Hjemmelavet sorbet-is uden is-krystaller
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 11:47

Jeg vil gerne have is i denne varme, men pga. ønske om vægttab er det mest
fornuftige at lave en sorbet.
Jeg har kigget en del opskrifter på nettet, og mange af dem skal have tilsat
fx. yoghurt, husblas eller æggehvider. Kan godt gætte hvorfor man vil bruge
yoghurt eller husblas, men hvorfor æggehvider?
Jeg ville nu foretrække en sorbet kun med frugt (Vil bruge frosset) og så
smagt til med noget sødende (enten rørsukker eller flydende kunstigt
sødemiddel)

Jeg er dog bange for at det krystalliserer, når jeg smider det i
fryseren(Vil lave en større portion ad gangen). Vil det krystallisere når
der er brugt frosne bær?
Og hvordan kan jeg undgå det? (Altså udover at røre i det det under
indfrysningen)

Håber nogle har nogle gode råd.

Louise

Fra : Padre

Dato : 28-07-08 01:05

On 27 Jul., 12:46, "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> [...]
> der er brugt frosne bær?
> Og hvordan kan jeg undgå det? (Altså udover at røre i det det under

Den eneste måde hvorpå man kan undgå iskrystaller er omrøring under
indfrysningen, hvilket er årsagen til en ismaskine er sådan en god
ide.

--
padre

Fra : Inger D.

Dato : 28-07-08 09:47

> [...]
> der er brugt frosne bær?
> Og hvordan kan jeg undgå det? (Altså udover at røre i det det under

Jeg plejer at blende sorbeten et par gange under indfrysningen, sidste gang,
når den er næste helt frossen, så bliver det helt glat. Jeg har kun lavet
sorbet af frisk frugt. Hvis det er et problem med frosne bær, kan du vel
bare tø dem op først?

Inger D.

Ps.: I min opskrift på mangosorbet, skal der kun mango, vand, sukker, salt
og citron i.