Watchmen (Trailer)
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-07-08 11:38

Who watches the watchmen?

http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Fra : Peter G

Dato : 20-07-08 12:10

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> writes:

> Who watches the watchmen?
>
> http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Som om det mesterværk kan filmatiseres. Det bliver jo "V for Vendetta"
om igen. En amputeret, fortyndet og usammenhængende skændsel mod et
sublimt forlæg.

Hvad bliver det næste? Gaimans "Sandman" i en 3-timers udgave?

--
Mvh./Regards, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 20-07-08 14:34

"Peter G" <pg@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Som om det mesterværk kan filmatiseres. Det bliver jo "V for Vendetta"
> om igen. En amputeret, fortyndet og usammenhængende skændsel mod et
> sublimt forlæg.

Har både læst og se V for Vendetta og synes faktisk filmatiseringen var ok.
Synes det går fremad for tegnefilmsfilmatiseringerne. Det virker som om det
er instruktører der er fans af serien der er begyndt at filmatisere. Det
bedste eksempel er Sin City, der er mindst lige så god på film som på bog.
Desuden lykkedes det da også gangske godt for Zakk Snyder med "300" så jeg
har også store forventninger til Watchmen, mit største frygt er dog at
instruktøren ikke har fået frie hænder og derfor skal koge serien ned til 1
t 40 min. så kan det godt give problemer...

Der er også The Spirit på vej, med Frank Miller som instruktør, det lover
også godt.

BK

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 16:11

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i en
meddelelse news:48833ee1$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Peter G" <pg@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Har både læst og se V for Vendetta og synes faktisk filmatiseringen var
> ok.

Jeg må godt nok erkende jeg ikke brød mig om tegneserien V. Watchmen er
tilgengæld en fantastisk fortælling, jeg er så heldig at have den første
udgivelse, hvor Bogfabrikken udgav dem i en lækker stor udgave (lidt større
end A4).

Fra : Peter G

Dato : 20-07-08 16:41

"Brian Kjeldsen" <brauner<punktum>kjeldsen@<FJERN DETTE>mail.dk> writes:

> Har både læst og se V for Vendetta og synes faktisk filmatiseringen
> var ok.

Så du filmen først eller var det omvendt? Man har vist generelt en
forkærlighed for den version man først stiftede bekendtskab med.

Der er vi så forskellige. Jeg er en STOR fan af Moores fortællinger
(grundet plot, detaljerigdom, dialog, research og den måde han kan
'modernisere' klassiske konventioner m.m. på) og er lige så skeptisk og
skuffet som ham over diverse filmatiseringer.

De er ok på egen hånd men jeg kan ikke lade være med at sammenligne dem
med forlægget. Og i det lys, blegner de totalt.

> Synes det går fremad for tegnefilmsfilmatiseringerne.

Enig! Det kan sgu næsten heller ikke gå den anden vej. Anti-haj
batspray og alt det der ;D

> Det virker som om det
> er instruktører der er fans af serien der er begyndt at
> filmatisere.

Enig.

> [...]
> Watchmen, mit største frygt er dog at instruktøren ikke har fået frie
> hænder og derfor skal koge serien ned til 1 t 40 min. så kan det godt

Det var udmærkede filmatiseringer. De var gode og stilfulde og lå meget
tæt op tegneserierne. At jeg så ikke brød om den (nødvendige) CGI
og skuespillerne der afveg for meget af mine indre opfattelser af
figurerne er noget andet.

Zack Snyder gør det generelt godt. Det beviste han med "Dawn of The Dead".
Men at filmatisere "Watchmen" som tegneserien bliver umuligt, medmindre
han får lige så lang spilletid at brede sig over som LOTR.

Det bliver sikkert en OK film, _baseret_ på tegneserien. Hyldet til
himlen af folk der ikke aner hvem Alan Moore er :)

> Der er også The Spirit på vej, med Frank Miller som instruktør, det lover
> også godt.

Mjaeh, mjaeh. Lad os nu se. De kan sikkert ikke fange 'Ã¥nden' i
tegneserien ordentligt ;)

--
Mvh./Regards, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-07-08 15:14

"Peter G" <pg@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> sublimt forlæg.
>
> Hvad bliver det næste? Gaimans "Sandman" i en 3-timers udgave?

