Sweeney Todd
Fra : Lyrik

Dato : 18-07-08 20:56

Har lige set Blu-Ray udgaven som lejefilm. FBI-advarslen til de stakkels
amerikanere er nu udvidet til 5 års statsfængsel og 250.000 $ i bøde!
Jeg ville foreslå at man giver straffen til instruktøren og komponisten!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Peter Heide

Dato : 20-07-08 01:04

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> Har lige set Blu-Ray udgaven som lejefilm. FBI-advarslen til de stakkels
> amerikanere er nu udvidet til 5 års statsfængsel og 250.000 $ i bøde!
> Jeg ville foreslå at man giver straffen til instruktøren og komponisten!

Straffet for hvad ?

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-08 15:48

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen
>
> Straffet for hvad ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For en gang kriminel voldsporno sat til verdens mest elendige musik.
Amerikansk filmkultur går mod stadig nye lavpunkter.IMHO. Jeg forestiller
mig at man i desperation har tænkt:"Hvad skal vi lave film om? Posen er
tom?-Vi kunne sætte kriminalitetdoku op med masser af blod. Halse bliver
skåret over, blodet sprøjter og folk vippes fra en stol ned i en kælder som
bylter der i kælderen bliver kørt gennem en kødmaskine og lavet til
postejer, alt sammen for åben skærm-ka' du ikke huske hvor begejstrede de
var for "Pulp Fiction!)))-der ramte vi rigtig nok plet-Jo mere blod jo
flere kunder i butikken! Og så synger vi "operette" imens!-hele das ganze
film igennem!"

Musikken er ikke af en sådan standard at man kan holde den ud og handlingen
er direkte modbydelig! De to topskuespillere Johnny Depp og en afdanket
Helena Bonham Carter havde fået større respekt hvis de havde optrådt i 14
dage som narkoludere i Istedgade!

Du vil ærgre din røv i laser hvis du ser den! Musikken er af en type som
treårspiger synger når de prøver at komponere!

Hilsen
Jens

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-08 21:18

> [...]
>
> Du vil ærgre din røv i laser hvis du ser den! Musikken er af en type som
> treårspiger synger når de prøver at komponere!

Nu er det ikke ligefrem Burtons idé, hverken Sweeney Todd-figuren (over 160
år gammel) eller at gøre den til en musical (som den var på Broadway i
1979). Desuden er den filmatiseret flere gange før. Jeg brød mig personligt
heller ikke meget om musikken, men den er ikke utypisk for musicalgenren,
til gengæld syntes jeg filmen var ganske udmærket.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Mr D

Dato : 21-07-08 14:50

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du vil ærgre din røv i laser hvis du ser den! Musikken er af en type som
> treårspiger synger når de prøver at komponere!

.... men jeg fattede stadig ikke, hvad FBI advarede imod, og hvad man kunne
få 5 ård fængsel for?

simon

Fra : Martin T.

Dato : 21-07-08 17:07

"Mr D" <sigri@fjerndetteemail.dk> wrote in message

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ... men jeg fattede stadig ikke, hvad FBI advarede imod, og hvad man kunne
> få 5 ård fængsel for?

Jeg gætter på at det er en af de der antipirat reklamer der ofter er i
begyndelsen af en film

mvh
Martin T.

Fra : Mr D

Dato : 21-07-08 18:22

"Martin T." <ThodeRemove@besked.com> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på at det er en af de der antipirat reklamer der ofter er i
> begyndelsen af en film

Nåeh okay

simon