/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Positions track, til Gert....
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-08 17:27

Gert,

http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htm er rimeligt sejt. Hvad har du af
udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige




 
 
OZ3BTO (26-07-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 26-07-08 17:03


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48875bd5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Gert,
>
> http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htm er rimeligt sejt. Hvad har du af
> udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>
> Bjarke
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
>

Ved ikke hvordan han har lavet det der men med en radio amatør licens vil
du kunne lave noget ligende selv nemlig ARPS

http://www.findu.com/cgi-bin/find.cgi?call=oz0lav-9!Olav%60s%20Ford

Det køre via amatør radioer og såkaldte digipetere Bilen/båden finder ud af
sin pos. via GPS sender den så via radio til digipeateren som så sender det
vider til alle de andre digipeatere hvor efter man enten via radio og en PC
eller PC med internet få kort frem hvor man kan se de forskellige der er ude
og køre e.l.
Udover det kan vi sende små beskeder til hinanden med tekst via radioen

Det meste af DK er dækket og det er næsten live



Ukendt (26-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-08 20:33

Hvad bruger man i bilen/båden ? Man skal vel bruge en dippedut til at
omsætte positionen til tekst og taste en (standard?) sender ?

Er det VHF, så man kan køre det på en alm. husmandslicens ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message
news:g6fhv0$rau$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
> meddelelse news:48875bd5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Gert,
>>
>> http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htm er rimeligt sejt. Hvad har du af
>> udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>>
>> Bjarke
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>>
>
> Ved ikke hvordan han har lavet det der men med en radio amatør licens vil
> du kunne lave noget ligende selv nemlig ARPS
>
> http://www.findu.com/cgi-bin/find.cgi?call=oz0lav-9!Olav%60s%20Ford
>
> Det køre via amatør radioer og såkaldte digipetere Bilen/båden finder ud
> af
> sin pos. via GPS sender den så via radio til digipeateren som så sender
> det
> vider til alle de andre digipeatere hvor efter man enten via radio og en
> PC
> eller PC med internet få kort frem hvor man kan se de forskellige der er
> ude
> og køre e.l.
> Udover det kan vi sende små beskeder til hinanden med tekst via radioen
>
> Det meste af DK er dækket og det er næsten live
>
>


OZ3BTO (26-07-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 26-07-08 21:10


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:488b7c0c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad bruger man i bilen/båden ? Man skal vel bruge en dippedut til at
> omsætte positionen til tekst og taste en (standard?) sender ?
>
> Er det VHF, så man kan køre det på en alm. husmandslicens ?
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige


Der skal enten bruges en PC/PDA eller en radio der er forberedt til formålet
køre på radioamatørenes 2m bånd som er VHF

Det kræver radioamatør licens for at legwe med det



Ukendt (26-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-08 23:05

Jo, men en d-licens er jo ret let, så det er ikke et problem.

Hvad kræver det i radioen ? Man tilslutter vel "bare" noget udstyr som når
man køre packet. Hvad er det ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message
news:g6g0ev$10hr$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
> meddelelse news:488b7c0c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvad bruger man i bilen/båden ? Man skal vel bruge en dippedut til at
>> omsætte positionen til tekst og taste en (standard?) sender ?
>>
>> Er det VHF, så man kan køre det på en alm. husmandslicens ?
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
> Der skal enten bruges en PC/PDA eller en radio der er forberedt til
> formålet
> køre på radioamatørenes 2m bånd som er VHF
>
> Det kræver radioamatør licens for at legwe med det
>
>


Steffen Skov (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 27-07-08 07:27

Hejsa
Er der ikke noget med, at man kan bruge GoogleEarth og en GPS-mus til det
samme?
Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan!
Hilsen Steffen
---
"E´BAAD", Pd26, Århus

Bjarke M. Christensen wrote:
> Jo, men en d-licens er jo ret let, så det er ikke et problem.
>
> Hvad kræver det i radioen ? Man tilslutter vel "bare" noget udstyr
> som når man køre packet. Hvad er det ?
>
>
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message
> news:g6g0ev$10hr$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev
>> i en meddelelse news:488b7c0c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hvad bruger man i bilen/båden ? Man skal vel bruge en dippedut til
>>> at omsætte positionen til tekst og taste en (standard?) sender ?
>>>
>>> Er det VHF, så man kan køre det på en alm. husmandslicens ?
>>>
>>> --
>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>> Der skal enten bruges en PC/PDA eller en radio der er forberedt til
>> formålet
>> køre på radioamatørenes 2m bånd som er VHF
>>
>> Det kræver radioamatør licens for at legwe med det