Jeg er ret imponeret over du 11 måneder før filmen er i biffen allerede ved
hvordan den bliver :) Må godt smide mig en kopi hvis det er...

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 12:44

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Who watches the watchmen?
>
> http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Det er eddermane ondt at komme med så lovende en trailer 11 månder før den
kommer. Den ser ud som jeg havde forestillet mig i hovedet, bare lidt bedre.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-07-08 21:24

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> declared in:
48832574$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> [...]
>
> Det er eddermane ondt at komme med så lovende en trailer 11 månder
> før den kommer. Den ser ud som jeg havde forestillet mig i hovedet,

Det er heldigvis ikke så slemt som du tror.

03.06.09 = 6. marts, 2009

Husk at oversætte det amerikanske datoformat til dansk :p
Så er der nemlig kun 7½ måned, eller 228 dage :)

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 22:14

> [...]
>
> 03.06.09 = 6. marts, 2009
>
> Husk at oversætte det amerikanske datoformat til dansk :p
> Så er der nemlig kun 7½ måned, eller 228 dage :)

Nåja, det er fortsat 228 dage for lang tid

Fra : PerX ...

Dato : 20-07-08 19:26

In article <02f3edc0$0$18349$c3e8da3@news.astraweb.com>,
pilgaard@tele2adsl.dk.dk says...
> Who watches the watchmen?
>
> http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Dig åbenbart ;)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-07-08 19:51

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.22eda1b07ffb0d0898c558@nntp4.usenetserver.com :
> In article <02f3edc0$0$18349$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> pilgaard@tele2adsl.dk.dk says...

> Dig åbenbart ;)

You better believe it.
Hvor meget jeg end ser frem til The Dark Knight her i
weekenden, så er der lige kommet et endnu større kryds
i min kalender, den 6. marts, 2009.

Fra : PerX ...

Dato : 22-07-08 11:56

In article <02f46174$0$29353$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> [...]
>
> You better believe it.
> Hvor meget jeg end ser frem til The Dark Knight her i
> weekenden, så er der lige kommet et endnu større kryds

Ok, jeg syntes det ligner noget totalt usammenhægende syreflippet rod.
Så ingen maleri i min kalender :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-07-08 19:40

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.22efdb359d7d59cf98c559@nntp4.usenetserver.com :
> In article <02f46174$0$29353$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> pilgaard@tele2adsl.dk.dk says...

> Ok, jeg syntes det ligner noget totalt usammenhægende syreflippet rod.
> Så ingen maleri i min kalender :)

Det vil kritikere af kildematerialet også sige.
De få af dem, der findes.

Fra : Peter G

Dato : 22-07-08 20:44

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> writes:

> Det vil kritikere af kildematerialet også sige.
> De få af dem, der findes.

Pah. De mennesker der kritiseres (mesterværket bag filmen) "Watchmen" er
alligevel de samme mennesker der hænger sig i hvem der var bag masken i
"V".

Altså, dem uden øje for essensen i det hele ;D

--
Mvh./Regards, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Kim2000

Dato : 22-07-08 20:53

"Peter G" <nyhedsgrupper@gmx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "V".
>
> Altså, dem uden øje for essensen i det hele ;D

Ja, mon ikke det er samme gruppe der forbinder tegneserier med Garfield og
Lucky Luke og alt andet er noget bras, specielt en tegneserie som man er
nødt til at læse som en bog.

Fra : PerX ...

Dato : 04-08-08 17:27

In article <000b5080$0$2171$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> [...]
> MPG.22efdb359d7d59cf98c559@nntp4.usenetserver.com :

> Det vil kritikere af kildematerialet også sige.

Så du mener af de 0.00001% af planetens beboere som kender til
kildematerialet, så er 99.9999% af dem fans? :)

Fra : Kim2000

Dato : 04-08-08 19:06

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <000b5080$0$2171$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> pilgaard@tele2adsl.dk.dk says...

> Så du mener af de 0.00001% af planetens beboere som kender til
> kildematerialet, så er 99.9999% af dem fans? :)

Hvis man elskede tegneserier med superhelte som barn, så vil denne
voksentegneserie med temmelig stor sikkerhed også appelere til een. Jeg har
faktisk aldrig hørt nogle der har kritiseret den. Jeg har hørt mange børn,
der synes den er ringe, men den henvender sig heller ikke til dette
publikum. Ligeså lidt som Spiderman (altså tegneserien) henvender sig
voksne, beklageligvis ligner tegneseriebranchen henvendt til børn i Danmark
jo en katastofe. Jeg kan godt forstå børn i dag ikke gider tegneserier,
udvalget er enormt ringe, Anders And eller Anders And er udvalget
efterhånden.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-08-08 07:25

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> declared in:
48974594$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> [...]
> kan godt forstå børn i dag ikke gider tegneserier, udvalget er enormt
> ringe, Anders And eller Anders And er udvalget efterhånden.

Det passer faktisk ikke.
Manga-kulturen har for længst holdt sit indtog, og resulteret i et
plethora af vidt forskellige valgmuligheder.

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-08-08 08:58

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> Manga-kulturen har for længst holdt sit indtog, og resulteret i et
> plethora af vidt forskellige valgmuligheder.

Manga er noget talentløst lort, der for det meste kun har til formål at
sælge merchandise. Lige så anonymt og klichepræget som 12-årspigers
prinsessetegninger.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-08 10:32

> Manga er noget talentløst lort, der for det meste kun har til formål at
> sælge merchandise. Lige så anonymt og klichepræget som 12-årspigers
> prinsessetegninger.

Vi er helt enige, men husker jeg ret kaldte min far også Marvels superhelte
for talentløs bras. Mangategnefilm er dog endnu værre end tegneserierne, det
ville dog også være uhyggeligt hvis det var omvendt Af en eller anden
grund så vil selv større tøser acceptere tegnefilm med stillbilleder og en
bevægelig mund, jeg fatter det ikke. Og med tegneserien ja så fatter jeg
ikke man kan acceptere så lidt handling på så mange sider, men bevares jeg
har ikke læst meget af det, så jeg kan have været uheldig. Winters Forlags
Hulkudgivelser var jo heller ikke ligefrem eksponet for superhelte
tegneserier i sin tid I dag køber jeg stort set kun brugte tegneserier,
ikke fordi jeg er nærig, men fordi jeg ikke kan finde ordentlig tegneserier
fra ny (og med ordentlig er det jeg mener noget jeg gider læse, fx Serie
Magasinet).

Fra : Mr D

Dato : 05-08-08 15:34

> [...]
> Af en eller anden grund så vil selv større tøser acceptere tegnefilm med
> stillbilleder og en bevægelig mund, jeg fatter det ikke.

Efter min mening er manga altså andet og meget mere end
teenagepigetegneserier (dette siger jeg uden at have forstand på det
overhovedet). Det er jo en hel tegnekultur med serier og film, der henvender
sig til en mangfoldighed af publikum fra små børn til voksne. At kalde manga
for talentløst bras er for mig at se det samme som at sige, at tegneserier
(alle) kun er opium for børn. Stillbilleder i film er jo ikke talentløshed
eller besparelser, men en del af den kultur.

Jeg synes selv, at Silver og dernæst Weed var noget bras, men begge serier
har haft et tag i mine mindre børn, som jeg har undret mig over. Naruto er
noget bras, men mine større børn har slugt alt, hvad der er produceret,
ligesom de har set Hellsing og meget andet. Selv var jeg imponeret over
Appleseed (den næstnyeste?) - tynd historie, men fedt tegnet film - og de
sidste par Final Fantasy er da også godt lavet.

> I dag køber jeg stort set kun brugte tegneserier, ikke fordi jeg er nærig,
> men fordi jeg ikke kan finde ordentlig tegneserier fra ny (og med
> ordentlig er det jeg mener noget jeg gider læse, fx Serie Magasinet).

Når jeg går på biblioteket, og kigger hen til tegneserierne, så synes jeg
godt nok, der er et imponerende udvalg, og sikke historier og tegninger. Jeg
låner ikke så meget mere, men jeg er sikker på, at jeg kunne få mange timer
til at gå, specielt med de mange historiske og scifi albums, der er.

simon

Fra : -V-

Dato : 23-07-08 05:28

On Jul 20, 12:37 pm, "Thomas Hejl Pilgaard" <pilga...@tele2adsl.dk.dk>
wrote:
> Who watches the watchmen?
>
> http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Whoohoo!!!!

Whoohoohoohoohooowhoohoo!!!

Jow, det glæder jeg mig da en lillesmule til....

-V-