Drinksopskrift
Fra : Me&My

Dato : 01-08-08 11:41

Hej med jer

Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
konvetere den for mig? Tak...

Ingredients:
1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
1 1/2 oz Pineapple juice
1 1/2 oz Cranberry juice
1 1/2 oz Orange juice

Mvh
Me&My

Fra : Max

Dato : 01-08-08 11:46

Hej Me&My

> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 del Vodka (Smirnoff)
> 1/2 del Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 del Pineapple juice
> 1 1/2 del Cranberry juice
> 1 1/2 del Orange juice

den var svær :)

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-08-08 12:03

"Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> wrote in message
> Hej med jer
>
> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
> 1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 oz Pineapple juice
> 1 1/2 oz Cranberry juice
> 1 1/2 oz Orange juice
>
> Mvh
> Me&My

OZ = 1 flaske, og man skal så bare huske at gange op med antal personer,
hvis man har tænkt sig at lave det i en bovle

Hvis du ikke tror på ovenstående, så er en oz vist lig med 30 g. Og hvis vi
tilnærmer vægtfylden af ovenstående til vand, er det ca 3 cl.

Jeg er dog absolut ikke 100% sikker.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-08-08 12:09

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du ikke tror på ovenstående, så er en oz vist lig med 30 g. Og hvis
> vi tilnærmer vægtfylden af ovenstående til vand, er det ca 3 cl.

Jeg har længe været klar over at google kan bruges direkte som en
regnemaksine, men fandt også lige ud af at den også kan bruges om konverter

Prøv at skrive 1 oz in cl i søgefeldtet.

Bjarne K.

Fra : Rainman

Dato : 01-08-08 14:10

Me&My wrote:
> Hej med jer
>
> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
> 1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 oz Pineapple juice
> 1 1/2 oz Cranberry juice
> 1 1/2 oz Orange juice
>
> Mvh
> Me&My

1 1/2 liter Vodka (Smirnoff)
1/2 liter Coconut rum (Parrot Bay)
1 1/2 liter Pineapple juice
1 1/2 liter Cranberry juice
1 1/2 liter Orange juice

Lav den endelig ikke med mindre kvanta - så bliver slutresultatet
udrikkeligt! Opskriften er pr. gæst i en finsk sauna.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-08-08 15:04

Me&My wrote:
> Hej med jer
>
> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
> 1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 oz Pineapple juice
> 1 1/2 oz Cranberry juice
> 1 1/2 oz Orange juice

"oz" står for ounce. Normalt er en ounce noget i stil med 28 gram, men i en
drinkopskrift er der nok tale om "fluid ounces" som jeg ikke ved hvor meget er,
men det kan engelsk Wikipedia sikkert hjælpe dig med:

< http://en.wikipedia.org/wiki/Fluid_ounce >

Artiklen viser sig at være noget besværligt, så du får lige konklusionen med: 1
"fluid ounce" svarer til 2,84 cL, så du kan vel bare bruge et målebæger der er
nogenlunde i den størrelsesorden?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Edward Jensen

Dato : 01-08-08 21:50

"Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> wrote in message
> Hej med jer
>
> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
> 1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 oz Pineapple juice
> 1 1/2 oz Cranberry juice
> 1 1/2 oz Orange juice

Kan du ikke blot blande en drink isomofisk med ovenstående ved at følge de
respektive voluminer modulu en arbitrær konstant faktor.

Fra : Me&My

Dato : 02-08-08 00:12

Hej

Det ser ud til at det bliver 3 cl jeg kommer til at bruge...Ellers bruger
jeg da bare følgende
respektive voluminer modulu en arbitrær konstant faktor. For den havde jeg
ikke lige tænkt på...

Tak for hjælpen

Me&My

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-08-08 17:07

Me&My wrote:
> Fand denne opskrift, men er lidt i tvivl om målene, er der en som kan
> konvetere den for mig? Tak...
>
> Ingredients:
> 1 1/2 oz Vodka (Smirnoff)
> 1/2 oz Coconut rum (Parrot Bay)
> 1 1/2 oz Pineapple juice
> 1 1/2 oz Cranberry juice
> 1 1/2 oz Orange juice

Den minder meget om den jeg kender som en "Pingvin" der er rigtig frisk i
smagen. Ved ikke lige hvad forholdene er da jeg altid tager den på slump.

En skvat vodka
en slat Malibu
en god del ananasjuice
en god del appelsinjuice
et par isterninger
en smule rød grenadine(hældes enten i fra starten så hele drinken bliver
orange eller til sidst så gul og rød ligger i lag)
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...