OZ3BTO (28-07-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 28-07-08 09:51


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:488b9f9f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Jo, men en d-licens er jo ret let, så det er ikke et problem.
>
> Hvad kræver det i radioen ? Man tilslutter vel "bare" noget udstyr som når
> man køre packet. Hvad er det ?
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige


Der findes lidt forskelligt bla radioer der bare skal have en GPS mus isat
også kan båden/bilen følges fra en PC med net/radio adgang og rette
software (ui wiew)

Andre løsninger bruger man bla. nogen modems ala packet

kik evt. http://www.oz1iep.dk/aprs.htm han har monteret det i taxaen så man
kan følge ham



jdragsbaek@gmail.com (28-07-2008)
Kommentar
Fra : jdragsbaek@gmail.com


Dato : 28-07-08 05:55

On 28 Jul., 10:50, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
> meddelelsenews:488b9f9f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jo, men en d-licens er jo ret let, så det er ikke et problem.
>
> > Hvad kræver det i radioen ? Man tilslutter vel "bare" noget udstyr som når
> > man køre packet. Hvad er det ?
>
> > --
> > Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
> Der findes lidt forskelligt  bla radioer der bare skal have en GPS mus isat
> også kan båden/bilen følges fra en PC med net/radio adgang  og rette
> software (ui wiew)
>
> Andre løsninger  bruger man bla. nogen modems ala packet
>
> kik evt.http://www.oz1iep.dk/aprs.htm han har monteret det i taxaen så man
> kan følge ham

Hej

Jeg har lavet sitet www.livetrack.dk

vh Jørgen Dragsbæk

Bjarke@Escape (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 28-07-08 20:47

OK, det er jo næsten det samme som jeg har lavet. Men du har kun 2 på. Måske
ønsket alligevel ikke er så stort....

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige


<jdragsbaek@gmail.com> wrote in message
news:062c1493-aab0-4567-b920-dc0f132d9090@p25g2000hsf.googlegroups.com...
On 28 Jul., 10:50, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
> meddelelsenews:488b9f9f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jo, men en d-licens er jo ret let, så det er ikke et problem.
>
> > Hvad kræver det i radioen ? Man tilslutter vel "bare" noget udstyr som
> > når
> > man køre packet. Hvad er det ?
>
> > --
> > Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
> Der findes lidt forskelligt bla radioer der bare skal have en GPS mus isat
> også kan båden/bilen følges fra en PC med net/radio adgang og rette
> software (ui wiew)
>
> Andre løsninger bruger man bla. nogen modems ala packet
>
> kik evt.http://www.oz1iep.dk/aprs.htm han har monteret det i taxaen så man
> kan følge ham

Hej

Jeg har lavet sitet www.livetrack.dk

vh Jørgen Dragsbæk



Kondrup (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 27-07-08 09:23

On 23 Jul., 18:26, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> Gert,
>
> http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htmer rimeligt sejt. Hvad har du af
> udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>
> Bjarke
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Jeg bruger også GPSGate - se årets sommertur på
http://home20.inet.tele.dk/jenskondrup/JK_Franson_track.htm.
Man skal købe deres software. De har god support til opsætningen - i
hjælpeforum, som bevares hurtigt.
GPSGates oprindelige hovedformål var at fordele PC'ens GPS til flere
brugerprogrammer i PC'en.
Jeg bruger GPRS i den bærbare til at uploade "tracket". Når man har
mistet kontakten med land, gemmer den tracket til man igen har
forbindelse og uploader så automatisk
Hilsen
Jens.

