Opskrift på pasta"salat"....
Fra : Jean

Dato : 25-07-08 11:24

Hej!

Jeg søger en opskrift på en pastasalat... følgende ingredienser kender jeg:

- hvidløg
- rød peber
- pasta (skruer)

Jeg har smagt det 2 gange, og det smagte virkeligt godt.

Jeg søger resten af ingredienserne, samt hvordan man laver det.

"Saucen" imellem skruerne har sådan en rødelig farve.... og stammer nok fra
et krydderi?

Mvh Jean.

Fra : Tina.

Dato : 25-07-08 11:48

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg søger resten af ingredienserne, samt hvordan man laver det.
>
> "Saucen" imellem skruerne har sådan en rødelig farve.... og stammer nok

Der er et uendeligt antal variationer over temaet "pastasalat". I en
pastasalat kan man komme hvad som helst i, og bruge hvilken som helst
dressing, sauce eller hvad du foretrækker at kalde det, samt krydre med alle
de krydderier og krydderurter man har lyst til.

Hvor har du smagt netop den pastasalat henne?

- Tina

Fra : Jean

Dato : 25-07-08 13:40

Tina skrev:
> Hvor har du smagt netop den pastasalat henne?

Sidst jeg smagte den var i Fårup Sommerland.

Mvh Jean.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-08 17:50

"Jean" <ask@me> writes:

> Sidst jeg smagte den var i Fårup Sommerland.

Skriv en mail til dem og spørg. info@faarupsommerland.dk

Det kan aldrig skade og min erfaring med Fårup er at de er mere end
almindeligt servicemindede.

Mvh Trine, der faktisk ikke har været ordentligt i Fårup Sommerland i
snart to år. Sidste år nåede jeg lige derop, men bare det at se Falken
fik det til at vende sig godt og grundigt i min mave. 8 måneder senere
fødte jeg en lille pige. :)

Fra : Hauge

Dato : 25-07-08 18:02

Trine Kornum Christiansen wrote:
> 8 måneder senere
> fødte jeg en lille pige. :)

Det var da godt at det ikke var en stor pige.... ;)

Mvh Hauge
--
... der undrer sig over at det ikke bare hedder "fødte en pige", lille er vel
logisk. I hvert fald for normalttænkende..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-08 18:17

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> .. der undrer sig over at det ikke bare hedder "fødte en pige", lille er vel
> logisk. I hvert fald for normalttænkende..

Tja, min søster vejede 2400 gram, jeg vejede 2900 gram, min datter
vejede 3540 gram (altså lige midt på normalkurven), men min
svigerindes sønner har vejet på den anden side af de 11 pund. Så i mit
tilfælde var "lille" overflødigt, men min mor kunne med rette sige, at
hun fødte en lille pige.

I det mindste skrev jeg "jeg fødte" og ikke "vi fødte" eller "vi er
gravide"! :)

Mvh Trine, hvis pige ikke er så lille mere

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-07-08 12:03

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Jeg søger en opskrift på en pastasalat... følgende ingredienser kender
> [...]
Det er ligesom at lave frikadeller. Der er 1 ingrediens man kender
og resten er kokkens valg. Sådan er det også med Pastasalat.
Så du må ud i køkkenet og prøve dig lidt frem. Held og lykke.
Jeg kommer gerne og prøvesmager hvis der er god vin og en
saftig bøf med til

Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-08 16:40

> [...]
>
> Jeg har smagt det 2 gange, og det smagte virkeligt godt.
>
> Jeg søger resten af ingredienserne, samt hvordan man laver det.

Helt sikkert ikke det du søger, men sommeren igennem er det et hit hos os at
mixe følgende til en salat:
Kolde pastaskruer, kolde kogte kartofler i stykker, tomatstykker,
agurkestykker, løse majs, grønne oliven, fetatern, syltede hvidløg og
pinjekerner.

> "Saucen" imellem skruerne har sådan en rødelig farve.... og stammer nok
> fra et krydderi?

Lyder lidt som "tusinde Ø-dressing"

--
Martin