e - hvad med den her. Ku den ikke være go?
Fra : Mr D

Dato : 13-07-08 14:37

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 14:47

Mr D wrote:

> http://www.apple.com/trailers/fox/cityofember/

Det ville egentlig have været mere smart at du havde skrevet dit
spørgsmål et andet sted end i emnefeltet, så man kunne citere det. Og
måske så filmens titel i emnefeltet. Se, det ville nok have været smart.

Det ligner Bill Murray og Tim Robbins, så det kan vel aldrig gå helt
galt, når de to er med.

Fra : Mr D

Dato : 13-07-08 15:08

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville egentlig have været mere smart at du havde skrevet dit spørgsmål
> et andet sted end i emnefeltet, så man kunne citere det. Og måske så
> filmens titel i emnefeltet. Se, det ville nok have været smart.

sorry for det da, men er titlen ikke "e"?

> Det ligner Bill Murray og Tim Robbins, så det kan vel aldrig gå helt galt,
> når de to er med.

Fra starten så den god ud, men da pigen kom på, fik jeg den tanke, at det
var endnu en eventyrfilm. Men jeg kan li' tanken om et isoleret samfund, der
skal finde "ud".

Glæder mig også usigeligt til filmatiseringen af spillet Biochock, selvom de
spilfilmatiseringer ofte skuffer

simon

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 15:34

Mr D wrote:

> sorry for det da, men er titlen ikke "e"?

Jeg tror da, den hedder City of Ember.

> Fra starten så den god ud, men da pigen kom på, fik jeg den tanke, at det
> var endnu en eventyrfilm. Men jeg kan li' tanken om et isoleret samfund, der
> skal finde "ud".

Så er det jo lige spørgsmålet, hvad du forstår ved eventyrfilm. Den er
sikkert udmærket, tror jeg. Film, hvor børn er hovedpersonerne, er
sjældent de fedeste for voksne, men derfor kan det jo stadig være okay
underholdning.

> Glæder mig også usigeligt til filmatiseringen af spillet Biochock, selvom de
> spilfilmatiseringer ofte skuffer

Kender ikke Biochock, men i det hele tager kender jeg ikke rigtig noget
til spil. Man skal indimellem passe på med at dømme ting for tidligt.
Jeg havde også afskrevet Tomb Raider-filmene som noget lort, fordi de
var baseret på et Nintendo-spil eller hvad ved jeg.

Men så stødte jeg en dag på en boks med begge film og hva' pokker, til
en 50'er kunne jeg da godt købe dem.

Og sikke film. Rigtig god underholdning og en mellemting mellem James
Bond og Indiana Jones.

Fra : Mr D

Dato : 13-07-08 15:45

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror da, den hedder City of Ember.

okay

> [...]
> sikkert udmærket, tror jeg. Film, hvor børn er hovedpersonerne, er
> sjældent de fedeste for voksne, men derfor kan det jo stadig være okay

Jeg kan godt lide eventyrfilm, også selvom det er teenagere, der spiller
hovedrollerne. Men historien bag City of Ember kunne være fed at fortælle
som en lidt dyster voksenfilm

> [...]
> havde også afskrevet Tomb Raider-filmene som noget lort, fordi de var
> baseret på et Nintendo-spil eller hvad ved jeg.

Jeg mener det omvendt. Gode spil med en god atmosfære og stemning kan
ødelægges i en film. DOOM var en udmærket actionfilm, men hele oplægget og
stemningen i spillet blev efter min mening ødelagt i filmen. Tomb Raider
filmen var ikke så skuffende, men toeren pillede Lara Croft ned fra de
guddommelige højder og gjorde gudinden til en almindelig kvinde med
kæresteproblemer.

BioShock er et nyt spil med en helt speciel uhyggelig atmosfære og
forhistorie. Hvis den ikke ødelægges, kan det blive en god film.

Ligesom spillet "Return to castle Wolfenstein" som er et klassiker spil. Det
siges at blive til en film i 2010. Gør de det rigtigt, bliver det en god
film. Og den glæder jeg mig også til.

.... men som sagt skal man nok spille Wolfenstein, DOOM3 og BioShock for at
forstå hvorfor nogle typer ind imellem er utilfredse med filmatiseringer af
spil, selvom filmene i sig selv synes at være udmærkede.

Enig

simon

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 16:02

Mr D wrote:

> Jeg kan godt lide eventyrfilm, også selvom det er teenagere, der spiller
> hovedrollerne. Men historien bag City of Ember kunne være fed at fortælle
> som en lidt dyster voksenfilm

Gad vide, hvordan bogen er. Jeg har den stående på min ønskeliste, men
aldrig fået den købt. Jeg kan se, at der siden da er kommet flere i serien.

> [...]
> forstå hvorfor nogle typer ind imellem er utilfredse med filmatiseringer af
> spil, selvom filmene i sig selv synes at være udmærkede.

De skal man nok. Wolfenstein, DOOM og lignende har aldrig fundet min
interesse. Computerspil er noget af det mest ligegyldige, synes jeg.

> Enig

Og det er lidt sjovt, at fra 1'eren til 2'eren går Lara lige en
skålstørrelse eller to ned ...

Fra : Mr D

Dato : 13-07-08 16:04

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Mr D wrote:
>
> Og det er lidt sjovt, at fra 1'eren til 2'eren går Lara lige en
> skålstørrelse eller to ned ...

Jo - En skålstørrelse og en gudindestatus

simon

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 16:10

Mr D wrote:

> Jo - En skålstørrelse og en gudindestatus

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig bemærkede denne ændring i
gudindestatus - medmindre den udelukkende er afhængig af skålstørrelsen.
Lara var for mig blot filmenes protagonist, men det kan da godt være, at
jeg vil lægge mærke til en ændring, hvis jeg kiggede efter det.

Fra : Mr D

Dato : 14-07-08 12:00

> [...]
> Lara var for mig blot filmenes protagonist, men det kan da godt være, at
> jeg vil lægge mærke til en ændring, hvis jeg kiggede efter det.

Nej, det var ikke skålstørrelsen, for den vidste jeg ikke om, før du sagde
det. Det er mere det, at miss Croft skal lide sammen med alle os dødelige
når det gælder exkærester, kærlighedssorger, afsavn, og en far, der er død.
Hun burde være hævet over slige dagligdags genvordigheder - specielt da
exkæresterne

simon

Fra : Holst

Dato : 14-07-08 12:25

Mr D wrote:

> Nej, det var ikke skålstørrelsen, for den vidste jeg ikke om, før du sagde
> det.

Man skal også se dem i træk for at lægge mærke til det.

> [...]
> Hun burde være hævet over slige dagligdags genvordigheder - specielt da

Men sådan er det da også mere eller mindre i 1'eren.

Fra : PerX ...

Dato : 14-07-08 11:28

In article <g5d0d5$2mdd$1@newsbin.cybercity.dk>,
sigri@fjerndetteemail.dk says...
> http://www.apple.com/trailers/fox/cityofember/

Syntes det virker lidt fjoget "vi må redde os alle, så vi bygger en damp
by under jorden og venter 200 år" - huh?

Så heller Wall.e :)

Fra : Mr D

Dato : 14-07-08 11:58

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <g5d0d5$2mdd$1@newsbin.cybercity.dk>,
> sigri@fjerndetteemail.dk says...
>
> Så heller Wall.e :)

Den ene udelukker ikke den anden. Jeg glæder mig også til Wall e

simon