Espresso fuldautomatisk
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 12:48

Nå,men jeg går og kigger lidt efter en god og stabil maskine,den skal
være nem at have med at gøre,har set på en Jura X90,siemens tk 69009
og en Saeco Talea hvor man kan koble en såkaldt "milk island" på,hvad
siger i til det,og lad det nu ikke udvikle sig til noget alt for
nørdet kaffesnak hvis i forstår hvad jeg mener

Gubbi

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-07-08 13:02

gubbi wrote:
> [...]
> siger i til det,og lad det nu ikke udvikle sig til noget alt for
> nørdet kaffesnak hvis i forstår hvad jeg mener

Jeg har lige investeret i en Gaggia Titanium, som jeg er rigtig godt
tilfreds med (har haft den i knap 14 dage nu).

Købte den gennem www.stoll-espresso.de :) De leverer også til Danmark.

Mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 13:49

>Jeg har lige investeret i en Gaggia Titanium, som jeg er rigtig godt
>tilfreds med (har haft den i knap 14 dage nu).

> [...]

Hvor lang er leveringstiden og kan det passe at fragt er 49euro ?

Gubbi

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-07-08 14:07

gubbi wrote:

> Hvor lang er leveringstiden og kan det passe at fragt er 49euro ?

Hej,

De ringede til mig for at bekræfte at jeg var den jeg var (ved ikke om
det er deres normale procedure). Derefter blev den sendt dagen efter -
og var med GLS der 2 dage senere....

Fragten er 49 EUR inkl. moms - så ja - det er korrekt :)

Mvh
Johan

Fra : Lars

Dato : 20-07-08 16:36

On Sun, 20 Jul 2008 13:47:56 +0200, gubbi wrote:

>Nå,men jeg går og kigger lidt efter en god og stabil maskine,den skal
>være nem at have med at gøre,har set på en Jura X90,siemens tk 69009
>og en Saeco Talea hvor man kan koble en såkaldt "milk island" på,hvad

Jura har ry for at være "state-of-the-art" og sådan en ville jeg ikke
betænke mig på at købe. Jeg har haft to forskellige Saeco maskiner,
her sidst en Saeco Primea Touch Plus der kan lave kaffe og forskellige
varianter med mælk - den har indbygget automatisk mælkeskummer.

Og man kan li' den automatiske funktion til mælk eller foretrækker et
damprør og selv klare det er nok individuelt. Eller drikker du "kun"
kaffe er det jo slet ikke nødvendigt.

Begge den Saeco maskiner jeg har haft har fungeret godt, den sidste
her er meget mere gennemført den Saeco Vienna de Luxe jeg havde
tidligere.

Jeg kan godt anbefale Saeco's maskiner. Hvis du har det OK med at
netshoppe fra udlandet, så prøv www.ebay.de der er tit gode tilbud,
jeg købte min Primea Touch Plus til 700 euro der.

Den der milk island kender jeg ikke, men jeg fandt en beskrivelse af
den:

"Milk Island - EKSTRAUDSTYR
Milk Island er en virkelig enestående udvikling af Saeco. Med dette
nye koncept til tilberedelse af mælkeskum vil den fortrylle nydere med
cremet mælkeskum.

Lige meget om det skal være en klassisk cappuccino eller en trendy
latte macchiato: I løbet af få sekunder opstår med Milk Island, som
fås som ekstraudstyr, en sand mælkeskumdrøm.

Milk Island monteres på undersiden af Talea og den ønskede mængde mælk
fyldes i kanden. Åbn derefter for dampknappen oven på kaffemaskinen og
inden for kort tid får du et dejligt mælkeskum.

Fordele med Milk Island
- Individuel dosering af mælken: Afhængigt af hvilken kaffespecialitet
der ønskes, kan der påfyldes præcist den nødvendige mængde. I
mælkekanden kan der fyldes næsten 400 ml. uskummet mælk.

- Hurtig rengøring: Milk Island er let at rengøre. Den holdes bare
under rindende vand eller kan vaskes i en normal opvaskemaskine.

- Opbevaring i køleskab: Hvis der blev påfyldt mere mælk end der
faktisk blev brugt, kan mælkekanden blot stilles ind i køleskabet til
opbevaring. På kandens station er der imens plads til den medfølgende
sukkerdåse."

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 17:51

On Sun, 20 Jul 2008 15:36:17 GMT, Lars <nomail@nothing.here.se> wrote:

> [...]
>netshoppe fra udlandet, så prøv www.ebay.de der er tit gode tilbud,
>jeg købte min Primea Touch Plus til 700 euro der.

Uha,det ved jeg ikke om jeg tør,hvordan ser jeg hvem som er private og
hvem der er erhverv ? vil jo helst betale med visa.

/gubbi

Fra : Padre

Dato : 20-07-08 18:07

gubbi skrev:

> Uha,det ved jeg ikke om jeg tør,hvordan ser jeg hvem som er private og
> hvem der er erhverv ? vil jo helst betale med visa.
>
> /gubbi

De erhvervsmæssige forhandlere er opført som "Ebay shops". Jeg har selv
købt flere ting af erhvervsmæssige fiorhandlere på den tyske ebay, hvor
der er gode priser på forskellige ting, og har aldrig haft problemer.

