Pighvar
Fra : HonkyTonk

Dato : 01-08-08 22:00

Hejsa,

Får i morgen fingrene i en pighvar på ca. 2 kg (urenset). Jeg ved at det er
en meget fin spisefisk, og planlægger at tilberede den i ovn, men mangler
ideer og erfaringer for jeg har sgu aldrig lavet så stor en fladfisk før. Er
et noget med at skære "lommer" i den og fylde med krydderurter etc.? Hvor
lang tid skal den have? Skal hovedet af? Etc. etc. Gode råd modtages med
stor glæde og interesse!

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 08:37

"HonkyTonk" <sfd@sadjas.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> krydderurter etc.? Hvor lang tid skal den have? Skal hovedet af? Etc. etc.
> Gode råd modtages med stor glæde og interesse!

Hej

Jeg har aldrig prøvet at lave en pigvar i ovn men har en meget lækker
opskrift her http://www.madforsjov.dk/hovedret.html

mvh
Peter

Fra : Ole Helms

Dato : 03-08-08 13:45

On Fri, 1 Aug 2008 22:59:57 +0200, "HonkyTonk" <sfd@sadjas.dk> skrev:

> [...]
>lang tid skal den have? Skal hovedet af? Etc. etc. Gode råd modtages med

Hovedet af. Lægges i fad på en bund af porrer, løg og champignon med
lidt hvidvin, skiver af læsø-saltet smør og brøndkarse over. Dækkes
med alufolie.
http://www.skolekom.dk/~oah@csv-ok.dk/2E046C93-000F47BD?Plugin=Block

Tiden er nok lidt mere kritisk. Jeg synes bedst om gennemdampet fisk,
så mine pighvar får ca. 35-40 min. på 180-200° .

God fornøjelse

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-08-08 00:48

HonkyTonk wrote:
> [...]
> krydderurter etc.? Hvor lang tid skal den have? Skal hovedet af? Etc.
> etc. Gode råd modtages med stor glæde og interesse!

Hvis den er friskfanget kan den som en af de få fisk med fordel modnes en
dag eller to i køleskabet (eller bedre på is).
Jeg skærer aldrig hovedet af, hvis den kan være i bradepanden, jeg nøjes med
at fjerne gæller og blod.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling: