Rugbrød i silikoneforme?
Fra : Jens Jacobsen

Dato : 25-07-08 15:24

Er der nogen som bager rugbrød i silikoneforme? Jeg har nu købt to
stk. til den formidable pris af 149 kr/stk, og vil lige høre jeres
erfaringer/kommentarer inden de tages i brug. Jeg bagte surdejgsbrød
forleden i nogle smurte -måske for billige- metalforme med "non-
stick" belægning, og kunne ikke få brødet ud af formene. Formene er nu
kasseret idet belægningen skaller af.

Jeg var i A-Z og så nogle forme med ikke mindre end DOBBELT non-stick
belægning til 59 kr. I "Kop og Pande" havde de også forskellige slip-
let forme til en lidt højere pris, men jeg er nu kommet hjem med de
her silikoneforme.

Jeg er lidt i tvivl om de nu også kan holde sig formstabile eller om
brødene bliver alt for brede på midten...

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-07-08 17:25

Jens Jacobsen wrote:
> Er der nogen som bager rugbrød i silikoneforme?
snip
> Jeg er lidt i tvivl om de nu også kan holde sig formstabile eller om
> brødene bliver alt for brede på midten...

Jeg har i 10 år bagt surdejsrugbrød i slipletfiduser fra EVA. Belægningen
går af efter 3-4 år, men jeg gider ikke købe nye, og pensler dem med olie.
Ingen problemer af nogen art.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Daniela Althof

Dato : 27-07-08 19:58

> Jeg er lidt i tvivl om de nu også kan holde sig formstabile eller om
> brødene bliver alt for brede på midten...

Min erfaring med silikoneforme er desværre dette du nævner, brødene
bliver noget bredere på midten, så jeg er gået over til nogle andre i
stedet..
Og generelt, så pensles/ sprayes der med olie hver gang jeg bager, så
slipper rugbrødet altid uden de store problemer..