--
padre

Fra : Henrik

Dato : 20-07-08 22:10

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]
> være nem at have med at gøre,har set på en Jura X90,siemens tk 69009
> og en Saeco Talea hvor man kan koble en såkaldt "milk island" på,hvad

Jeg var på besøg hos nogle særdeles flinke mennesker i Paris og prøvede
deres espressomaskine fra Saeco ... (jeg har desværre glemt hvad den hed,
men brygenheden i de fleste skulle være densamme)

Nu kan det naturligvis afhænge meget af den valgte espresso kaffe sort, men
umiddelbart syntes jeg smagen var meget tynd i det - _MÅSKE_ et
justeringsspørgsmål.

Mine værter kommenterede da også et andet og økonomisk vigtig point - af og
til bryggede den en kop kaffe... uden at der kom en kop væske. Ergo spild
bør du regne ind i dit kaffeprojekt

Fra : Henrik

Dato : 21-07-08 22:15

"Henrik" skrev i en meddelelse

> Mine værter kommenterede da også et andet og økonomisk vigtig point - af
> og til bryggede den en kop kaffe... uden at der kom en kop væske. Ergo
> spild bør du regne ind i dit kaffeprojekt

Jeg var i anden anledning forbi Skousen's i Kolding (lige overfor Kolding
Storcenter, ved siden af Silvan) og snakkede med den, jeg formoder var den
daglige leder.
Han mente ovenstående problem skyldtes manglende rengøring / justering af
kaffe"føleren" - den tekniske del sprang jeg let og elefant over.
Han fortalte i øvrigt at butikken i Kolding ville satse på at være butik nr
2 i jylland der vidste om ikke alt, så rigtig meget om espresso
kaffebrygning samt maskiner og tilbehør dertil.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 19:25

> [...]

>siger i til det,og lad det nu ikke udvikle sig til noget alt for
>nørdet kaffesnak hvis i forstår hvad jeg mener

Tak for svarene,det bliver nok den Jura X90,eller en Gaggia,fik
fornemmelsen af at Saeco måske ikke er helt med i toppen,snare
tværtimod.

gubbi

Fra : Padre

Dato : 24-07-08 08:43

gubbi skrev:

> Tak for svarene,det bliver nok den Jura X90,eller en Gaggia,fik
> fornemmelsen af at Saeco måske ikke er helt med i toppen,snare
> tværtimod.

Tja, jeg har haft 2 Saecoer, 2 af mine venner har hver haft en. Alle 4
døde efter et par år, og vi var alle tre ude for at importøren var
*fuldstændig* umulig at have med at gøre, så selv ville jeg holde mig
langt væk fra Saeco.

--
padre

Fra : Lars

Dato : 24-07-08 20:09

On Thu, 24 Jul 2008 09:43:01 +0200, Padre
<spirito_santo@nospam.yahoo.com> wrote:

> [...]
>døde efter et par år, og vi var alle tre ude for at importøren var
>*fuldstændig* umulig at have med at gøre, så selv ville jeg holde mig

Tja... Jeg har haft 2 Saeco'er. 1 holdt uden problemer i 5 år og blev
solgt brugt. En anden brændte kværnen af efter 2 mdr som blev skiftet
uden brok.

Hvordan oplevede du dem som "fuldstændig umulig"?

** Lars

Fra : Padre

Dato : 24-07-08 20:57

Lars skrev:

> Hvordan oplevede du dem som "fuldstændig umulig"?

Vi var alle tre ude for at de nægtede at reparere maskiner, som ikke
fungerede. Argumenter bed ikke på dem.

--
padre

Fra : Lars

Dato : 25-07-08 22:10

On Thu, 24 Jul 2008 21:57:29 +0200, Padre

>Vi var alle tre ude for at de nægtede at reparere maskiner, som ikke
>fungerede. Argumenter bed ikke på dem.

Ja det lyder underligt.

Jeg kørte forbi med min på deres værksted, der var intet bøvl
overhovedet.

** Lars

Fra : Vittrup

Dato : 24-07-08 16:03

Til min lille forretning har jeg købt en Siemens fra Hjem.dk som var det
billigste sted jeg kunne finde den. Den er let at have med at gøre og laver
god kaffe og espresso. Måske er den ikke så trendy som de italienske
maskiner, men det virker hver gang.

http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/espressomaskiner/siemens-espressomaskine-tk-69009.aspx

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 11:21

> [...]

>siger i til det,og lad det nu ikke udvikle sig til noget alt for
>nørdet kaffesnak hvis i forstår hvad jeg mener

Nå men det ender med Jura X90,selvom den har et par år på bagen,sender
den til et service,så kan den nok lave latte nok til os og vores
gæster.

gubbi

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 14:11

> [...]

>siger i til det,og lad det nu ikke udvikle sig til noget alt for
>nørdet kaffesnak hvis i forstår hvad jeg mener

Hold da op har lige fået den Jura X90 hjem,den laver bare en
latte,som får englene til at synge.

gubbi