Drageløberen
Fra : sigurno

Dato : 14-07-08 14:42

Nogen der har set "Drageløberen". Hvad syntes i om den som film, er den
"tro mod bogen". Jeg har læst bogen og den var rigtig god, så jeg kender
handlingen, så ingen "spoiler" for min skyld. Men lidt omtale.

Mvh.

Sigurno

Fra : jakobn

Dato : 14-07-08 14:13

On 14 Jul., 15:41, "sigurno" <si...@youmail.dk> wrote:
> [...]
> "tro mod bogen". Jeg har læst bogen og den var rigtig god, så jeg kender
> handlingen, så ingen "spoiler" for min skyld. Men lidt omtale.

Advarsel: En smule SPOILER..

Jeg læste bogen forrige weekend og så filmen sidste weekend. Bogens
første halvdel var rigtig god, hvorimod den sidste halvdel trak ud og
var generelt kedelig. Det samme kan siges om filmen IMO.
Hans tilbagevenden til Kabul er især dårligt lavet, her blev jeg
virkelig skuffet. Det gik alt for hurtigt og musikken passede ikke
ind. Hele affæren med Assef var meget tam, og han fremstår noget
ondere i bogen.
Omdrejningspunktet i hele bogen er Amirs tanker og skyldfølelse, men
disse kommer ikke rigtig frem i filmen og derfor bliver den lidt tam
og ikke følelsesladet som tiltænkt.

Fra : sigurno

Dato : 15-07-08 17:50

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Anede mig, sådan er det ofte. Jeg vil ikke se den.

Sigurno