røg fra kablet
Fra : Poul E M

Dato : 03-08-08 21:52

Godaften

Når jeg drejer nøglen helt om, for at starte bilen, ryger det fra stelkablet
lige ved batteri polen, og bilen vil ikke starte men klikker bare, nogen der
ved hvad der er galt. hmm ja det kan sikkert være mange ting, med sådan
noget strøm.

Hilsen Poul E Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-08 21:59

Poul E M skriver:

> [...]
> ved hvad der er galt. hmm ja det kan sikkert være mange ting, med sådan

Hvis ikke der var det i forvejen, er der nu en meget dårlig forbindelse.

Startmotoren kræver meget strøm, endnu mere, hvis det er en dieselbil
(du har intet skrevet om, hvilken bil det er og vi kan nok ikke gætte
det). En dårlig forbindelse laver varme og varme laver dårlig
forbindelse.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Poul E M

Dato : 03-08-08 22:07

> [...]
> (du har intet skrevet om, hvilken bil det er og vi kan nok ikke gætte
> det). En dårlig forbindelse laver varme og varme laver dårlig

Det er en Mazda 626 fra 93 og jeg har haft begge poler af for at lade
batteriet op, så har jeg måske ikke fået dem ordentlig på igen, jeg havde
også lidt problermer med at få plus til at sætte ordenlig fast, det hele
begyndte med at bilen ikke ville starte, men vi skubbede den igang, og så
troede vi at den ville starte efter vi havde kørt en tur i den. Jeg har før
haft de problemer med bilen men de kommer og går. Jeg har haft lader på men
potmeteret faldt til nul næsten med det samme og så boblede det i batteriet,
er det ikke tegn på der er strøm nok på.

Hilsen Poul E M

Fra : Kåre

Dato : 03-08-08 22:21

> [...]
> på men potmeteret faldt til nul næsten med det samme og så boblede det i
> batteriet, er det ikke tegn på der er strøm nok på.

Hvis du har problemer med at montere polskoene igen, så er det vel ikke
fordi du har byttet ompå plus og minus? de er ikke lige store...

Et fuldt opladet batteri skal da vel ikke begynde at koge?
Har du prøvet at måle spændingen på bateriet mens du prøver at starte
motoren? Hvis den falder meget langt ned, så er batteriet nok færdigt.
Ellers har du nok en meget dårlig forbindelse.

Jeg har samme bil stående ude i indkørslen. Jeg har haft problemer med at
den ikke ville starte. Der sidder en halvtynd rød ledning på plus polen, som
ikke går til starteren. men den kan ikke starte hvis den ikke sidder fast.
Og min er flere gange knækket af og haft usynlige dårlige forbindelser.

mvh
Kåre

Fra : Poul E M

Dato : 04-08-08 07:11

> [...]
> som ikke går til starteren. men den kan ikke starte hvis den ikke sidder
> fast. Og min er flere gange knækket af og haft usynlige dårlige

Polskoene er monteret de rigtige steder. Det jeg mener med at koge er at man
kan se batteriet arbejder i de huller til at hælde vand i.
jeg har 2 ledninger der er kappet helt oppe ved batteriet og det har de
altid været.

Hilsen Poul E M

Fra : Lars Arup

Dato : 03-08-08 22:03

Ja det lyder da helt klart som en dårlig forbindelse. Rens for ir og spænd
godt fast om polen. Envidere skal du sikre dig at stelkablet har god forb i
polsko(f ex at det ikke er korroderet så det er lige ved at knække). Og
check så også lige forbindelsen i den anden ende ved karossen.

MVH Lars Arup

Fra : Poul E M

Dato : 05-08-08 12:58

> [...]

> stelkablet lige ved batteri polen, og bilen vil ikke starte men

> klikker bare, nogen der ved hvad der er galt. hmm ja det kan sikkert

Det lader til det var min starter der var helt færdig, tak for hjælpen og
forslagene herinde.

Hilsen Poul E M