Ukendt (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-08 20:59

OK, forstår PC/mobiltelefondelen i båden..... Men hvilke gpsgate server
bruger du til at modtage SMS'erne. Har du selv en kørende ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:8a018756-aa4b-4b7e-864d-06c191db9b97@k37g2000hsf.googlegroups.com...
On 23 Jul., 18:26, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> Gert,
>
> http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htmer rimeligt sejt. Hvad har du af
> udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>
> Bjarke
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Jeg bruger også GPSGate - se årets sommertur på
http://home20.inet.tele.dk/jenskondrup/JK_Franson_track.htm.
Man skal købe deres software. De har god support til opsætningen - i
hjælpeforum, som bevares hurtigt.
GPSGates oprindelige hovedformål var at fordele PC'ens GPS til flere
brugerprogrammer i PC'en.
Jeg bruger GPRS i den bærbare til at uploade "tracket". Når man har
mistet kontakten med land, gemmer den tracket til man igen har
forbindelse og uploader så automatisk
Hilsen
Jens.


Kondrup (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 27-07-08 14:14

On 27 Jul., 21:59, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> OK, forstår PC/mobiltelefondelen i båden..... Men hvilke gpsgate server
> bruger du til at modtage SMS'erne. Har du selv en kørende ?
>
Kære Bjarke
Det er GPSgate's server, der modtager signalerne og lægger det ind i
Google kortet. Det er gratis, når man har købt deres software. Google
kortet får du ind på din hjemmeside ved at copy-paste lidt html kode
fra GPSGate. Man skal også registrere sig gratis hos Google -
vejledning følger med fra GPSGate.
Prøv at se http://gpsgate.com - det er lidt svært/nørdet at finde
rundt i, men det lykkedes for mig. Det laves af en, der hedder
Franson, og det er som regel ham selv, der svarer på spørgsmål i de
forskellige fora.
Hilsen
Jens

Ukendt (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-08 22:13

Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at bruge,
hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin position
manuelt.

Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle vennerne
er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske oprette en
'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.

Skægt. Jeg har fundet 'Grog' derinde og inviteret ham som 'boddy'. Jeg kan
ikke finde dig Jens ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:71be379c-2def-4f3d-be5f-9c85ad8b5584@m3g2000hsc.googlegroups.com...
On 27 Jul., 21:59, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> OK, forstår PC/mobiltelefondelen i båden..... Men hvilke gpsgate server
> bruger du til at modtage SMS'erne. Har du selv en kørende ?
>
Kære Bjarke
Det er GPSgate's server, der modtager signalerne og lægger det ind i
Google kortet. Det er gratis, når man har købt deres software. Google
kortet får du ind på din hjemmeside ved at copy-paste lidt html kode
fra GPSGate. Man skal også registrere sig gratis hos Google -
vejledning følger med fra GPSGate.
Prøv at se http://gpsgate.com - det er lidt svært/nørdet at finde
rundt i, men det lykkedes for mig. Det laves af en, der hedder
Franson, og det er som regel ham selv, der svarer på spørgsmål i de
forskellige fora.
Hilsen
Jens


Ukendt (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-08 22:43

Tror jeg stavede forkert. Har fundet dig....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
message news:488ce4c5$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at bruge,
> hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin position
> manuelt.
>
> Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle
> vennerne er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske oprette
> en 'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.
>
> Skægt. Jeg har fundet 'Grog' derinde og inviteret ham som 'boddy'. Jeg kan
> ikke finde dig Jens ?
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:71be379c-2def-4f3d-be5f-9c85ad8b5584@m3g2000hsc.googlegroups.com...
> On 27 Jul., 21:59, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
> a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
>> OK, forstår PC/mobiltelefondelen i båden..... Men hvilke gpsgate server
>> bruger du til at modtage SMS'erne. Har du selv en kørende ?
>>
> Kære Bjarke
> Det er GPSgate's server, der modtager signalerne og lægger det ind i
> Google kortet. Det er gratis, når man har købt deres software. Google
> kortet får du ind på din hjemmeside ved at copy-paste lidt html kode
> fra GPSGate. Man skal også registrere sig gratis hos Google -
> vejledning følger med fra GPSGate.
> Prøv at se http://gpsgate.com - det er lidt svært/nørdet at finde
> rundt i, men det lykkedes for mig. Det laves af en, der hedder
> Franson, og det er som regel ham selv, der svarer på spørgsmål i de
> forskellige fora.
> Hilsen
> Jens


Leon Hulstrøm (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 27-07-08 23:44

>Prøv at se http://gpsgate.com - det er lidt svært/nørdet at finde
>rundt i, men det lykkedes for mig. Det laves af en, der hedder
>Franson, og det er som regel ham selv, der svarer på spørgsmål i de
>forskellige fora.

