Overvågning af tastaturet
Fra : Lars

Dato : 02-08-08 18:36

Hej

Da jeg desværre har på fornemmelsen at der foregår noget på hjemmets pc, som
jeg ikke synes om, har jeg behov for et program der kan overvåge alt hvad
der bliver skrevet på tastaturet.. findes det?

MVH

Lars

Fra : Søren Blom

Dato : 02-08-08 18:55

"Lars" <x@x.dk> skrev

> Da jeg desværre har på fornemmelsen at der foregår noget på hjemmets pc,
> som jeg ikke synes om, har jeg behov for et program der kan overvåge alt
> hvad der bliver skrevet på tastaturet.. findes det?

ja, du kan bruge google og søge på keylogger, så kan dfu nok finde noget du
kan bruge.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-08 19:01

"Lars" <x@x.dk> wrote in message
> [...]
> pc, som jeg ikke synes om, har jeg behov for et program der kan
> overvåge alt hvad der bliver skrevet på tastaturet.. findes det?

Men kan nemt være ulovligt at benytte.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Per

Dato : 02-08-08 19:47

Lars wrote:
> [...]
> pc, som jeg ikke synes om, har jeg behov for et program der kan
> overvåge alt hvad der bliver skrevet på tastaturet.. findes det?

http://spydk.dk/index.php?cPath=63&osCsid=4a069e212606b24cabb4aede30626510

/ Per

Fra : John

Dato : 02-08-08 20:51

"Lars" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> et program der kan overvåge alt hvad der bliver skrevet på tastaturet..
> findes det?

Jeps, endda flere af slagsen:

http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=keylogger&action=s&search=Find+it&lc=1

John

Fra : Lars

Dato : 03-08-08 09:58

> Jeps, endda flere af slagsen:
>
> http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=keylogger&action=s&search=Find+it&lc=1

Tak for linket. super program.. lige til formålet..

Fra : John

Dato : 04-08-08 18:28

"Lars" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for linket

Velbekomme!

> super program.. lige til formålet..

Hvilket af dem?

John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 15:09

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in

> Jeps, endda flere af slagsen:

<snip>

Et tip til de paranoide.

Der findes en måde at snyde en keylogger på. Når man skriver login
brugernavn og/eller password, skriver man ekstra tegn ind - de samme
hver gang - og sletter dem ved at de udvælges med mussemarkøren efter
deres placering blandt prikkerne. Så kan en keylogger ikke se hvilke
tegn det er der bliver slettet. En keylogger kan nemlig ikke følge
musens bevægelser.

Er der så nogen der prøver at gætte bliver angrebet opdaget. For de
fleste home bankings vedkommende - om ikke alle - lukkes der for
login til kontoen ved et antal forgæves forsøg.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Hans

Dato : 02-08-08 21:07

"Lars" <x@x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hjemmets pc, som jeg ikke synes om, har jeg behov for et
> program der kan overvåge alt hvad der bliver skrevet på

LOL

Fra : Blur T

Dato : 09-08-08 01:02

"Lars" <x@x.dk> wrote in message
> [...]
> som jeg ikke synes om, har jeg behov for et program der kan overvåge alt
> hvad der bliver skrevet på tastaturet.. findes det?

Uhm... er der kæresten, som sidder og chatter? lol

Fra : Charlotte

Dato : 15-08-08 12:57

"Blur T" <ghettoftwSP@Mgmail.com> skrev i en meddelelse

> Uhm... er der kæresten, som sidder og chatter? lol

Tja - det kan godt være det virker underligt på de fleste af jer, men jeg
kan da fornemme, det er rimeligt vigtigt for Lars, som er ked af det
kæresten laver, eller et andet familiemedlem - jeg har selv været der. Men
fik skovlen under personen, så nu er livet fedt igen - uden ham Men det
er en anden historie.....jeg var også panisk dengang, og da jeg spurgte her
på nettet om en vituel verden som min kæreste brugte meget tid på, tror det
hed Second Life, fik jeg kun tarvelige svar tilbage - en konstruktiv kritik
til jer gutter som sidder og svare på indlæg..........prøv engang imellem at
tag situationen lidt mere seriøst end det i gør - der er faktisk et andet
menneske i den anden ende, som prøver at finde en løsning på et problem.

Hilsen Lotte

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-08-08 16:32

Axel Hammerschmidt wrote:

> En keylogger kan nemlig ikke følge musens bevægelser.

Hvis din computer er kompromitteret af en trojan, er det farligt at gøre
den slags antagelser..

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 17:32

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Hvis din computer er kompromitteret af en trojan, er det farligt
> at gøre den slags antagelser..

Hvis og hvis...

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-08-08 21:10

Axel Hammerschmidt wrote:
> Hvis og hvis...

