The Day The Earth Stood Still - Trailer
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-07-08 11:05

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 11:37

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Hmmm...

Sgu ikke meget, du havde at sige om den film.

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-08 11:39

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Sgu ikke meget, du havde at sige om den film.

1951 udgaven er så moraliserende så det er til at brække sig over og den er
samtidig gabende kedelig. Jeg ved ikke hvordan den blev modtaget dengang,
men '51 udgaven har på ingen måde overlevet tidens tand.

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-07-08 13:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> er samtidig gabende kedelig. Jeg ved ikke hvordan den blev modtaget
> dengang, men '51 udgaven har på ingen måde overlevet tidens tand.

Den bliver anset for at være en af de absolutte bedste science-fiction film
nogensinde, så helt uden kvaliteter kan den da ikke være.

Jeg har dog desværre ikke selv set den, så kan ikke kommentere yderligere
på din kritik.

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-08 20:20

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Den bliver anset for at være en af de absolutte bedste science-fiction
> film
> nogensinde, så helt uden kvaliteter kan den da ikke være.

Jeg tror virkelig man skal passe på med det. Det er bestemt muligt den blev
betragtet som en god film og havde en suveræn ide, meeeen det er yderst
sjældent at filmene rent faktisk holder for et nærmere kig. Hvor mange har
set Mad Max (etteren), godt råd lad vær. Heller husk på at det var verdens
bedste film og lad dig blive i den tro, gensynet er virkelig som at få en
kold karkklud i hovedet (hvilket formentlig er mere behageligt end filmen).

I 1995-96 havde Sommersby premiere i biografen, jeg anmeldte den i den
lokale avis og skrev at man endelig havde lavet en ny "Borte Med Blæsten"
for en ny generation, så man slap for at se den gamle udslidte film, der i
dag virkede helt håbløs. Du skulle have hørt det ramaskrig, både avisen og
jeg blev nærmest overfaldet af vrede folk - unge som gamle kunne fortælle
mig at det var jordens bedste film nogensinde (sådan cirka). Jeg fastholdte
og fastholder at den er dræbende kedelig og at effekterne med lys-skygge
slet ikke kan imponere i dag. Hvor mange herinde kunne fx finde på at se
den? Hvor mange har rent faktisk set den? Ikke at bedstemor rejste til
Sverige for at se den, det tæller ikke, hvor mange har sat sig ned og set
den og tænkt, WOW. Det er bare FILMEN, ikke bare en film men FILMEN, det er
virkelig den film, der får mig til at fravælge afsnit 221 af Baywatch. Det
er nok egentlig ikke ret mange.

Da DR så sendte den en lørdagaften i den bedste sendetid var det med
spænding jeg så på seertallene. 33.000 på en lørdagaften klokken 20-23 - så
god var den.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 48 er udkommet 9. juli og er gratis

Fra : Holst

Dato : 13-07-08 20:41

Kim2000 wrote:

> Da DR så sendte den en lørdagaften i den bedste sendetid var det med
> spænding jeg så på seertallene. 33.000 på en lørdagaften klokken 20-23 - så
> god var den.

Selvfølgelig. Pøblen vil hellere se et eller andet underlødigt
realityprogram eller en ligegyldig amerikansk sitcom. Man skal aldrig
forvente, at programmer af høj kvalitet har stor seertilslutning.

Fra : Optimus Prime

Dato : 14-07-08 08:39

Kim2000 skrev:
> [...]
> virkelig den film, der får mig til at fravælge afsnit 221 af Baywatch. Det

Jeg har set den på tv da jeg var omkring 18-20 vil jeg tro (er nu 34) og
husker stadig hvor grebet jeg blev af den - egentlig var det ikke planen
at se den, men fik bare aldrig slået væk... Det siger vel lidt om
filmens kvaliteter at den kunne fastholde en teenager i knap 4 timer.
Jeg ejer den idag på DVD og glæder mig til et gensyn snart, men det er
nok det med de knap 4 timer som har afholdt mig indtil videre... men
tror faktisk jeg ved hvad jeg skal lave på søndag nu

Jeg vil ikke sige det er den bedste film jeg har set; men synes ikke der
kan sås tvivl om det er en god film og ikke mindst en vaske ægte
klassiker...

Idag, hvor vi oftes skal bombarderes konstant i ca. 130 minutter med
vilde effekter og voldsom lyd - og kameramanden lider voldsomt af
Parkinsons; mens ham der har klippet filmen tydeligvis lider af ADHD og
har et overforbrug af amfetamin (overdrivelse fremmer forståelsen), så
er det (for mig) utroligt befriende at se ældre film, som tager sig tid
til at fortælle historien og gøre os interesserede i personerne...
Ligeledes kan jeg stadig imponeres at de helt store film med tusinde af
statister og massive scener/kulisser... Bevares er det lavet ordentligt
i CGI kan det være ret imponerende, men her ved man hvilken enorm
indsats der lå bag.

Jeg kender udmærket til at visse film huskes bedre end de er og har
således måtte sande at 80'er Chuck Norris film ikke rigtig holder vand
idag - men vil påstå at Borte med Blæsten ikke lider af samme problem..

Bare min mening

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 14-07-08 21:23

> [...]
> var verdens bedste film og lad dig blive i den tro, gensynet er virkelig
> som at få en kold karkklud i hovedet (hvilket formentlig er mere

Der er bestemt film som ved gensyn slet ikke kan leve op til den oplevelse
man i sin tid havde af filmene. Men der er altså også film som ved gensyn
mange år efter stadig fremstår som store/gode film. Jeg har faktisk ikke set
borte med blæsten, så kan ikke sige noget om den.

Jeg synes dog tit det er komedier der ikke klarer tidens tand. Synes tit når
jeg genser en komedie (også komedier der ikke er voldsomt gamle) så tænker
man...vow synes jeg virkelig det var sjovt....

Desuden synes jeg også at visse action film, dem som især fører sig frem på
de vilde stunts/effekter har svært ved at klare at blive genset efter flere
år....

Men jeg har heldigvis haft mange gode oplevelser med film jeg så i min
barndom, og som så stadig er gode film...ved godt at de ikke er vildt gamle,
men tit fra 60'erne og 70'erne dem jeg tænker på som gamle

To store film som jeg stadig synes er gode er Casablanca (som jeg faktisk
ikke har set i mine unge dage, men kun senere) og De 7 samuraier...desuden
var jeg overasket over at finde ud af at filmen "sound of music" som jeg i
de helt unge dage synes var elendig, faktisk synes er en rigtig god film i
dag....sådan er der så meget.

Mvh. BK

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-07-08 18:03

Holst <newsfeb08@shelter.dk> declared in:
4879dab8$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Sgu ikke meget, du havde at sige om den film.

Tja... :)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-07-08 04:01

On 13 Jul., 21:19, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote (om Borte Med
Blæsten):
> [...]
> virkelig den film, der får mig til at fravælge afsnit 221 af Baywatch.. Det

Jeg så filmen i TV for en del år siden, og blev da siddende hele vejen
igennem, men nej, det er ikke en film jeg ville gide at se igen. Det
er jo mest af alt en forløber for sæbeoperaerne, og jeg er sikker på
at mindst 80-90% af filmens fans er kvinder. Men Vivien Leigh er da
pæn at se på, og for tiden var filmen jo en stor teknisk præstation,
så jeg forstår godt at den var en publikumssucces dengang, og at mange
anser den for en klassiker.

Men jeg mener i øvrigt at der er både gode og dårlige ting ved den
nyere tids måde at lave film på, så gamle film bliver ofte ved med at
have nogle beundringsværdige kvaliteter i lang tid fremover. Derfor
synes jeg ikke nødvendigvis at man kan affeje Borte Med Blæsten som
kedelig, langtrukken og forældet, med mindre man snakker om sin rent
personlige smag.

Men det er meget svært at finde ud af hvilke gamle film der er
klassikere og hvilke der er forældede - én ting er personlig smag, men
hvad med historisk indflydelse? Var denne film den første som gjorde
tingene på netop dén måde? Dannede denne film skole, og resulterede i
stribevis af kopi-produkter? Hvis man skal afgøre om en film er en
klassiker, så bliver man nødt til at se lidt objektivt og historisk på
sagen, og ikke kun bruge sin personlige smag som dømmekraft.

- Tue

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 11:42
Fra : Holst

Dato : 13-07-08 12:05

kimila wrote:

> Ser spændende ud.

Tjah ... det synes jeg nu er svært at sige. Men der ser da ud til at
være nogle meget pæne CGI-ødelæggelsesscener.

Fra : Mr D

Dato : 13-07-08 14:01

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.apple.com/trailers/fox/thedaytheearthstoodstill/
>
> http://www.dtessmovie.com/
>
> http://www.imdb.com/title/tt0970416/
>
> Hmmm...

Well jeg glæder mig. Der er ikke meget guf for os Scifi fans i disse år -
alt går op i superhelte og fantasy - så jeg tager det der kommer. Savner et
par gode klaustrofobiske rumfilm, men den der ser også ud til at kunne gå.
Har ikke set originalen, men har tænkt at se den, når jeg får lidt bedre
tid.

simon

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-07-08 15:00

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

OOh jeg er helt med dig.. Hmmm.

Den originale er bare så fed. Super film, og god sci-fi historie, hvor det
ikke nødvendigvis er fede effekter som filmen overlever på, men handlingen i
filmen!

Jeg vil væde en biografbillet på, at den nye bliver væsentlig ringere end
den første. Filmen skal tjene en masse penge ind, og skal derfor underholde
det brede publikum. Det betyder alle de unge mennesker, dem som har pengene
og tiden til at gå i biografen.. Og de vil have action.. Se bare traileren,
stadions som bliver opslugt, lastbiler som forsøger at køre fra "uhyret" som
også bliver opløst. Jeg er lidt bange for at det går mere op i effekter, end
reel handling.. Men man kan jo blive overrasket, og det håber jeg da. Elsker
Sci-fi og der er ikke sælig meget af det for tiden :-/

Mvh Anders

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-07-08 18:02

Anders Houmark <no@email.available.dk> declared in:
J-Gdnc0aQY39l-fVnZ2dnUVZ8vCdnZ2d@giganews.com :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
> meddelelse news:00374f09$0$10268$c3e8da3@news.astraweb.com...

> OOh jeg er helt med dig.. Hmmm.

Dét er du, for:

> [...]
> bange for at det går mere op i effekter, end reel handling.. Men man
> kan jo blive overrasket, og det håber jeg da. Elsker Sci-fi og der er

var præcis hvad jeg mente med "Hmmm..." :)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-07-08 03:49

On 13 Jul., 19:02, "Thomas Hejl Pilgaard" <pilga...@tele2adsl.dk.dk>
wrote:
> Anders Houmark <n...@email.available.dk> declared in:
> J-Gdnc0aQY39l-fVnZ2dnUVZ8vCdn...@giganews.com :

> Dét er du, for:

> var præcis hvad jeg mente med "Hmmm..." :)

Udfra traileren må jeg også udtrykke min enighed hermed. Ligner ikke
just en kunstfilm...

- Tue