Kan også anbefale GPSGate, jeg har brugt det flere gange for at få GPS
signalet ud til både 1, 2 og 3 forskellige nav. software samtidigt.
Hoved funktionen er at få GPS signal ind på en com-port (hvis usb så er den
virtuel) og sende signalet videre ud på flere virtuelle com-porte.

Jeg har dog ikke prøvet en registreret fuld version.

Mvh
Leon



Kondrup (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 27-07-08 16:12

On 27 Jul., 23:43, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> > Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at bruge,
> > hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin position
> > manuelt.
>
> > Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle
> > vennerne er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske oprette
> > en 'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.
>
Kære Bjarke
En god ide med en buddy list - det kunne være sjovt.
Når du køber softwaren: det er GPS client til ca. €30 (=GPSGate 2.6)
du skal købe - man kan let fare vild i alle Fransons tilbud.
Hilsen
Jens

Ukendt (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-08 23:46

Det er en SUPE god ide I gav os der. TAK !!

I min iver har jeg lige laddet konen gå i seng selv og lavet listen på
gpsgate og websiden.

Hvis I vil have båden på kortet, så skal I bare gøre således:

Registrer på:

http://apps.gpsgate.com/BuddyTracker/Register.aspx?appid=1

Brug bådens navn som ’username’



Gå til login siden og bruge den nye konto som username og password



Klik på ”Groups”

Søg efter dkfritidsejlads (uden punktummer)

Klik på den i ”listen” (hvor der kun er den ene)

Klik på ”Join Group”



Så skal du bare sætte din position:

Klik på ’Preferences’.

Zoom ind på din havn (eller din aktuelle position) og tryk i kortet så den
lille røde marker sætter sig det rigtige sted.

Tryk Save.



Jeg skal øjensynligt trykke ’accept’ på gruppeindmeldelsen, men det gør jeg
asap.



Så skulle man kunne se dit ’skiv’ på
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm



J


--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:ed4a3cf0-925b-4e0c-ba92-78e7e3c41ac6@y38g2000hsy.googlegroups.com...
On 27 Jul., 23:43, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> > Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at bruge,
> > hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin
> > position
> > manuelt.
>
> > Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle
> > vennerne er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske
> > oprette
> > en 'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.
>
Kære Bjarke
En god ide med en buddy list - det kunne være sjovt.
Når du køber softwaren: det er GPS client til ca. €30 (=GPSGate 2.6)
du skal købe - man kan let fare vild i alle Fransons tilbud.
Hilsen
Jens


Bjarke@Escape (06-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 06-08-08 19:31

Foreløbig er vi 4 oprettede på http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.

Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der vil
bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan logge 'live'
når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med ikke andet så kan
venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude ift de store både).

Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når ens
position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående undrer sig over
de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare lige logge på gpsgate.com
og trykke 'save' på ens position. Så dukker man op på kortet igen.

Bjarke

Name Last seen
Escape 20:19:05
hansolsen -
sealady 08-07-29
WilliWau -

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
message news:488cfabb$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er en SUPE god ide I gav os der. TAK !!
>
> I min iver har jeg lige laddet konen gå i seng selv og lavet listen på
> gpsgate og websiden.
>
> Hvis I vil have båden på kortet, så skal I bare gøre således:
>
> Registrer på:
>
> http://apps.gpsgate.com/BuddyTracker/Register.aspx?appid=1
>
> Brug bådens navn som ’username’
>
>
>
> Gå til login siden og bruge den nye konto som username og password
>
>
>
> Klik på ”Groups”
>
> Søg efter dkfritidsejlads (uden punktummer)
>
> Klik på den i ”listen” (hvor der kun er den ene)
>
> Klik på ”Join Group”
>
>
>
> Så skal du bare sætte din position:
>
> Klik på ’Preferences’.
>
> Zoom ind på din havn (eller din aktuelle position) og tryk i kortet så den
> lille røde marker sætter sig det rigtige sted.
>
> Tryk Save.
>
>
>
> Jeg skal øjensynligt trykke ’accept’ på gruppeindmeldelsen, men det gør
> jeg asap.
>
>
>
> Så skulle man kunne se dit ’skiv’ på
> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
>
>
> J
>
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:ed4a3cf0-925b-4e0c-ba92-78e7e3c41ac6@y38g2000hsy.googlegroups.com...
> On 27 Jul., 23:43, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
> a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
>> > Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at
>> > bruge,
>> > hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin
>> > position
>> > manuelt.
>>
>> > Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle
>> > vennerne er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske
>> > oprette
>> > en 'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.
>>
> Kære Bjarke
> En god ide med en buddy list - det kunne være sjovt.
> Når du køber softwaren: det er GPS client til ca. €30 (=GPSGate 2.6)
> du skal købe - man kan let fare vild i alle Fransons tilbud.
> Hilsen
> Jens



