Hvilken enkelt person har vundet flest osc~
Fra : saneman

Dato : 23-07-08 09:14

Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-07-08 11:31

"saneman" <> skrev i meddelelsen ...
> Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Som hovedrolle indehaver?
Katharine Hepburn

Ellers er det sikkert en eller anden produktient.
Se vidre her
http://awardsdatabase.oscars.org/ampas_awards/help/helpMain.jsp?helpContentURL=statistics/indexStats.html
Eller her http://www.dr.dk/oscar2004/bag_priser.asp

mvh
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-08 02:51

In article <4886e81e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>, asdff@asd.com
says...
> Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Det ved jeg ikke (det kan du måske finde på det andet link), men en
anden sjov statestik er at Emma Thompson er den eneste som har vundet en
Oscar for at have skrevet bedste manuskript, og en Oscar som beste
skuespillerinde.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-08 06:34

On Jul 23, 10:13 am, "saneman" <as...@asd.com> wrote:
> Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Ved ikke om det er flest, men Clint Eastwood har været nomeret
følgende gange:

1992 (65th)
ACTOR IN A LEADING ROLE
Clint Eastwood -- Unforgiven {"Bill Munny"}

DIRECTING
* Unforgiven -- Clint Eastwood

BEST PICTURE
* Unforgiven -- Clint Eastwood, Producer

1994 (67th)
IRVING G. THALBERG MEMORIAL AWARD
* Clint Eastwood

2003 (76th)
DIRECTING
Mystic River -- Clint Eastwood

BEST PICTURE
Mystic River -- Robert Lorenz, Judie G. Hoyt and Clint Eastwood,
Producers

2004 (77th)
ACTOR IN A LEADING ROLE
Clint Eastwood -- Million Dollar Baby {"Frankie Dunn"}

DIRECTING
* Million Dollar Baby -- Clint Eastwood

BEST PICTURE
* Million Dollar Baby -- Clint Eastwood, Albert S. Ruddy and Tom
Rosenberg, Producers

2006 (79th)
DIRECTING
Letters from Iwo Jima -- Clint Eastwood

BEST PICTURE
Letters from Iwo Jima -- Clint Eastwood, Steven Spielberg and Robert
Lorenz, Producers

Har vundet 5 Oscars, som indikeret af *'erne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-07-08 00:25

Christian B. Andresen wrote:

> Ved ikke om det er flest, men Clint Eastwood har været nomeret
> følgende gange:
[...]

Nogle Oscars er jo vel større end andre, og det lader til at være nogle af de
store, han har været nomineret til og/eller vundet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-08 04:31

On Jul 29, 1:25 am, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
> Nogle Oscars er jo vel større end andre, og det lader til at være nogle af de
> store, han har været nomineret til og/eller vundet.

Det synes jeg også.

Fra : Jesper

Dato : 28-07-08 22:58

saneman <asdff@asd.com> wrote:

> Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Walt Disney har vundet 31 Oscars.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Michael

Dato : 04-08-08 08:22

Det er Walt Disney som har vunnet flest. Deretter kommer film komponist John
Williams. Av skuespillere så er det Walter Brennan og Jack Nicholson som
begge har vunnet 3. Det fleste husker kanskje ikke Walter Brennan, men han
er ikke glemt. Jeg husker ham.

Fra : Holst

Dato : 04-08-08 17:58

Michael wrote:

> [...]
> begge har vunnet 3. Det fleste husker kanskje ikke Walter Brennan, men han

Katharine Hepburn har vundet 4, endog for Best Actress in a Leading
Role, og endog været nomineret til endnu en lille halv snes.

Fra : Michael

Dato : 04-08-08 19:57

Bekleger, jeg glemte kvinnene:)

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i melding

Fra : Michael

Dato : 04-08-08 20:03

Jeg ser jeg har gjort en annen feil. John Williams har bare vunnet 5 oscars,
men han har vært nominert til 45. Det er mulig det er noen andre som kommer
på andre plass.

Fra : PerX ...

Dato : 04-08-08 17:22

In article <1iktbw4.11of9dm1xxlc80N%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net says...

> Walt Disney har vundet 31 Oscars.

Hvilket jo er lidt hend i vejret da det ikke er ham som har lavet det
meste, men folk han har hyret (jo jo, han started det, opfand figurer
etc i starten - men...)

Fra : Max

Dato : 04-08-08 17:26

Hej PerX

> Hvilket jo er lidt hend i vejret da det ikke er ham som har lavet det
> meste, men folk han har hyret (jo jo, han started det, opfand figurer
> etc i starten - men...)

Hvorfor det, han har jo skabt det, ligeledes som forfattere og folk
der lave specieleffeks også kan få Oscar's.

--
Mvh Max

Fra : PerX ...

Dato : 09-08-08 01:49

In article <48972da9$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...
> Hej PerX

> Hvorfor det, han har jo skabt det,

En gang. Det svarer til at hvis nogen spiller en god rolle som
shakespear har givet så skal shakespears efterkommere have prisen.

> ligeledes som forfattere og folk
> der lave specieleffeks også kan få Oscar's.

Hvilket er noget andet, for der er de.

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-08-08 18:15

PerX ... wrote:

> Hvilket jo er lidt hend i vejret da det ikke er ham som har lavet det
> meste, men folk han har hyret (jo jo, han started det, opfand figurer
> etc i starten - men...)

Det er et faktum, at da Walt Disney døde, skete der et voldsomt og brat fald
i kvaliteten af film fra Disney-studierne. Disney "lavede" selvfølgelig ikke
det hele selv, mwen intet slap i hans levetid ud af studierne uden hans blå
stempel. Så lige så vel som en instruktør kan få en Oscar uden selv at have
spillet alle rollerne, kunne Disney have fortjent sine.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : PerX ...

Dato : 09-08-08 02:11

In article <4897392d$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> [...]
> stempel. Så lige så vel som en instruktør kan få en Oscar uden selv at have
> spillet alle rollerne, kunne Disney have fortjent sine.

Mja, det kan der vel være noget om.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-08 09:37

saneman skrev:

> Hvilken enkelt person har vundet flest oscars?

Det skulle, som andre nævner, være Walt Disney.
Jeg kan nu ikke få det til mere end 26 stk., hvoraf
den sidste er vundet posthumt.

Nu kan det vel diskuteres om "Walt Disney" var en
"enkeltperson" i hele perioden til sin død, eller om
det til sidst bare var navnet på en kæmpekoncern.

--
Herluf :·)

Fra : PerX ...

Dato : 04-08-08 17:24

In article <4896bf94$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
herlufholdtFJERN@privat.dk says...

> Nu kan det vel diskuteres om "Walt Disney" var en
> "enkeltperson" i hele perioden til sin død, eller om
> det til sidst bare var navnet på en kæmpekoncern.

Yep ;)