Hamburgerryg på grill
Fra : KV Christiansen

Dato : 01-08-08 08:54

Hejsa!

Imorgen vil jeg lave en hamburgerryg på grillen. Skal serveres med nye
kartofler, gulerødder og blomkål. Men skal der sovs til? Vi er lidt uenige
her i familien *g*. Nogle meninger og evt forslag?

Mvh

Familien Christiansen&Carlsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-08-08 10:56

"KV Christiansen" <kay-verner@forum.dk> writes:

> Imorgen vil jeg lave en hamburgerryg på grillen. Skal serveres med nye
> kartofler, gulerødder og blomkål. Men skal der sovs til? Vi er lidt
> uenige her i familien *g*. Nogle meninger og evt forslag?

Er det ikke bare at lave sovsen og så lade folk vælge om de vil have
det eller ej? :)

Til en kogt hamburgerryg vil jeg gerne have enten en champignonsovs
eller en aspargessovs. Men når du griller den ved jeg ikke hvad jeg
vil foretrække.

Prøv evt. at dampe et spidskål skåret i kvarte til også, det smager godt.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 14:38

KV Christiansen wrote:
> [...]

Mht. sovsen, så kunne jeg godt undvære, evt. lidt smeltet smør. Men til
hamburgerryggen (helst fra slagteren - upumpet), der ville jeg smøre den
godt ind i sennep, og så trille den i puddersukker inden den røg på
roterende spid......... Så for dælen, nu savler jeg

Mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 01-08-08 16:09

Hej Ebbe

> smøre den godt ind i sennep, og så trille den i puddersukker inden
> den røg på roterende spid......... Så for dælen, nu savler jeg

Hvorfor i helvede skal en god hamburgerryg absolut ødelægges
med det forbannede sukkerstads har jeg aldrig fattet :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 16:53

Max wrote:
> [...]

Hej Max.

Hihi, det er jo smag og behag. Jeg har ikke smagt det i over 25 år, men
drømmer stadig om smagen.

Mvh Ebbe

Fra : Jørgen Hjorth

Dato : 03-08-08 19:47

Bearnaisse sauce passer fint til

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 20:30

> Hihi, det er jo smag og behag. Jeg har ikke smagt det i over 25 år, men
> drømmer stadig om smagen.

Æh, hvorfor laver du det ikke bare, så ?

/karsten

Fra : Max

Dato : 03-08-08 20:54

Hej Karsten

> Æh, hvorfor laver du det ikke bare, så ?

Fordi at Ebbe godt ved at drømme ofte er noget
bedre end virkeligheden :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

> [...]