Skovbær - opskrift
Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-07-08 10:07

Hej

Vi har 2 poser skovbær som vi gerne vil lave en tærte eller 2 af...Nogle der
lige har en god opskrift, skulle gerne bruges i aften

Michael Nielsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-07-08 10:45

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> wrote in

> Vi har 2 poser skovbær som vi gerne vil lave en tærte eller 2
> af...Nogle der lige har en god opskrift, skulle gerne bruges i aften

Måske sådan noget her?:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-fedtfattig.php?id=15076

Glem det fedtfattige og servér den med kold flødeskum eller en god
vanilleis.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 11:38

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-fedtfattig.php?id=15076
>
> Glem det fedtfattige og servér den med kold flødeskum eller en god

Ville også lige give en opskrift, men det var faktisk præcis den samme som
Kent linkede til
Jeg serverer den som regel med Creme Fraiche, men i denne varme vil den
sikekrt også hitte med en god vanille-is...

Og lidt OT: Har flere gange i vindter lavet æblekage med samme dej, det
gievr et godt resultat, og først på sommeren bagte jeg rabarberkage efter
denne opskrift, også et hit. (Rabarberkagen blev serveret for en flok ældre
kvinder/gamle husmødre, og de syntes alle den var dejlig)

Louise

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-07-08 12:52

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> [...]
> rabarberkage efter denne opskrift, også et hit. (Rabarberkagen blev
> serveret for en flok ældre kvinder/gamle husmødre, og de syntes alle

Rabarber versionen giver en god kombination af sur/sød efter min mening.

Hvis jeg har en del jordbær der ikke ser så kønne ud, så er det også en god
måde at servere dem på.