Bagemaskine - dejkrogshul?
Fra : Lars

Dato : 01-08-08 12:52

Er på udkig efter en bagemaskine, men kan se i mange omtaler, at de
laver et hul i brødet pga. dejkrogen. Findes der ikke nogen modeller,
hvor det problem er løst, eller hvor det om ikke andet er minimeret?

pft
Lars

Fra : Hauge

Dato : 01-08-08 13:21

Lars wrote:
> Er på udkig efter en bagemaskine, men kan se i mange omtaler, at de
> laver et hul i brødet pga. dejkrogen. Findes der ikke nogen modeller,
> hvor det problem er løst, eller hvor det om ikke andet er minimeret?

Der findes en del modeller, også af de billige, hvor krogen sidder hængslet,
så maskinen lige inden sidste æltning drejer "modsat", så krogen lægger sig
ned plant med bunden.
Så du må åbne demomodellen og se om du kan finde en der er hængslet, jeg ved
at Føtes har (haft?) en på et tidligere tidspunkt.

Mvh Hauge

Fra : Lars

Dato : 10-08-08 13:48

Hauge skrev:

> [...]
> Så du må åbne demomodellen og se om du kan finde en der er hængslet, jeg ved
> at Føtes har (haft?) en på et tidligere tidspunkt.

Tak for svaret.

Nu har jeg kigget på en del modeller, men kan ikke finde nogen, hvor
krogen drejer modsat og trækker sig ud af dejen. Kan du huske hvad
modellen i Føtex hed?

vh
Lars

Fra : Allig8or

Dato : 11-08-08 13:17

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> et hul i brødet pga. dejkrogen. Findes der ikke nogen modeller, hvor det
> problem er løst, eller hvor det om ikke andet er minimeret?

-------------------------------------
Panasonic havde/har en model der kan det,men vores er efter lang og tro
tjeneste, gået på pension,den var begyndt at slide belægningen i bunden
af.....
Vi har købt en anden model,som desværre ikke sælges her i DK, SVJV...
men den kan også køre baglæns...
Link:
http://www.bielmeier-hausgeraete.com/oxid.php/sid/33fad6356c4269760932fc870a78083a/cl/details/cnid/1f5481efb0cc98fa5.98145094/anid/90a48478886a9bcb7.28072867/BIELMEIER---DOMO-Brotbackautomat-Edelstahl-BHG-3650/

Jeg købte min på E-bay i Tyskland,og mener ikke portoen var så dyr...

Og den virker fint......

--
"Its nice to be Impotant..
but its more important,to be Nice"