Hvad slider mindst på gearkasse og koblin
Fra : Bruno

Dato : 03-08-08 21:45

Når nu man kører en del i kø, så får man tid til at spekulere

Hvad er mon bedst for ens bil?

A. Hver gang man holder stille, i mere end et par sekunder, så skifter
man til frigear og slipper koblingen.

B. Medmindre man kan se, at man skal holde i måske både halve og hele
minutter så lader man bilen blive i gear og holder koblingen i bund.

Forskellen er vel nærmest den samme(altså lig nul), eller?

Mvh
Bruno

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-08-08 22:16

On Sun, 03 Aug 2008 22:45:03 +0200, Bruno wrote:

> [...]
> minutter så lader man bilen blive i gear og holder koblingen i bund.
>
> Forskellen er vel nærmest den samme(altså lig nul), eller?

Tjah... A har to gearskift i stedet for nul, til gengæld har B diverse
koblingslejer m.v. under længerevarende belastning (og venstrebenet med).

Jeg bruger, og har lært, B. Undtagen når benet bliver træt (kors hvor var
de dog længe om at billettere hver bil nede i Bøjden).

Apropos agurker... Når man holder for rødt op ad bakke bruger man så fod-
eller håndbremse?

Fra : OZ3BTO

Dato : 03-08-08 23:22

> [...]
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918

Ville vælge A

Begge dele er tilladt også til evt. køreprøve men kørelære anbefaler
normalt at man bruger fodbremsen også finde koblingspunkt før der gives gas
igen
Hvad jeg selv gør er lidt forskelligt .. kommer også an på bilen.. I min
egen bruger jeg sjældent ankeret.. Men OK det skal også gå RET voldsomt
opad før den skal have speeder for at sætte igang
I taxaen rykker jeg ankeret hvis automatgearet ikke selv kan holde den.. I
volvoen slipper ankeret selv når man begynder at give gas såfremt man har
selen på

Fra : Evo Light

Dato : 04-08-08 00:23

On Mon, 4 Aug 2008 00:22:19 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>volvoen slipper ankeret selv når man begynder at give gas såfremt man har

Bruger sq aldrig bremsen på taxaen når jeg skal holde stille. Den
bliver bare smidt i p uanset hvad hvis jeg skal holde stille i længere
tid.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"