mig Nord Sulawesi, men er der noget for familien der?

Filippinerne. Har boet der 5 år så jeg kunne ramble en del derom.
Skriv til mig hvis har brug for info.

I indonesien ville jeg vælge Bali til Flores routen. Dvs. Nusa
Tenggara området. Bali er klart fedt for alle. Lombok er afslappende
med rimelig god dykning. Flores og Komodo området byder på fantastisk
dykning, og ligeledes fantastisk natur. Alor er way off, men
fantastisk dykning og rigtige stammefolk.

Jeg synes ikke at Bunaken var så fantastisk. Bevares der er gode væg
dyk, men det er det. Derimod var Togian islands og Tora Toraja 2 helt
fantastiske oplevelser.

mvh Kim Isaksen

Fra : Lars Skov

Dato : 03-08-08 06:41

Hejsa

> Hvor skal man tage hen med en ikke-dykkende familie? De vil dog gerne snorkle..
>
> Jeg kunne godt tænke mig Nord Sulawesi, men er der noget for familien der?

Jeg ville nok vælge at definere det som en familierejse med
dykkermulighed og så ikke slæbe hele familien med til den anden ende
af verden for at du kan have det sjovt. Men sådan er vi nok så
forskellige

Mvh
Lars Skov