/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad slider mindst på gearkasse og koblin
Fra : Bruno


Dato : 03-08-08 21:45

Når nu man kører en del i kø, så får man tid til at spekulere

Hvad er mon bedst for ens bil?

A. Hver gang man holder stille, i mere end et par sekunder, så skifter
man til frigear og slipper koblingen.

B. Medmindre man kan se, at man skal holde i måske både halve og hele
minutter så lader man bilen blive i gear og holder koblingen i bund.

Forskellen er vel nærmest den samme(altså lig nul), eller?

Mvh
Bruno

 
 
Peter Dalgaard (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 03-08-08 22:16

On Sun, 03 Aug 2008 22:45:03 +0200, Bruno wrote:

> Når nu man kører en del i kø, så får man tid til at spekulere
>
> Hvad er mon bedst for ens bil?
>
> A. Hver gang man holder stille, i mere end et par sekunder, så skifter
> man til frigear og slipper koblingen.
>
> B. Medmindre man kan se, at man skal holde i måske både halve og hele
> minutter så lader man bilen blive i gear og holder koblingen i bund.
>
> Forskellen er vel nærmest den samme(altså lig nul), eller?
>
> Mvh
> Bruno


Tjah... A har to gearskift i stedet for nul, til gengæld har B diverse
koblingslejer m.v. under længerevarende belastning (og venstrebenet med).

Jeg bruger, og har lært, B. Undtagen når benet bliver træt (kors hvor var
de dog længe om at billettere hver bil nede i Bøjden).

Apropos agurker... Når man holder for rødt op ad bakke bruger man så fod-
eller håndbremse?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

OZ3BTO (03-08-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 03-08-08 23:22



>
> Tjah... A har to gearskift i stedet for nul, til gengæld har B diverse
> koblingslejer m.v. under længerevarende belastning (og venstrebenet med).
>
> Jeg bruger, og har lært, B. Undtagen når benet bliver træt (kors hvor var
> de dog længe om at billettere hver bil nede i Bøjden).
>
> Apropos agurker... Når man holder for rødt op ad bakke bruger man så fod-
> eller håndbremse?
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907


Ville vælge A

Begge dele er tilladt også til evt. køreprøve men kørelære anbefaler
normalt at man bruger fodbremsen også finde koblingspunkt før der gives gas
igen
Hvad jeg selv gør er lidt forskelligt .. kommer også an på bilen.. I min
egen bruger jeg sjældent ankeret.. Men OK det skal også gå RET voldsomt
opad før den skal have speeder for at sætte igang
I taxaen rykker jeg ankeret hvis automatgearet ikke selv kan holde den.. I
volvoen slipper ankeret selv når man begynder at give gas såfremt man har
selen på



Evo Light (04-08-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 04-08-08 00:23

On Mon, 4 Aug 2008 00:22:19 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>
>
>>
>> Tjah... A har to gearskift i stedet for nul, til gengæld har B diverse
>> koblingslejer m.v. under længerevarende belastning (og venstrebenet med).
>>
>> Jeg bruger, og har lært, B. Undtagen når benet bliver træt (kors hvor var
>> de dog længe om at billettere hver bil nede i Bøjden).
>>
>> Apropos agurker... Når man holder for rødt op ad bakke bruger man så fod-
>> eller håndbremse?
>>
>> --
>> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
>> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
>> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
>> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
>
>
>Ville vælge A
>
>Begge dele er tilladt også til evt. køreprøve men kørelære anbefaler
>normalt at man bruger fodbremsen også finde koblingspunkt før der gives gas
>igen
>Hvad jeg selv gør er lidt forskelligt .. kommer også an på bilen.. I min
>egen bruger jeg sjældent ankeret.. Men OK det skal også gå RET voldsomt
>opad før den skal have speeder for at sætte igang
>I taxaen rykker jeg ankeret hvis automatgearet ikke selv kan holde den.. I
>volvoen slipper ankeret selv når man begynder at give gas såfremt man har
>selen på
>

Bruger sq aldrig bremsen på taxaen når jeg skal holde stille. Den
bliver bare smidt i p uanset hvad hvis jeg skal holde stille i længere
tid.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste