God cremant til canapeer
Fra : Rainman

Dato : 28-07-08 08:42

Vi skal have 14 gæster og jeg regner med at servere en mousserende rosé
cremant til canapeer/pindemadder. Gæsterne er godt nok vant til altid at
få champagne men dels bryder jeg mig ikke specielt om champagne, og dels
vil jeg ikke betale en krig for noget som mange nok ikke engang kan
smage forskel på alligevel. Snobberi efter min mening.

Nogen som har et godt forslag til en rosé Cremant?

Også gerne et link til nogle canapéer.

P.f.h.t.

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 28-07-08 09:03

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel på alligevel. Snobberi efter min mening.
>
> Nogen som har et godt forslag til en rosé Cremant?

Irma har for nyligt haft en fin rosé cremant de Bourgogne til ca. 80 kroner,
jeg husker desværre ikke navnet, men mon de har andre end den ene........?

Anders
www.vinkritik.dk
http://spisdrik.blogspot.com

Fra : Rainman

Dato : 28-07-08 12:35

Anders Halskov-Jensen wrote:
> [...]
> jeg husker desværre ikke navnet, men mon de har andre end den ene........?

Tak Anders, men desværre er jeg domicileret i det jyske som jo ikke er
velsignet med Irma-butikker

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-07-08 12:42

Rainman <rainman@rainman.com> writes:

> Tak Anders, men desværre er jeg domicileret i det jyske som jo ikke er
> velsignet med Irma-butikker

Der er da kommet en i Magasin i Århus. :)

Mvh Trine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-07-08 12:53

Rainman skrev:

> Tak Anders, men desværre er jeg domicileret i det jyske som jo
> ikke er velsignet med Irma-butikker

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse »ikke er velsignet med«.
Det er ganske vist sparsomt med Irmaer i Jylland, men helt fraværende
er kæden dog ikke:

· http://www.irma.dk/includefiles/moduler/ccms/show_page.asp?iMappeID=492&sSideNavn=PresseMeddelelser&node=Nyheder+og+presse&parent=486&intNyhedId=11271&sProduktStatus=vis
· http://xrl.us/irmaijylland   (kort link til ovenstående lange url)

Hvor bor du? I nærheden af Kolding?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Rainman

Dato : 28-07-08 14:08

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse »ikke er velsignet med«.
> Det er ganske vist sparsomt med Irmaer i Jylland, men helt fraværende
> [...]
Silkeborg, så det er da muligt at jeg kommer omkring Århus i en ikke alt
fjern fremtid Og det med Irma i det jyske havde da helt forbigået
min opmærksomhed.

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 28-07-08 19:18

On Mon, 28 Jul 2008 15:07:38 +0200, Rainman <rainman@rainman.com>
wrote:

>Silkeborg, så det er da muligt at jeg kommer omkring Århus i en ikke alt
>fjern fremtid Og det med Irma i det jyske havde da helt forbigået
>min opmærksomhed.

Måske kunne en Limoux være et godt bud på, hvad du efterspørger.
Champagnekvalitet til en mere omgængelig pris.

Bichels producent har fået fine anmeldelser, og standardcuvéen (NV
brut) smagte jeg for et års tid siden - den var rigtig fin til prisen.

http://www.bichel.dk/limoux-denois-limoux-c-24_32_50.html

Føtex & Netto har til tider en Crémant de Bourgogne fra Charles de
Fère, mener jeg producenten hedder, til 55,- kroner. Det kunne også
være et bud. Til normalprisen i Føtex omkring 100, ville jeg dog ikke
anbefale den.

Irmas rosé-crémant kender jeg ikke.

---
Mvh.