Lidt på herrens mark.... brødæggekage....
Fra : Thomas

Dato : 18-07-08 14:03

Hej NG

Min salige mor lavede brødæggekage, med smørstegt brød og så æggemassen ved
siden af...... nogen der kender denne opskrift eller er den bare
hjemmelavet `? de opskrifter jeg kan finde på nettet der bliver brødet
dyppet i mælk og lignende.... det minder mig mere om "arme riddere" som jeg
aldrig har smagt" men er sikkert godt, men ikke det jeg søger

er der nogen der kan fortælle mig hvordan æggemassen skal være, når brødet
holdes udenfor ?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-07-08 16:05

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg søger
>

> er der nogen der kan fortælle mig hvordan æggemassen skal være, når brødet

Kender det desværre ikke, men ville bare sige at jeg da synes du skal prøve
arme riddere en dag Det smager bare SÅ godt og vi laver det altid hvis
vi har noget franskbrød eller toast der er blevet tørt. Lækkert lækkert.

Mvh Kari

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 20-07-08 23:39

On 18 Jul., 15:02, "Thomas" <bambanosFJ...@hotmail.com> wrote:

> Min salige mor lavede br�d�ggekage, med sm�rstegt br�d og s� �ggemassen ved
> siden af......             nogen der kender denne opskrift eller er den bare
> hjemmelavet `?   de opskrifter jeg kan finde p� nettet der bliver br�det
> dyppet i m�lk og lignende....  det minder mig mere om "arme riddere" som jeg
> aldrig har smagt"      men er sikkert godt, men ikke det jeg s�ger

Min oldemor (som havde mig som lærling i sit køkken) lavede ofte
brødæggekage. Det var helt simpelt: Skiver af hvidt brød steges i
smør, til de er gyldne. Æg piskes med lidt sødmælk, salt og peber,
hældes over, og herligheden steger for svag varme, til æggemassen er
stivnet. Min oldemor fortalte, at det var en ret, de ofte fik som børn
(i 1910'erne). Æg havde man jo som skidt, og brødet, der blev brugt,
var sikkert gammelt. Man spiser det, som det er eller med syltetøj
til.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang