NV elektroniske søkort versus Det Levende ~
Fra : Kondrup

Dato : 01-08-08 10:48

Kære alle
Så er sommerturen overstået (København-Bornholm) og jeg har hele vejen
kun brugt NV kort - det er gået fint.
På vejen nordfra i renden ind til Falsterbokanalen bemærkede jeg et
underligt 2 tal i NV kortet ud for én af lysbøjerne, og at 2 af de 3
lysbøjer ikke havde angivet fyrkarakter i NV søkortet.
Check i Det levende søkort viste, at 2 tallet henviste til lysbøje 2
af 3 og at alle fyrkarakterer var angivet i DLSK.

I vores situation ved højlys dag i magsvejr var dette uden betydning,
men det havde ikke været rart i natsejlads at skulle sejle efter NV
kort på dette sted.

Der har her tidligere været en tråd om mindre detaljeringsgrad af NV
søkort igennem Bøgestrømmen i forhold til DLSK - men her er der tale
om deciderede fejl.

Så: NV er nemt at bruge, men pas på. Hav DLSK med som kontrol.

Hilsen
Jens

Fra : Harding Larsen

Dato : 02-08-08 10:14

Hej Jens,

Du har så evigt ret.
Kortmaterialet i DLS er afgjort det bedste man kan få.
Det er rigtigt godt at medbringe flest mulige informationer til
en forestående rejse.

Mvh/Harding