Dagens ord: Gold
Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-07-08 11:46

Jeg beklager meget, at jeg glemte ordet i overskriften - det gik vist lidt
hurtigt.

Undskyld ulejligheden til alle jer, der allerede har svaret.

Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Mit bidrag er fra de glade ungdomsdage:

Tremeloes: "Silence is golden"

http://www.youtube.com/watch?v=wP3YCZvuB6A

mvh Eva

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 31-07-08 11:54

Eva Schmidt skrev:
> [...]
> lidt hurtigt.
>
> Undskyld ulejligheden til alle jer, der allerede har svaret.
>

> Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Éen fra 80'erne: Gold med Spandau Ballet:

http://www.youtube.com/watch?v=gSq8ZBdSxNU

Sjovt nok bedre, end jeg husker den. Jeg må være blevet skør på min
ældre dage

Og så en af mine favorit kunstnere: Neil Young med Heart of Gold:

http://www.youtube.com/watch?v=c7M1Se-p7uk

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Max

Dato : 31-07-08 11:56

Hej Eva

> Jeg beklager meget, at jeg glemte ordet i overskriften - det gik vist
> lidt hurtigt.

Det betød nu ikke noget her, den faldt fint på plads hvor den skulle.

Men vi genudsender lige

Hej Eva

> Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Fint valg og velkommen tilbage.

Så vil jeg vælge et nummer fra dengang de stadigvæk
lavede James Bond film der var værd at se.

Shirley Bassey - GOLDFINGER
http://www.youtube.com/watch?v=crn5ephc4UM

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-07-08 12:44

On Thu, 31 Jul 2008 12:45:59 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

> [...]
>hurtigt.
>
>Undskyld ulejligheden til alle jer, der allerede har svaret.
>

>Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Hej

Fint.

Jeg lægger lige de hidtil komne indlæg her.

Fra Pernille
Så skal vi ha' Frida Payne med
Band of Gold
http://youtube.com/watch?v=_65LLafsa9g

Summer of Love (1967) 40th Anniversary
- i Golden Gate Park den 2.sept. '07
http://youtube.com/watch?v=TqtU5j7vUyw

America - Sister Golden Hair
http://youtube.com/watch?v=rQ3ax8NWNGA

Fra Per Beer Hansen

Dejligt at være igang igen efter ferien

Så vil jeg lægge ud med Golden Earring og "Turn The World Around":
http://www.youtube.com/watch?v=Ts9KtBPhunE

Dire Straits med "Love Over Gold":
http://www.youtube.com/watch?v=FF3e5_k_I-w

Og så lige en opfølgning til Goldfinger, nemlig Tina Turner med
"Golden
Eye":
http://www.youtube.com/watch?v=bkBYVNrjjIs

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 31-07-08 15:14

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Fint.
>
> Jeg lægger lige de hidtil komne indlæg her.

> [...]

Mange tak for det, Poul Erik Lindaa!

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-07-08 13:06

wrote:

> [...]
>hurtigt.
>
>Undskyld ulejligheden til alle jer, der allerede har svaret.
>

>Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Hej alle og god sommer

Bob Dylan - "Golden Loom"
http://www.youtube.com/watch?v=1aTju069CU4

Fleetwood Mac - "Gold Dust Woman"
http://www.youtube.com/watch?v=CcBc9iwPN50

Meat Loaf - "Lost Boys And Golden Girls"
http://www.youtube.com/watch?v=WzTGw5Kaktk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-08-08 11:33

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Meat Loaf - "Lost Boys And Golden Girls"
> http://www.youtube.com/watch?v=WzTGw5Kaktk

Puha, den var svær, for der var mange gode forslag.

Men jeg vælger at give stafetten til Poul Erik for denne smukke ballade.

mvh Eva

Brugte ord:Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away,
Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge,
Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter,Desert, Det lyder som et navn, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør,
Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand
Prix,
Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin,
Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver,
Skov,
Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/summer, Soundtrack, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet,
Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time,
Tudefilm, Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute, Twins, Unknown,
Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Yesterday, You

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-08-08 15:52

On Fri, 1 Aug 2008 12:33:07 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

> [...]
Takker for tråden og et nyt år er på vej.

Fra : schlafen

Dato : 31-07-08 14:53

The Stranglers - Golden Brown
http://www.youtube.com/watch?v=oIHBUGvAUMo

Johnny Hates Jazz - Heart of Gold
http://www.youtube.com/watch?v=YWEXDW9EVFg

Stone Roses - Fools Gold
http://www.youtube.com/watch?v=k4bHMVAKDao

Fra : Max

Dato : 01-08-08 09:22

Hej Eva

> Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

Så vil jeg lige have en mere med at mine absolutte
favoritter.

Et klip fra texten:
-
Bring me my broadsword and clear understanding.
Bring me my cross of gold as a talisman.
-
Jethro Tull - Broadsword
http://www.youtube.com/watch?v=Ae5Ghc5OwKg&feature=related

Forøvrigt sjovt som den tyske speaker får fat i navnet :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 01-08-08 11:01

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg beklager meget, at jeg glemte ordet i overskriften - det gik vist lidt
> hurtigt.
>
> Undskyld ulejligheden til alle jer, der allerede har svaret.
>
> Dagens ord er "gold" - og afarter heraf!

"- Down the road I look, and there runs Mary,
hair og GOLD and lips like cherries..."

Green, Green Grass of Home - Tom Jones
http://youtube.com/watch?v=a5IABqwVO2U

Fra : Dopedog

Dato : 01-08-08 11:29

Nu kommer Neil Young jo snart til Horsens, så derfor skal Heart Of Gold da
også lige med :)

http://www.youtube.com/watch?v=c7M1Se-p7uk