Er "hvis" ikke et meget relevant ord, når man diskuterer sikkerhed?

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 23:14

Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote in news:48a4911e$0
$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er "hvis" ikke et meget relevant ord, når man diskuterer sikkerhed?

Det er muligvis relevant når man diskuterer usikkerhed.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-08-08 21:28

On 2008-08-14, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvis og hvis...

Mener du i ramme alvor at det ligger fjernt at en maskine med en
keylogger også har tilhørende trojanere til at aflytte andre hændelser?

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 23:12

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in

> Mener du i ramme alvor at det ligger fjernt at en maskine med en
> keylogger også har tilhørende trojanere til at aflytte andre hændelser?

Hvordan adskiller en trojaner sig fra en keylogger?

Det ved du og Lund selvfølgli' ikke.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-08-08 00:13

On 2008-08-14, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvordan adskiller en trojaner sig fra en keylogger?

En keylogger kan både være hardware og software. Hvis det er hardware
adskiller den sig på adskillige punkter.
Hvis den er software har du selvfølgelig ret i at det sandsynligvis vil
være det samme program, der overvåger både keyboard og andre
inputenheder. Så uanset hvilken af de to vi vælger, så holder din
tidligere historie om at bruge musen altså ikke.

> Det ved du og Lund selvfølgli' ikke.

Jeg er umådeligt glad for at det ikke er din fantasi, der sætter mine
begrænsninger.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 11:20

> On 2008-08-14, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> En keylogger kan både være hardware og software. Hvis det er hardware
> adskiller den sig på adskillige punkter.

Du svarer ikke på spørgsmålet. Keylogger beskriver funktionen. Trojaner
beskriver spredningsmekanismen.

> [...]
> inputenheder. Så uanset hvilken af de to vi vælger, så holder din
> tidligere historie om at bruge musen altså ikke.

Så er det en muslogger.

> Jeg er umådeligt glad for at det ikke er din fantasi, der sætter mine
> begrænsninger.

Ja, i to kunne sikkert gøre nytte som medicinmænd. I danser regn dans.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-08-08 11:42

On 2008-08-15, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Du svarer ikke på spørgsmålet. Keylogger beskriver funktionen. Trojaner
> beskriver spredningsmekanismen.

Det ændrer ikke på at en trojaner kan indeholde en keylogger.
Gider du ikke bruge et øjeblik på at forklare, hvorfor det er vigtigt?
Pointen var netop at hvis der er en keylogger, uanset udformning, så kan
der lige så nemt være overvågning af alle andre inputenheder, og hvis
andre inputenheder bliver overvåget, så er dine foreslåede krumspring
fuldstændig ubrugelige.

> Så er det en muslogger.

Også. det ene udelukker ikke det andet.
Det ændrer fortsat ikke på konklusionen, men det er du vel ligeglad med,
så længe du kan fortsætte med at drive tråden længere ud på overdrevet.
Kom så med din næste ligegyldige oneliner.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 12:13

> Det ændrer ikke på at en trojaner kan indeholde en keylogger.

Der er ikke så meget at diskutere med folk der ikke kender forskel.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-08-08 12:44

On 2008-08-15, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Der er ikke så meget at diskutere med folk der ikke kender forskel.

Ok, så lad os stoppe her.
Jeg vil dog godt understrege at vi stoppede med følgende åbne spørgsmål
til Axel:

* Mener du i ramme alvor at det ligger fjernt at en maskine med en
keylogger også har tilhørende trojanere til at aflytte andre hændelser?

* Gider du ikke bruge et øjeblik på at forklare, hvorfor det er vigtigt?
(om forskellen mellem en keylogger og en trojaner, som Axel valgte at
brueg som undskyldning for ikke at svare på andre spørgsmål)

Og Axel har valgt ikke at forholde sig til at hans muse-forslag ikke
bringer yderligere sikkerhed til bordet.

Så endnu engang formåede du at dreje en tråd ind i en blindgyde ved blot
ikke at forholde dig til indholdet i indlæggene.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 16:29

> Ok, så lad os stoppe her.

Gee! Nu har jeg fået min helt egen usenet stalker.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-08-08 16:32

On 2008-08-15, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Gee! Nu har jeg fået min helt egen usenet stalker.

Hvis din definition på en usenet stalker er en, der udfordrer dine
udtalelser, så har du ret.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 19:22

> Hvis din definition på en usenet stalker er en, der udfordrer dine
> udtalelser, så har du ret.

Prøv ham her:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1978523,00.asp

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Christian Laursen

Dato : 15-08-08 20:53

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Prøv ham her:
>
> http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1978523,00.asp

Glemte du at læse det sidste afsnit?

--
Christian Laursen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 21:21

Christian Laursen <xi@borderworlds.dk> wrote in

> Glemte du at læse det sidste afsnit?

Hvordan kan du komme på den tanke?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-08 21:54

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> Christian Laursen <xi@borderworlds.dk> wrote in

> Hvordan kan du komme på den tanke?

Jeg ved det! Han "glemte" at læse min o-posting.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Per

Dato : 16-08-08 08:45

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Så endnu engang formåede du at dreje en tråd ind i en blindgyde ved
> blot ikke at forholde dig til indholdet i indlæggene.

Brug superantispyware så kan du hurtigt se om du har en keylogger
installeret.

Per

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-08-08 08:58

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

>Brug superantispyware så kan du hurtigt se om du har en keylogger
>installeret.

....måske

Hvad hvis programmet ikke kender den specifikke keylogger, der er
installeret på maskinen?

Alt det anti-virus, anti-det-ene, anti-det-andet er falsk tryghed.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-08-08 12:22

Per wrote:
> Brug superantispyware

Alene navnet bekymrer mig.

Køber man det samme sted, som man køber boremaskiner fra Power Super?

--
Allan Olesen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-08-08 22:25

"Allan Olesen" <> skrev i meddelelsen

> Alene navnet bekymrer mig.
>
> Køber man det samme sted, som man køber boremaskiner fra Power Super?

SAS findes i en gratis version og er ellers et ganske udmærket produkt der
fortæller en masse om, hvor mange farlige cokies man har og derfor bør købe
produktet.
SAS har, så sjovt nok, den egenskab at den er god til at finde og kvæle
malware
også i gratisversionen.

mvh
Henning

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-08-08 23:47

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> wrote in

<snip>

> SAS findes i en gratis version og er ellers et ganske udmærket
> produkt der fortæller en masse om, hvor mange farlige cokies man
> har og derfor bør købe produktet.

Hvor gemmer de sig - disse farlige cokies?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-08 08:28

=?iso-8859-1?Q?Henning_Præstegaard?= <onkelhenning@not.vallid> writes:

>SAS findes i en gratis version og er ellers et ganske udmærket produkt der
>fortæller en masse om, hvor mange farlige cokies man har og derfor bør købe
>produktet.

En cookie er en lille tekstfil. Den kan på ingen måde være farlig.

Hvad den kan gøre er at sende information til Google eller andre
om, hvor du browser rundt henne. Det er der selvfølgelig lidt
"overvågning" i, men det bruges kun til at levere mere målrettede
reklamer.

Hvis man har rygrad som en regnorm og hopper på enhver målrettet
reklame, man ser, er de nok ganske farlige for ens økonomi. Men
ellers...

I øvrigt kan både Internet Explorer og Firefox styre cookies helt
selv. I Firefox går man til Options => Privacy og kan der styre
præcis, hvem der må lægge cookies på ens maskine. Hvis man er
doven, kan man slippe af med hovedparten af problemerne ved at
fjerne hakket i "Accept third-party cookies".

Og så koster det ikke engang penge!

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-08 09:17

Den Sun, 17 Aug 2008 07:27:34 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> [...]
> doven, kan man slippe af med hovedparten af problemerne ved at
> fjerne hakket i "Accept third-party cookies".

Hvis det er overvågningen man vil undgå, hjælper det meget at
sætte cookie levetiden til "session". Den virker også uden at
man skal til at tænke over hvem der må og ikke må - i modsætning
til "never accept", hvor rigtig mange websider holder op med
at virke.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-08 09:41

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> [...]
>man skal til at tænke over hvem der må og ikke må - i modsætning
>til "never accept", hvor rigtig mange websider holder op med

Helt enig. Dog synes jeg, flere og flere websites får mulighed for
at lade én være logget ind konstant, hvis man accepterer en cookie
fra dem. Sådan en cookie skal naturligvis blive der længere end en
session.

Jeg ved faktisk ikke, om man kan "tvinge" enkelte cookies til at
blive der "for evigt" ved at acceptere dem under "Exceptions"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alex Holst

Dato : 17-08-08 18:05

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> En cookie er en lille tekstfil. Den kan p? ingen m?de v?re farlig.

Det er jo løgn. Cookies er meget, meget farlige.

Enhver der finder cookies af typen "chokolade" bør straks sende dem til
destruktion hos mig. Jeg har et stykke hjemmeskrevet anti-cookie
software der kan lidt af hvert.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-08 19:57

Alex Holst skrev:

> [...]
>
> Enhver der finder cookies af typen "chokolade" bør straks sende dem til
> destruktion hos mig. Jeg har et stykke hjemmeskrevet anti-cookie

Du kan ikke stole på software til en så vigtig
sikkerhedsopgave. De bør i stedet sendes til mig; jeg har et
stykke hardware, der kan opløse dem ved hjælp af syre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-08-08 23:34

"Henning Præstegaard" <> skrev i meddelelsen

Snip og snap

Uha da, et påstyr over et par manglende ""
Sætter dem lige ind, der hvor jeg mener de skal være.
Mon ikke så budskabet bliver forstået.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-08-08 15:21

On sø, 17 aug 2008 22:34:18 GMT, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> wrote in dk.edb.sikkerhed:

> [...]
>
> SAS findes i en gratis version og er ellers et ganske udmærket
> produkt der fortæller en masse om, hvor mange "farlige cokies" man

Sikke noget sludder - at kritisere et antispyware program for at finde
cookies. En god spyware programmør - hvis man kan tale om en sådan -
bruger da osse cookies til sin malware og et sikkerhedsprogram, som leder
efter spyware skal selvfølgelig undersøge hvilke cookies der ligger på
computeren. At den så finder nogle cookies der kunne være farlige, men
ikke nogen spyware, og advarer om det kan skyldes at der ikke er noget
spyware - eller at antispyware programmet ikke lige kan finde det.

Da jeg første gang læste om spyware - i alt.comp.virus - var det
Coolwebsearch og den pågældende fortalte, at han havde været 7 timer om
at fjerne den fra een af de computere han havde ansvaret for.

Så der er ikke noget at sige til at det enkelte antispyware program ikke
finder alt.

--
Oops! I did it again.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-08-08 10:30

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

(Med fare for at optræde en anelse redundant...)

> At den så finder nogle cookies der kunne være farlige [...]

Hvordan kan en cookie vaere farlig?

/Christian

--
Christian Joergensen
http://www.technobabble.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-08 18:37

On ti, 19 aug 2008 09:29:30 GMT, Christian Joergensen <mail@razor.dk> wrote
in dk.edb.sikkerhed:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:
>
> (Med fare for at optræde en anelse redundant...)

> Hvordan kan en cookie vaere farlig?

Man bliver overrasket. Indtag 35 gram salt - ca 2 spiseskefuld - og du er
redundant.

--
Oops! I did it again.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-09-08 23:21

http://epn.dk/teknologi/sikkerhed/article1431819.ece

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 09-09-08 23:44

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> http://epn.dk/teknologi/sikkerhed/article1431819.ece

"Når der er problemer, så bliver vi advaret og får tudet ørerne
fulde af faresignaler. Men når der er findes en myte om skadelige
cookies, så hører vi ingenting. På den måde er man faktisk med til
at give brugerne en dårlig oplevelse af cookies som værende
farlige," forklarer Rolf Molich.

Så, hvordan kan en cookie være farlig? Du får bonuspoint, hvis du
ikke linker til en artikel der suiger det stik modsatte, den næste
gang.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 12:01

On Tu, 09 Sep 2008 22:43:56 GMT, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote in dk.edb.sikkerhed:

> [...]
:
: Derfor forstår brugervenlighedsekspert Rolf Molich ikke, hvorfor
: cookies har sådan et dårligt ry.
:
> [...]
>

> Så, hvordan kan en cookie være farlig? Du får bonuspoint, hvis du
> ikke linker til en artikel der suiger det stik modsatte, den næste

En "brugervenlighedsekspert" har en anden prioritet mht sikkerhed.

Du skal selvfølgelig citere (og læse) det hele. Så ville du få bonus
point. Men desværre, heller ikke denne gang.

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-09-08 14:54

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Du skal selvfølgelig citere (og læse) det hele. Så ville du få bonus
> point. Men desværre, heller ikke denne gang.

Så fortæl da hvad det er du læser i den artikel, der understøtter dit
synspunkt? Når du har gjort det, skal jeg nok fortælle dig hvorfor du
tager fejl i din fortolkning.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 16:08

Look what the cat dragged in - Anders Wegge Keller:

> Så fortæl da hvad det er du læser i den artikel, der understøtter
> dit
> synspunkt? Når du har gjort det, skal jeg nok fortælle dig hvorfor
> du tager fejl i din fortolkning.

Du spurgte: "hvordan kan en cookie vaere farlig" - og fik svar.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-09-08 17:56

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Look what the cat dragged in - Anders Wegge Keller:

> Du spurgte: "hvordan kan en cookie vaere farlig" - og fik svar.

Nej, jeg fik endnu en gang bekræftet at du generelt ikke er i stand
til at forstå selv en simpel problemstilling. Her eksemplificeret ved
at du totalt misforstår indholdet af en avisartikel. Det er derfor jeg
tilbyder dig at korrigere de misforståelser du har gjort efter
læsningen af den, men det fordrer i sagens natur at du fortæller
hvad du baserer din misopfattelse på.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 21:13

> [...]

> jeg tilbyder dig at korrigere de misforståelser du har gjort efter
> læsningen af den, men det fordrer i sagens natur at du fortæller

Mange tak. Men hidtil har det nu været dine misforståelser, som jeg har
måtte rette - her med brugervenlighedseksperten.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-09-08 21:32

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Mange tak. Men hidtil har det nu været dine misforståelser, som jeg
> har måtte rette - her med brugervenlighedseksperten.

Nej, det er også en af dine misforståelser. Jeg beklager at skulle
skuffe dig.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 22:19

Look what the cat dragged in - Anders Wegge Keller:

> Nej, det er også en af dine misforståelser. Jeg beklager at skulle
> skuffe dig.

Jeg syntes nu ikke der kom noget svar fra dig der, på din misforståelse.

Men pyt, hvorfor diskutere brugervenlighed kontra sikkerhed i en
nyhedsgruppe der hedder noget med sikkerhed.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-09-08 22:42

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Men pyt, hvorfor diskutere brugervenlighed kontra sikkerhed i en
> nyhedsgruppe der hedder noget med sikkerhed.

Se, det er blandt andet der du tager fejl. Uanset at Molich mest
beskæftiger sig med brugervenlighed, har han stadig en langt bedre
forståelse for hvad en cookie er end du har. Der er andet og mere i
verden end titler.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 23:05

> [...]

> beskæftiger sig med brugervenlighed, har han stadig en langt bedre
> forståelse for hvad en cookie er end du har. Der er andet og mere i

Som sagt, så overså du fuldstændig på hvilken grundlag denne hr Molich
udtalte sig - og du gør det fortsat.

Så der er tilstrækkeligt med løse ender hos dig til, at jeg bestemt ikke
ligger søvnløs over, at du mener jeg skulle tage fejl.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-09-08 23:10

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Look what the cat dragged in - Anders Wegge Keller:

> Som sagt, så overså du fuldstændig på hvilken grundlag denne hr
> Molich udtalte sig - og du gør det fortsat.

Nej, jeg læser hans argument, og konstaterer at han har ret.

> Så der er tilstrækkeligt med løse ender hos dig til, at jeg bestemt
> ikke ligger søvnløs over, at du mener jeg skulle tage fejl.

Det overrasker mig ikke, så drøm du bare videre.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-08 23:30

Look what the cat dragged in - Anders Wegge Keller:

> Nej, jeg læser hans argument, og konstaterer at han har ret.

Hvilket argument?

[...]

Det var så osse dit argument.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 11-09-08 06:41

> [...]

> : så hører vi ingenting. På den måde er man faktisk med til at give
> : brugerne en dårlig oplevelse af cookies som værende farlige,"

Nemlig. Din påstand om at cookies er farlige, bunder i at der er en
masse mennesker der har gjort det til deres levevej at du og
ligesindede betaler for at få fjernet dem. Med andre ord, det er fordi
du er uvidende og usikker, du hopper på den slags skrøner.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-08 14:49

Look what the cat dragged in - again - Anders Wegge Keller:

> [...]
> ligesindede betaler for at få fjernet dem. Med andre ord, det er
> fordi du er uvidende og usikker, du hopper på den slags skrøner.

Det (du skriver her) er der ikke belæg for i det citerede argument.
Det du skriver, er bare det sædvanlige - trættende - kævl fra
sikkerhedsmimosernes overdrev.

Forudsætningen (for Molichs argument) var:

: Cookies kan altså kun misbruges til at få adgang til private og
: hemmelige oplysninger på skrøbelige sites.

Selvfølgelig findes der "skrøbelige sites" derude.

Og du ved intet om hvad jeg betaler- eller ikke betaler for. Det er
fuldstændig latterligt, med dit uvidende og usikker, og hoppe på den
slag, fra een der bruger Linux. Kom igen når du har brugt Windows i
nogle år, uden anti-det-ene og anti-det-andet, lille ven.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 12-09-08 15:50

> slag, fra een der bruger Linux. Kom igen når du har brugt Windows i
> nogle år, uden anti-det-ene og anti-det-andet, lille ven.

Er det ikke normalt et tegn på at man har tabt diskutionen (hvad enten
man har ret eller ej) når man begynder at gå efter manden?

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"...There's just one thing to do - Drink Coca-Cola." -1900

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-09-08 16:36

> [...]

> Det (du skriver her) er der ikke belæg for i det citerede argument.
> Det du skriver, er bare det sædvanlige - trættende - kævl fra

Belæget er der. Jeg har set din indholdsløse messen tilstrækkeligt
mange gange til at jeg kan danne mig et indtryk af hvad du hopper på.

> Forudsætningen (for Molichs argument) var:
>
> : Cookies kan altså kun misbruges til at få adgang til private og
> : hemmelige oplysninger på skrøbelige sites.
>
> Selvfølgelig findes der "skrøbelige sites" derude.

Ja, men det gør ikke cookies farlige. Super-anti-snakeoil går heller
ikke og sletter folks browsere, selvom de fleste lader den huske
deres passwords.

> Og du ved intet om hvad jeg betaler- eller ikke betaler for. Det er
> fuldstændig latterligt, med dit uvidende og usikker, og hoppe på den
> slag, fra een der bruger Linux.

Hvad har det med sagen at gøre?

> Kom igen når du har brugt Windows i nogle år, uden anti-det-ene og
> anti-det-andet, lille ven.

Nu er jeg hverken lille eller ven med dig.

Jeg har brugt windows siden 1998, og jeg har aldrig set nogle af de
problemer du bilder dig ind. Jeg har aldrig sat nogetsomhelst snakeoil
til at slette en eneste cookie, og jeg har heller aldrig haft behovet
for antivirus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-08-08 17:08

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> bruger da osse cookies til sin malware

Sikke noget sludder - at kritisere et antispyware-program for at finde
0'er og 1-taller. En god spyware programmør - hvis man kan tale om en
sådan - bruger da osse 0'er og 1-taller til sin malware.

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-08 17:46

On ti, 19 aug 2008 16:07:45 GMT, Allan Olesen
<usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote in dk.edb.sikkerhed:

> [...]
> sådan - bruger da osse 0'er og 1-taller til sin malware[.] <--- !

.... og et sikkerhedsprogram, som leder efter spyware skal selvfølgelig
undersøge hvilke 0'er og 1-taller der ligger på computeren.

--
Oops! I did it again.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-08-08 20:19

Axel Hammerschmidt wrote:
> ... og et sikkerhedsprogram, som leder efter spyware skal selvfølgelig
> undersøge hvilke 0'er og 1-taller der ligger på computeren.

....hvorefter det hellere må undlade at omtale disse 0'er og 1-taller som
værende farlige med den ene begrundelse, at de er 0'er og 1-taller.

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-08-08 15:43

Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote in news:48ab1cab$0
$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> ...hvorefter det hellere må undlade at omtale disse 0'er og 1-taller som
> værende farlige med den ene begrundelse, at de er 0'er og 1-taller.

Det var så din analogi, der røg der.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-08 19:23

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det var så din analogi, der røg der.

Absolut ikke. De antispyware-programmer, jeg har set, advarer blot om,
at de har fundet cookies. Jeg må derfor antage, at cookies i sig selv er
farlige, hvis jeg ikke ved bedre.

--
Allan Olesen

Fra : John

Dato : 20-08-08 19:54

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må derfor antage, at cookies i sig selv er farlige, hvis jeg ikke ved
> bedre.

"cookies, are parcels of text sent by a server to a web client ... and then
sent back unchanged by the client each time it accesses that server ...
cookies are pieces of information temporarily stored at a user PC
(harddrive), and that is why they can be used for ... malicious, purposes
.... because ... they could potentially be a target of network attackers":

http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

John

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-08 20:30

John wrote:
> [...]
> ... because ... they could potentially be a target of network attackers":

Hævder du, at alle cookies er ondsindede?

Hvis du blot vil vise, at nogle cookies er ondsindede, har du ikke
fanget pointen i mine indlæg.

--
Allan Olesen

Fra : John

Dato : 20-08-08 20:37

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Hævder du, at alle cookies er ondsindede?

Jeg hævder intet som helst, men henviser til en artikel, som kan læses af
hvem det måtte interessere.

John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-08-08 21:40

> Jeg hævder intet som helst, men henviser til en artikel, som kan læses
> af hvem det måtte interessere.

The walls are crumbling...

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-08 22:34

John wrote:
> Jeg hævder intet som helst, men henviser til en artikel, som kan læses af
> hvem det måtte interessere.

Du må jo mene, at artiklen har relevans for det sted i tråden, hvor du
har valgt at nævne den. Kunne du redegøre for, hvorfor du finder den
relevant lige her?

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-08-08 22:52

> Du må jo mene, at...

We have a straw man:

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-08 23:12

Axel Hammerschmidt wrote:
> We have a straw man:

Den eneste mening, jeg har tillagt John i det indlæg, du svarer på, er:

"Du må jo mene, at artiklen har relevans for det sted i tråden, hvor du
har valgt at nævne den."

Hvis det er en fejlrepræsentation af Johns mening, er den da bestemt til
den positive side og dermed uegnet som stråmand.

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-08-08 23:46

Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> Den eneste mening, jeg har tillagt John i det indlæg, du svarer på, er:

Du har tillagt den anden part en mening, det er en stråmand.

> "Du må jo mene, at artiklen har relevans for det sted i tråden, hvor du
> har valgt at nævne den."

QED.

> Hvis det er en fejlrepræsentation af Johns mening, er den da bestemt til
> den positive side og dermed uegnet som stråmand.

Du fotrsætter bare i samme spor.

--

..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-08-08 23:13

On 2008-08-20, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> We have a straw man:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

En stråmand forudsætter at man tillægger en anden debattør en hensigt
eller mening han eller hun ikke har. Det er ikke urimeligt at antage at
artiklen blev postet i trådens kontekst, og dermed er det ikke en
stråmand.

Du er god til en-linjes-indlæg, kan du ikke enten skære helt ned til nul
linjer, eller begynde at skrive hvad du mener i stedet for at forlange
at folk skal læse dine tanker hver gang?
Det andet er mindst lige så ubrugeligt i en debatgruppe som stråmænd.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-08-08 23:46

> [...]

> eller mening han eller hun ikke har. Det er ikke urimeligt at antage at
> artiklen blev postet i trådens kontekst, og dermed er det ikke en

Og i dette tilfælde var det at tillægge en anden debattør en mening: du
må jo mene , at ...

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-08-08 23:51

On 2008-08-20, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Og i dette tilfælde var det at tillægge en anden debattør en mening: du
> må jo mene , at ...

Men hvis det var det han mente er det ikke en stråmand. Faktisk kan man
sige at det du har gang i er lige så meget en stråmand, da du heller
ikke kender meningen med det oprindelige indlæg. En stråmand er i øvrigt
en bevidst handling fra en parts side, for at vinde et argument, i dette
tilfælde var der kun et forsøg på at uddybe meningen med en udtalelse.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-08-08 00:11

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-08-08 00:50

On 2008-08-20, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvis og hvis...

Fuldstændig som "hvis det ikke var det han mente", i hvilket tilfælde
det ville være dig, der ville være ansvarlig for stråmanden efter dine
definitioner.

Forhold dig nu til hele indlæg, og svar i hele indlæg, det andet
børnehavepladder er der ingen der er tjent med.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-08-08 16:40

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

<snip: goda' mand. Økseskaft>

> Forhold dig nu til hele indlæg, og svar i hele indlæg, det andet
> børnehavepladder er der ingen der er tjent med.

Vi er for længst kommet forbi det punkt, hvor du og Allan Olesen
forholder sig til hele indlæg.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Timo Jensen

Dato : 21-08-08 09:36

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> "Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse
> ... because ... they could potentially be a target of network attackers":

Er det ikke fordi en cookie kan indeholde f.eks. brugernavn og password. Og
hvis en sådan cookie falder i hænderne på kriminelle, kan oplysningerne
bruges til at dels skaffe adgang til det site cookien gælder, men også til
at se hvilke sites brugeren anvender. Og hvis brugeren bruger det samme
password/brugernavn flere steder, så åbner verdenen stille og rolig for de
kriminelle.

Også derfor er der grund til at være på vagt overfor cookies.
Cookie-informationerne burde ligge "serverside" IMHO.

Timo
http://www.drikkegel.dk
http://www.helseklubben.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-08-08 10:57

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> writes:

>Også derfor er der grund til at være på vagt overfor cookies.
>Cookie-informationerne burde ligge "serverside" IMHO.

Det er jo lidt svært for et website at lade en bruger været logget
på via en "serverside cookie"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-08-08 18:32

Den Thu, 21 Aug 2008 10:35:40 +0200 skrev Timo Jensen:
> [...]
> bruges til at dels skaffe adgang til det site cookien gælder, men også til

De cookies der advares om er IKKE dem der indeholder passwords.

> Også derfor er der grund til at være på vagt overfor cookies.
> Cookie-informationerne burde ligge "serverside" IMHO.

De cookies der advares om indeholder ofte kun en id der henviser til
serverside data.

Det drejer sig typisk om cookies fra reklame-sites. Folk der reklamerer
har interesse for at ramme målgruppen, så hvis du clicker på en reklame
for en ny PC, registrerer man det, og fremover vil man så vise
flere IT-relaterede reklamer, og ikke så mange reklamer for
vaskepulver.

Problemet kommer så når den der skriver anti-spyware programmet
et par gange har clicket på en reklame for penis-forlængere. Han ser
så ikke reklamer for andet, og det er jo pinligt når konen skal
bruge PC'en. Han betragter derfor den slags cookies som det rene
ondskab, uden tanke for at vi andre ikke har brug for den slags,
og iøvrigt hellere vil se IT-relaterede reklamer end vaskepulver,
hvis vi absolut skal se dem.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ole C

Dato : 16-08-08 23:53

Allan Olesen skrev blandt andet:

> Alene navnet bekymrer mig.
>
> Køber man det samme sted, som man køber boremaskiner fra Power Super?

Citat fra Spywarefri.dk:
"Den mand gør det igen. Der er tale om Nick Skrepetos. Ingen tvivl om at
Nick har forstand på spywarebekæmpelse, og han er velanset i
bekæmperkredsene. Det nye produkt med det fængende navn SuperAntiSpyware er
af første klasse, og så er det ganske gratis, hvis man altså kan nøjes med
de mest almindelige funktioner.........."

Læs selv videre: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-08 08:19

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> writes:

> [...]
>af første klasse, og så er det ganske gratis, hvis man altså kan nøjes med
>de mest almindelige funktioner.........."

Men kan den klare min lille test af antispyware-produkter?

Hvis Nick Skrepetos vil give mig en milliard dollars, hvis jeg trods
hans program får nogen form for spyware på min maskine, så har den
bestået testen.

Hvis han ikke vil, tror han ikke engang selv på, at hans program kan
noget som helst. 200% varm luft og udelukkende falsk sikkerhed.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-08-08 15:46

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote in

<snip>

> [...]
>
> Hvis han ikke vil, tror han ikke engang selv på, at hans program
> kan noget som helst. 200% varm luft og udelukkende falsk

Hvis og hvis...

Kan du ikke få 200 pct sikkerhed, så vil du åbenbart hellere lade stå
til. Det er en mærkelig form for "sikkerhed".

Tilværelsen er fyldt med usikre størrelser og de kan selvfølgelig
behandles rationelt - det er det faget statistik og
sandsynlighedsregning handler om.

Indenfor byggeri, finans, medicin, osv - opererer folk med usikre
størrelser. Du kan lige så godt se det i øjenene. Det eneste der er
sikkert er skatter og døden.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-08-08 16:07

On 17 Aug 2008 14:45:34 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> Kan du ikke få 200 pct sikkerhed, så vil du åbenbart hellere lade stå
> til.

Hvordan konkluderede du det?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 16-08-08 09:00

On Sat, 16 Aug 2008 09:44:57 +0200
"Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> Brug superantispyware så kan du hurtigt se om du har en keylogger
> installeret.
>
> Per

Hvis jeg har mistanke om , at noget ondsindet, fremmed og uønsket software muligtvis kører på en PC (virtuel eller fyssisk), hvordan skal jeg da kunne bruge udsagn om renhed eller rensethed fra et stykke software, der kører på samme PC ?

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-08-08 15:13

Jacob Gaarde <-dont@dev.null> wrote in

<snip>

> [...]
> hvordan skal jeg da kunne bruge udsagn om renhed eller rensethed
> fra et stykke software, der kører på samme PC ?

Get a second opinion. I øjeblikket har du noget "snavs" på din 'putter
der laver meget lange linier i dine NG postings.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Lars Skovlund

Dato : 19-08-08 07:41

On 2008-08-18, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Sikke noget sludder - at kritisere et antispyware program for at finde
> cookies. En god spyware programmør - hvis man kan tale om en sådan -
> bruger da osse cookies til sin malware [...]

Kan du godtgøre at en cookie er en nødvendig og tilstrækkrlig
del af et spywareprogram?

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-08 18:38

On ti, 19 aug 2008 06:41:20 GMT, Lars Skovlund <lskovlun@image.dk> wrote in
dk.edb.sikkerhed:

> Kan du godtgøre at en cookie er en nødvendig og tilstrækkrlig
> del af et spywareprogram?

Hvorfor det?

--
Oops! I did it again.

Fra : Lars Skovlund

Dato : 21-08-08 10:41

On 2008-08-19, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> On ti, 19 aug 2008 06:41:20 GMT, Lars Skovlund <lskovlun@image.dk> wrote in
> dk.edb.sikkerhed:

> Hvorfor det?

Fordi en del af os andre mener at en cookie ikke i sig selv er farlig,
og der er tale om skræmmekampagne når et "anti-spyware-program"
finder 287 såkaldt "farlige" cookies.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 22-08-08 00:17

Lars Skovlund skrev:

> Fordi en del af os andre mener at en cookie ikke i sig selv er farlig,
> og der er tale om skræmmekampagne når et "anti-spyware-program"
> finder 287 såkaldt "farlige" cookies.

De ordentlige antispyware programmer mærker den slags tydeligt som low
mht alvorsgrad. De andre programmer kommer ikke nær min computer...
Men der er desværre mange af de mindre "ordentlige".

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-08-08 16:40

Rasmus Bertelsen <rasbert@vip.cybercity.invalid> wrote:

> De ordentlige antispyware programmer mærker den slags tydeligt som low
> mht alvorsgrad. De andre programmer kommer ikke nær min computer...

Plus det, at de gerne forklarer hvad de mener med "farlig".

> Men der er desværre mange af de mindre "ordentlige".

Derfor bør man selvfølgelig se kritisk på hvad det er for noget man har
med at gøre. Men der er heller ingen grund til at affærdige alt.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH