Køkkenmaskine brug..
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 15:30

Jeg kan se at Imerco har en Braun til 1299,- fra næste uge af..

Jeg støder tit på følgende ...det er bedst at lave dejen i en køkkenmaskine...
Jeg har indtil nu lavet alting i hånden/skålen. Jeg tænker da tit over
en køkkenmaskine.

Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine
der står i skabet?

Jesper
--
And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again

Time - Pink Floyd

Fra : Ralph

Dato : 27-07-08 17:34

<Jesper Nielsen> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se at Imerco har en Braun til 1299,- fra næste uge af..
> Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine der
> står i skabet?

Tjah - personlig erfaring - dog ikke Braun, men Kenwood: Dejkrogen + skål
bruges HVER dag, enten bager vi boller eller Durumsandwich eller pizza,
ellers laver et teenagebarn citronfromage, pisker flødeskum, eller....
Kenwood'en kan lidt mere, så vi hakker kød eller laver medister jævnligt (en
gang om ugen)
Blenderen er IKKE at anbefale til f.eks. smoothies, isterningerne ødelægger
jernet.

den ER godt nok billig

--
Ralph

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-07-08 18:06

"Jesper Nielsen" skrev i meddelelsen
> [...]
> køkkenmaskine.
>
> Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine der

Det allerbedste til dej er en billig bagemaskine til 300 kr hvor man bruger
dej programmet.
Jeg har prøvet både Kenwood og Ballerup (nu Elektrolux), men det bedste er
min billige bagemaskine!

Steen.

Fra : Kim

Dato : 27-07-08 18:46

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> Det allerbedste til dej er en billig bagemaskine til 300 kr hvor man
> bruger dej programmet.
> Jeg har prøvet både Kenwood og Ballerup (nu Elektrolux), men det bedste er
> min billige bagemaskine!

Menr du helt seriøst, at brød med tørgær er lækrere
end et hjemmelavet ciabatabrød ???
Min bagemaskine ER røget på genbrugspladsen efter
en måneds forsøg...

Mvh, Kim

Fra : Lars

Dato : 27-07-08 19:57

On Sun, 27 Jul 2008 19:45:37 +0200, "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Menr du helt seriøst, at brød med tørgær er lækrere
>end et hjemmelavet ciabatabrød ???
>Min bagemaskine ER røget på genbrugspladsen efter
>en måneds forsøg...

Enig... Samme erfaring her... Læste faktisk en del gode erfaringer med
sådan en - så vi købte en. Prøvede lidt forskelligt, men det blev
bestemt aldrig rigtig godt så den er væk igen!

** Lars

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-07-08 21:19

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>
> Menr du helt seriøst, at brød med tørgær er lækrere
> end et hjemmelavet ciabatabrød ???
> Min bagemaskine ER røget på genbrugspladsen efter

Har du læst hvad jeg skrev?
Der står intet om tørgær eller brød fra bagemaskine!
Der står: Bruger dej programmet!!! Dvs sige at man lader maskinen ælte dejen
som man laver efter den foretrukne opskrift. Hvilken gær du bruger er
maskinen da helt ligeglad med. Lær lige at læse indlægget inden du svarer så
skarpt, du har jo ikke prøvet det som jeg har brugt maskinen til mange
gange. Tror du ikke man kan tage dejen ud når det er færdigæltet og evt.
hævet?

Steen.

Fra : Lars

Dato : 27-07-08 19:56

On Sun, 27 Jul 2008 16:29:45 +0200, Jesper Nielsen wrote:

> [...]
>en køkkenmaskine.
>
>Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine

Jeg købte på et tidspunkt en billig en i Netto (2-300 kroner) - og må
erkende at det er en af de dimser i køkkenet der faktisk bliver brugt
her. Vi bruger den mest til at ælte dej. Men også rivehjernet til
gulerødder mv bliver også brugt.

hilsen Lars

Fra : Max

Dato : 27-07-08 20:33

Hej Jesper

> Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine
> der står i skabet?

Hvis den skal stå i et skab, ja så lad være med at købe en. Sådan noget
maskineri skal stå på bordet klar til brug, så bliver det brugt.

Jeg købte en røremaskine for nogle år siden og er forbavset over hvor
meget vi egentlig bruger den. Bare det at den kan stå og passe sig selv
i en times tid medens den f.eks. røre æg og sukker sammen er rart.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 14:14

> [...]
>meget vi egentlig bruger den. Bare det at den kan stå og passe sig selv
>i en times tid medens den f.eks. røre æg og sukker sammen er rart.

Der tror jeg Max har fat i det rigtige,vores står i skabet og bliver
max brugt 2 gange om året.

gubbi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-08 03:31

On Jul 27, 4:29 pm, Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> en køkkenmaskine.
>
> Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine

Vi bruger vores Kenwood meget, både til franskbrød, rugbrød, kager,
flødeskum etc.
Planen er den skal bruges til vaniliekransene når nu årstiden nærmer
sig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 30-07-08 07:04

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> tænker da tit over en køkkenmaskine.
>
> Er det noget man skal springe på? Eller er det bare endnu en maskine

Der er INGEN mekanisk indretning i husets maskinpark jeg nødigere vil
undvære end min ti år gamle Electrolux Assistent. Bruger den næsten hver
dag - mest til dej.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]