Taj Indian restaurant ?
Fra : jytte jensen

Dato : 27-07-08 18:54

Er der nogle som har prøvet "Taj Indian restaurant" som ligger i
jernbanegade i københavn, lige overfor Dagmar biografen ?

Er den anbefalesesværdig ?

Der er et alenlangt menü kort, hvilket i sig selv er lidt
mistænkeligt, men det kan jo være at der er 38 af familiemedlemmerne,
som arbejder gratis

Vh
Jytte

Fra : Esther

Dato : 27-07-08 15:38

"Taj" var en af de første indiske restauranter herhjemme. Oprindeligt
lå den ude på Vesterbrogade (oven over Regent), og det var i mange år
STEDET, hvis man skulle ha' den bedste indiske mad fra ægte Tandoor
ovn etc. Det er et familieforetagende og de har åbenbart haft så meget
gang i butikken, at de har haft råd til at tage springet til den
dyrere adresse i Jernbanegade.
Har kun været et par gange i Jernbanegade, begge gange har kvaliteten
været ok, men imo er kortet for stort og der er for mange smuttere
imellem. Kan anbefale deres Sag Ghost (lam i spinat) og Tikka-kylling.
På en god dag er deres Tandoori kylling sublim. Styr uden om deres
salater og vælg grønsagsretter med omhu. Deres Naans (indiske brød)
plejer osse at være fine.
Taj er dog stadig et godt bud på et god indisk aften. Ellers er det
hotteste indiske sted lige nu vistnok Tandoori Masala på Halmtorvet
(billigt - bestil bord).
B'India på Østerbro er også populær, men er imo ikke værd at skrive
hjem om.

Hilsen Esther

Fra : jytte jensen

Dato : 28-07-08 09:26

Esther <ufo.danmark@hotmail.com> skrev:
> [...]
>dyrere adresse i Jernbanegade.
>Har kun været et par gange i
>Jernbanegade, begge gange har kvaliteten

Tak for rådene. Hvad mener du med omhu ?

vh
Jytte

Deres Naans (indiske brød)

Fra : Esther

Dato : 28-07-08 07:08

On Jul 28, 10:25 am, jytte jensen <mismer...@ASM9Mgmail.dk> (slet
ASM9M) wrote:

> Tak for rådene. Hvad mener du med omhu ?

Ja, den kan vist godt tåle at blive uddybet. Kommer her: På en indisk
restaurant skal man ikke sætte næsen op efter friske, sprøde
grønsager, så man kan med fordel gå efter råvarer som er spiselige,
selv om de har simret i lang tid. Spinat med "paneer" (en lidt
gummiagtig substans som fremkommer ved at koge mælk med citron/eddike
og derefter si tørstoffet), noget med linser og/eller kikærter (linser
hedder dhal, kan ikke huske hvad kikærter hedder), okra (ladies'
fingers) og den slags. Husker deres "kartoffelcurry" som meget trist
og tør. Til gengæld er deres ris pilaffs ganske fine. Håber det bragte
lidt mere lys over sagen.

Har lige tjekket deres spisekort ( http://www.indiantaj.dk/index2.php?page=menuer&sektion=230
).

Ku anbefale menu nr 8 (scroll langt ned), hvis du/I er usikre på det
indiske køkken. Og hvis I vil gå om bord i a la carte, så tror jeg I
skal holde jer fra deres vagtler, fasaner og den slags. Min erfaring
er at lam og kylling er det, inderne normalt har mest held med.

Hilsen Esther