The Dark Knight - for en sikkerheds skyld;~
Fra : Jebir

Dato : 23-07-08 23:34

Jow jow, siden ingen har gjort det endnu; lad mig lægge ud.

Er netop hjemvendt fra Biocity Esbjerg og kan kun sige EN ting; JA TAK -
mere af den skuffe!

Kanon præstation af alle implicerede (kan godt følge de, som ser Heath
Ledger som posthum oscarmodtager - han har fundet en fantastisk linie at
bevæge sig på - og spænder over hele spektret!).
Desuden egentlig meget flot den måde de på trods af Heath Ledgers død fik
"afsluttet" Joker-delen af historien.

Filmen som helhed taler for sig selv... Kanon underholdning, dog med to ting
der trak lidt ned; for det første gik tiden ALT for hurtigt, og for det
andet... Christian Batman Bale har alle tænkelige dimser og våben og lir...
men alligevel giver hans dragt ham halsbetændelse? Heldigvis var der så
meget andet at fokusere på i filmen at det kunne lede tingene lidt væk fra
hans stemme

Men alt i alt - kæmpe ros her fra - og adskillige stjerner - eller flagermus

- Jebir

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-08 02:55

In article <4887b1d2$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
mikkel@jebir.dk says...
> Jow jow, siden ingen har gjort det endnu; lad mig lægge ud.
>
> Er netop hjemvendt fra Biocity Esbjerg og kan kun sige EN ting; JA TAK -
> mere af den skuffe!

Hm, en der bor med to gamle ungkarle og går klædt i stramt krops læder
dragt og jagter en fyr med for meget makeup - jaja - noget for en hver
smag *g*

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 30-07-08 09:30

"Jebir" <mikkel@jebir.dk> wrote in message
> Jow jow, siden ingen har gjort det endnu; lad mig lægge ud.
>
> Er netop hjemvendt fra Biocity Esbjerg og kan kun sige EN ting; JA TAK -
> mere af den skuffe!

Jeg er fuldstændig lige så begejstret som du. Fantastisk film. Ubehagelig
ond og utilregnelig Oscar-præstation af Ledger som The Joker. Det er aldrig
set bedre.

Vi så den på en Level 7 forestilling i Megascope i Horsens, og det var en
feed oplevelse. Mit anlæg mangler trods alt lidt herhjemme, for at få lige
så meget "Ooomph" i lyden

Jeg synes generelt godt at man kan mærke at batman filmene nu bliver
instrueret af en som er tilhænger af Millers univers og den mere dystre side
af tegneserierne. Fans'ene bør være glade.
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Zeki

Dato : 05-08-08 13:21

"Jebir" <mikkel@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> Jow jow, siden ingen har gjort det endnu; lad mig lægge ud.
>
> Er netop hjemvendt fra Biocity Esbjerg og kan kun sige EN ting; JA TAK -
> mere af den skuffe!

Hørt hørt! Bortset fra den første halve time som var lidt forvirrende og
langsom, er dette uden sammenligning den bedste film jeg har set siden
NCFOM.

Kan Christopher Nolan overhovedet lave en dårlig film?

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-08-08 20:16

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Kan Christopher Nolan overhovedet lave en dårlig film?

Jeg tvivler.. og vil faktisk helst ikke have det bevist!
Jeg har lige set Dark Knight i går aftes, og er stadig helt imponeret af
den. For pokker den var god.. Heath Ledgar var bare så overraskende god som
Jokeren, jeg troede ikke mine egne øjne. Har faktisk aldrig haft høje tanker
om ham. Folk roste ham voldsomt efter Brokeback Mountain, men jeg var ikke
oppe at ringe.. Præstationen var da god, men tjah. Som Jokeren er han bare
super god. I forhold til Jack Nicolson som spillede Jokeren i "Batman" er
der virkelig stor forskel. Det er også to helt forskellige film, hvor
Batman er holdt helt mørk, tror faktisk ikke man ser dagslys een gang i den?
Det er der i The Dark Knight.. Men alligevel er den bare /så/ meget mere
dyster.

10/10 i karakter, den film er årets bedste!

mvh Anders