Ukendt (07-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-08 01:46

Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.

Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
"være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a
la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til
bådens GPS - er det korrekt forstået?

(jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
....).

*Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og
en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
melder mig under fanerne ...

Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Foreløbig er vi 4 oprettede på
> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>
> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude
> ift de store både).
>
> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående
> undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare
> lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker
> man op på kortet igen.
>
> Bjarke
>
> Name Last seen
> Escape 20:19:05
> hansolsen -
> sealady 08-07-29
> WilliWau -
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



Bjarke@Escape (07-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 07-08-08 08:01

Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og installere
software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med en webbrowser.
Så kan alle være med.

Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige


"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>
> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a la
> Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til bådens
> GPS - er det korrekt forstået?
>
> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen ...).
>
> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og en
> internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og melder
> mig under fanerne ...
>
> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>
> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>
>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der vil
>> bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan logge
>> 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med ikke andet
>> så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude ift de store
>> både).
>>
>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når ens
>> position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående undrer sig
>> over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare lige logge på
>> gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker man op på kortet
>> igen.
>>
>> Bjarke
>>
>> Name Last seen
>> Escape 20:19:05
>> hansolsen -
>> sealady 08-07-29
>> WilliWau -
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>



Børge Wedel Müller (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 14-09-08 20:07

Hej Bjarke

Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi kan
se?

mvh
/Børge


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med en
> webbrowser. Så kan alle være med.
>
> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>
> Bjarke
>
> --
> Afsendt fra båden:
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>
>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
>> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a la
>> Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til bådens
>> GPS - er det korrekt forstået?
>>
>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen ...).
>>
>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og en
>> internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
>> melder mig under fanerne ...
>>
>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
>> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>
>> --
>> mvh
>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>
>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>
>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der vil
>>> bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan logge
>>> 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med ikke
>>> andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude ift de
>>> store både).
>>>
>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når ens
>>> position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående undrer sig
>>> over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare lige logge på
>>> gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker man op på kortet
>>> igen.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>> Name Last seen
>>> Escape 20:19:05
>>> hansolsen -
>>> sealady 08-07-29
>>> WilliWau -
>>>
>>> --
>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>
>

Ukendt (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-08 20:18

Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
software.

Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
manuelt.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Bjarke
>
> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi kan
> se?
>
> mvh
> /Børge
>
>
> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med
>> en webbrowser. Så kan alle være med.
>>
>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>>
>> Bjarke
>>
>> --
>> Afsendt fra båden:
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
>>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>>
>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
>>> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a
>>> la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til
>>> bådens GPS - er det korrekt forstået?
>>>
>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
>>> ...).
>>>
>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og
>>> en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
>>> melder mig under fanerne ...
>>>
>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
>>> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>>
>>> --
>>> mvh
>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>>
>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>>
>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
>>>> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
>>>> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
>>>> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude ift
>>>> de store både).
>>>>
>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
>>>> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående undrer
>>>> sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare lige logge
>>>> på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker man op på
>>>> kortet igen.
>>>>
>>>> Bjarke
>>>>
>>>> Name Last seen
>>>> Escape 20:19:05
>>>> hansolsen -
>>>> sealady 08-07-29
>>>> WilliWau -
>>>>
>>>> --
>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>
>>>
>>
>>


Børge Wedel Müller (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 14-09-08 20:20

OK

Har du en tegning af det "logiske" setup?

mvh
/Børge


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:48cd6374$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
> positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
> software.
>
> Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
> manuelt.
>
> Bjarke
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
>
> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
> news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej Bjarke
>>
>> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi
>> kan se?
>>
>> mvh
>> /Børge
>>
>>
>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
>>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med
>>> en webbrowser. Så kan alle være med.
>>>
>>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>> --
>>> Afsendt fra båden:
>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>
>>>
>>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>>> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
>>>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>>>
>>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
>>>> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a
>>>> la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til
>>>> bådens GPS - er det korrekt forstået?
>>>>
>>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
>>>> ...).
>>>>
>>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og
>>>> en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
>>>> melder mig under fanerne ...
>>>>
>>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
>>>> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>>>
>>>> --
>>>> mvh
>>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>>>
>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
>>>> meddelelse news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>>>
>>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
>>>>> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
>>>>> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
>>>>> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude
>>>>> ift de store både).
>>>>>
>>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
>>>>> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående
>>>>> undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare
>>>>> lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker
>>>>> man op på kortet igen.
>>>>>
>>>>> Bjarke
>>>>>
>>>>> Name Last seen
>>>>> Escape 20:19:05
>>>>> hansolsen -
>>>>> sealady 08-07-29
>>>>> WilliWau -
>>>>>
>>>>> --
>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>

Ukendt (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-08 20:56

GPS -> seriel out-> USB port på PC-> GPSgate software -> Internet -> GPSgate
server -> 'Maximalt.dk med link retur til GPSgate server data'

Børge, du vil elske det stykke software. Det kan oversætte alle mulige gps
formater.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:48cd63ec$0$3075$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> OK
>
> Har du en tegning af det "logiske" setup?
>
> mvh
> /Børge
>
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
> meddelelsen news:48cd6374$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
>> positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
>> software.
>>
>> Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
>> manuelt.
>>
>> Bjarke
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>>
>> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
>> news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hej Bjarke
>>>
>>> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi
>>> kan se?
>>>
>>> mvh
>>> /Børge
>>>
>>>
>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
>>>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med
>>>> en webbrowser. Så kan alle være med.
>>>>
>>>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>>>>
>>>> Bjarke
>>>>
>>>> --
>>>> Afsendt fra båden:
>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>
>>>>
>>>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>>>> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
>>>>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>>>>
>>>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
>>>>> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a
>>>>> la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til
>>>>> bådens GPS - er det korrekt forstået?
>>>>>
>>>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>>>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
>>>>> ...).
>>>>>
>>>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og
>>>>> en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
>>>>> melder mig under fanerne ...
>>>>>
>>>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
>>>>> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>>>>
>>>>> --
>>>>> mvh
>>>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>>>>
>>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
>>>>> meddelelse news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>>>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>>>>
>>>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
>>>>>> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
>>>>>> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
>>>>>> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude
>>>>>> ift de store både).
>>>>>>
>>>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
>>>>>> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående
>>>>>> undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare
>>>>>> lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker
>>>>>> man op på kortet igen.
>>>>>>
>>>>>> Bjarke
>>>>>>
>>>>>> Name Last seen
>>>>>> Escape 20:19:05
>>>>>> hansolsen -
>>>>>> sealady 08-07-29
>>>>>> WilliWau -
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>


Børge Wedel Müller (18-09-2008)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 18-09-08 19:40

Hej Bjarke

Jeg har oprettet mig som bruger, men ikke andet pt.

Lægger du ikke en generel vejledning ind på maximalt.dk (mens du kan huske
hvordan ) - og så må vi se til næste år.

Personligt ser jeg ikke grund til - på dette sene tidspunkt af året, at få
købt ace-net.dk modem, men måske i løbet af vinteren.

mvh
/Børge


"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:48cd6c6a$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> GPS -> seriel out-> USB port på PC-> GPSgate software -> Internet ->
> GPSgate server -> 'Maximalt.dk med link retur til GPSgate server data'
>
> Børge, du vil elske det stykke software. Det kan oversætte alle mulige gps
> formater.
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
>
> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
> news:48cd63ec$0$3075$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> OK
>>
>> Har du en tegning af det "logiske" setup?
>>
>> mvh
>> /Børge
>>
>>
>> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
>> meddelelsen news:48cd6374$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
>>> positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
>>> software.
>>>
>>> Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
>>> manuelt.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>> --
>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>
>>>
>>>
>>> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
>>> news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>>> Hej Bjarke
>>>>
>>>> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi
>>>> kan se?
>>>>
>>>> mvh
>>>> /Børge
>>>>
>>>>
>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
>>>> news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
>>>>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis)
>>>>> med en webbrowser. Så kan alle være med.
>>>>>
>>>>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>>>>>
>>>>> Bjarke
>>>>>
>>>>> --
>>>>> Afsendt fra båden:
>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>>
>>>>>
>>>>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>>>>> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
>>>>>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>>>>>
>>>>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man
>>>>>> kan "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en
>>>>>> internetopkobling a la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare
>>>>>> med forbindelse til bådens GPS - er det korrekt forstået?
>>>>>>
>>>>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>>>>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
>>>>>> ...).
>>>>>>
>>>>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet
>>>>>> og en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege
>>>>>> videre" - og melder mig under fanerne ...
>>>>>>
>>>>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og
>>>>>> en PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>> mvh
>>>>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>>>>>
>>>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
>>>>>> meddelelse news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>>>>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>>>>>
>>>>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
>>>>>>> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
>>>>>>> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
>>>>>>> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude
>>>>>>> ift de store både).
>>>>>>>
>>>>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
>>>>>>> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående
>>>>>>> undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare
>>>>>>> lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så
>>>>>>> dukker man op på kortet igen.
>>>>>>>
>>>>>>> Bjarke
>>>>>>>
>>>>>>> Name Last seen
>>>>>>> Escape 20:19:05
>>>>>>> hansolsen -
>>>>>>> sealady 08-07-29
>>>>>>> WilliWau -
>>>>>>>
>>>>>>> --
>>>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>
>

Ukendt (18-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-08 21:41

Jeg kan ikke finde dig i buddy listen. Hvilket navn har du brugt ?

Vejledningen er nedenstående. jeg lægger den på maximalt.dk ved lejlighed.

------
Hvis I vil have båden på kortet, så skal I bare gøre således:

Registrer på:

http://apps.gpsgate.com/BuddyTracker/Register.aspx?appid=1

Brug bådens navn som 'username'

Gå til login siden og bruge den nye konto som username og password

Klik på "Groups"

Søg efter dkfritidsejlads (uden punktummer)

Klik på den i "listen" (hvor der kun er den ene)

Klik på "Join Group"

Så skal du bare sætte din position:

Klik på 'Preferences'.

Zoom ind på din havn (eller din aktuelle position) og tryk i kortet så den
lille røde marker sætter sig det rigtige sted.

Tryk Save.

Jeg skal øjensynligt trykke 'accept' på gruppeindmeldelsen, men det gør jeg
asap.

Så skulle man kunne se dit 'skiv' på
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

------

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige



"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:48d2a06f$0$3089$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Bjarke
>
> Jeg har oprettet mig som bruger, men ikke andet pt.
>
> Lægger du ikke en generel vejledning ind på maximalt.dk (mens du kan huske
> hvordan ) - og så må vi se til næste år.
>
> Personligt ser jeg ikke grund til - på dette sene tidspunkt af året, at få
> købt ace-net.dk modem, men måske i løbet af vinteren.
>
> mvh
> /Børge
>
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
> meddelelsen news:48cd6c6a$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> GPS -> seriel out-> USB port på PC-> GPSgate software -> Internet ->
>> GPSgate server -> 'Maximalt.dk med link retur til GPSgate server data'
>>
>> Børge, du vil elske det stykke software. Det kan oversætte alle mulige
>> gps formater.
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>>
>> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
>> news:48cd63ec$0$3075$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> OK
>>>
>>> Har du en tegning af det "logiske" setup?
>>>
>>> mvh
>>> /Børge
>>>
>>>
>>> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
>>> meddelelsen news:48cd6374$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
>>>> positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
>>>> software.
>>>>
>>>> Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
>>>> manuelt.
>>>>
>>>> Bjarke
>>>>
>>>> --
>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
>>>> news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>>>> