drm wrote:
> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> news:489768eb$0$48317$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:q5qd941j73tqjmja7e1ta9dv77oc60mo7p@4ax.com...
>>> On Sun, 3 Aug 2008 21:16:56 +0200, "Peter K. Nielsen"
>>> <nixen@bixennej.dk> wrote:
>>>
>>>> Hej NG,
>>>>
>>>> Som fortalt i et andet indlæg har jeg købt en Dethleffs485 Beduin
>>>> Emotion.
>>>> Havde før en Hobby500
>>>>
>>>> Mit problem er at køreegenskaberne er noget af det mest elendige jeg til
>>>> dato har været udsat for. Allerede ved 80Kmt i vindstille sejler den over
>>>> hele vejen. Jeg har prøvet med kugletryk fra 70 kg op til 130 med spring
>>>> på
>>>> 10 Kg
>>>>
>>>> Først ved 120 Kg bliver den til at have med at gøre (trækket er WS3000)
>>>>
>>>> Jeg har selv en ide om at der er foretaget et uheldigt dækvalg 14"
>>>> Cargodæk)
>>>> Når vognen holder stille og jeg skubbet til den på siden så står den og
>>>> vipper i meget lang tid.
>>>>
>>>> Ved nogen om man kan få nogle større fælge med lavprofildæk, og om en
>>>> sådan
>>>> løsning vil hjælpe på problemet?
>>>>
>>>> For god ordens skyld er det trækkende køretøj en Citroen C5 og fortelt og
>>>> stænger liggger i baggagerummet
>>>>
>>>> Peter
>>> Hej Peter... du har da dine problemer efter skiftet...
>>>
>>> Som sammenligning: Adria 502 med bagendekøkken skal jo give
>>> slingerproblemer. Der er 2 langsgående enkeltsenge foran og
>>> midter-siddegruppe. 2 x11 kg (gule) gasflasker + reservehjul + 3x 20 m
>>> kabel + diverse i gaskassen. Vi bruger magasinerne foran til fortelt +
>>> bord og stole + div.. Kugletrykket blev i '96 målt til ca. 85 kg efter
>>> ferielæsningen. Jeg syntes den havde lidt lettere ved at slingre end
>>> vores gamle vogn, men så længe vi holdt farten under 90 km/t var der
>>> ikke det store. Standarddækmonteringen var et-eller-andet
>>> kinesisk/østeuropæisk bras. De blev i 2000 skiftet til Bridgestone
>>> varvognsdæk med stive sider/karkasser, og det hjalp en hel del.
>>> Kugletrykket er stadig 80-90 kg og dæktrykket er 40 psi. Nu har vi
>>> efterhånden kørt 60-65.000 km med to forksllige biler foran uden de
>>> store problemer.
>>>
>>> Mit værste scenarie er når vi skal over Storebælt i kraftig sidevind.
>>> Når jeg nærmer mig pytonerne sætter jeg hastigheden til ca. 50 km/t, så
>>> går det også. (Skærtorsdag 2006 dog 30 km/t)...
>>>
>>> --
>>> Venlig hilsen / Best regards
>>> Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
>>> (Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)
>>>
>>> Se min hobbyside:
www.RacePhoto.dk
>> Jeg kører med en LMC 495E med de fabriksmonterede øst-varevorgnsdæk med 45
>> PSI. Jeg har IKKE mere end max 50 kg's kugletryk (jeg kan løfte
>> campingvognen ved trækket uden de store problemer og jeg er IKKE olympisk
>> mester i vægtløftning).
>>
>> Denne vogn kører som efter en snor efter min Audi A6'er op til i hvert
>> fald 115 km/t - hurtigere har jeg ikke kørt. Vognen er læsset efter bogen
>> med alt tungt omkring akslen. Ved den normale "tempo100" hastighed er der
>> ingen problemer. Når en turistbus overhaler meget tæt på med 120 km/t
>> trækker den lige i bilen kortvarrigt men ikke noget man ikke kan
>> kompensere for med et lille tag i rattet.
>>
>> Jeg ville i dit tilfælde fåre kontrolleret at støddæmperne faktisk
>> virker - jeg tror ikke det er dækkene der er "forkerte".
>>
>> Mvh
>> Jens.
>
>
> Hej
>
> Som jeg har skrevet før, havde vi samme problem med vores LMC 475 rd. Bilens
> bagdæk og campingvognens dæk (varevognsdæk) fik max. tryk - det hjalp en
> lille smule. Så skiftede vi bremseklodserne i slingrekoblingen - og bingo!
> Nu kører vognen perfekt.
En annen vesentlig ting når man kjører med slingrekobling er at kula
(kuglen på dansk?) skal være ren, tørr og uten lakk slik at
bremseklossene tar tak.
John Roger