Lowrance LMS-337C DF - underligt problem
Fra : clausm

Dato : 30-07-08 02:11

Hej gruppe

For ca. 2 måneder siden, var vores dykkerklub på en tur til Kullen. Da
vi lagde til omkring nordspidsen af Kullen, kom der på skærmen
meddelelsen "GPS module not responding". Efter hjemkomst prøvede vi
alt muligt, bl.a. udskiftning af selve GPS antennen, opgradering af
software osv. osv. En lille tekniknørd fand dog ud af at T-stykket var
"brændt" af. Hvad der havde forårsaget det vides ikke (der var ingen
større skibe med radar i nærheden. Efter udskiftning af T-sykket
fungerede apparatet igen upåklageligt og den har efterfølgende været
brugt på 2-3 ture i Kattegat, hvor GPS'en fungerede fint.
Forleden skulle vi så igen til Kullen, den gang længere mod øst ifht.
selve nordspidsen. Da vi tøffer forbi selve nordspidsen, kommer
minsandten præcis samme fejlmeddelelse "GPS module not responding". På
præcis samme sted. Og GPS'en virker igen ikke. Den er død. Vi har ikke
fået skiftet T-stykket endnu, vi forventer det er det der er brændt
af.

Men kan nogen komme med et godt bud på, hvorfor GPS'en står to gange
lige præcis på samme sted. Kan der være nogen signaler i luften, fra
Fyret (??) eller hvad søren kan det være?? Det er meget underligt at
de sker lige på næsten præcis samme position.

På forhånd tak

Claus

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-07-08 18:41

Jeg har lige været forbi Kullen med min Garmin. Prøver lige at downloade
tracket for at se om der er huler ....

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-07-08 19:09

Ingen problemr. Jeg har fuld gps track på; begge veje forbi Kullen.

Giv mig positionen og e-mail, så kan jeg sende dig en screenshot af hvor tæt
jeg har været på det punkt, hvor I har problemer.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : clausm

Dato : 30-07-08 13:40

Jeg prøver at få positionen helt præscicst næste gang vi skal skal
derover (med en Garmin GPS istedet

Claus