Kursus i undervandsfotografering..
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 03-08-08 08:14

Er der nogen der kan anbefale et kursus i undervandsfotografering for nybegyndere?

Jeg får mit sæt til oktober - Canon 40d, Canon EF-S 10-22mm, Tokina 10-17mm fisheye, Canon EF-S 60mm Macro, Ikelitehus og 2 Ikelite Substrobe D-160 - og kan ikke vente med at komme igang...

Fra : Lars Skov

Dato : 03-08-08 02:29

Hejsa

> [...]
>
> Jeg får mit sæt til oktober - Canon 40d, Canon EF-S 10-22mm, Tokina 10-17mm fisheye, Canon EF-S 60mm Macro, Ikelitehus og 2 Ikelite Substrobe D-160 - og kan ikke vente med at komme igang...

PADI har deres Underwater Digital Photografy som er helt uafhængigt af
dit udstyr. Du lærer at genkende det gode billede, finder ud af hvad
forskellen på at fotografere under og over vand er, teknik med blænde
m.v., lyssætning osv.

Men det vigtigste er, at man får lov til at prøve sig frem via 2 dyk -
det ene evt i pool for at gøre miljøet mindre vigtigt og
fotograferingen mere vigtigt.

Det følger i øvrigt en udemærket bog med, med en masse fotoeksempler.

Du skal ikke forvente at blive undervist af en fotoekspert, men en
dykker der ogsp kan lide at fotografere.

Mvh
Lars

Fra : Ole Dreyer

Dato : 04-08-08 02:08

On 3 Aug., 10:28, Lars Skov <l...@rsskov.dk> wrote:
> [...]
>
> Du skal ikke forvente at blive undervist af en fotoekspert, men en
> dykker der ogsp kan lide at fotografere.

Hej

Jeg kan anbefale dig at anskaffe bogen The Underwater Photographer,
Third Edition: Digital and Traditional Techniques af Martin Edge
(købes på Amazon.com´- ca 30£). den er super for alle, begyndere som
øvede. Det er det bedste "kursus" jeg har fået.

Mvh

Ole

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-08-08 09:27

Ole Dreyer wrote:

> [...]
> (købes på Amazon.com´- ca 30£). den er super for alle, begyndere som
> øvede. Det er det bedste "kursus" jeg har fået.

Det er også en rigtig god bog, men at få live tips og tricks slår den ikke.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix