Fanatisme - del 2
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 24-07-08 16:59

"Fanatisme - del 2" er nu udkommet på bloggen Kristendommens Mangler.

http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/?p=78

Der afsluttes i næste afsnit i trilogien...

Henrik Blunck - Dianalund
Har du læst bloggen Kristendommens mangler?
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Vidal

Dato : 24-07-08 19:19

Henrik V Blunck skrev:
> "Fanatisme - del 2" er nu udkommet på bloggen Kristendommens Mangler.
>
> http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/?p=78
>
> Der afsluttes i næste afsnit i trilogien...

Kan man se, de jødiske ultraortodokse som fanatikere?
Det ser ud som om de fastholder nogle samfundsregler
og leveregler, der ikke er nedskrevet i biblen.

Som før nævnt, de mener ikke, kvinder skal køre bil.

De kræver adskilte sektioner i busserne, en for
mænd of en for kvinder.

De aftjener af princip ikke militærtjeneste.

De opretter egne skoler, så deres børn kan få den
rigtige opdragelse.

Kvinder skal bære tørklæde, ligesom muslimske kvinder.

---
Hvis du synes det er for lille et grundlag at bedømme
det på, skal jeg gerne bringe flere eksempler.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard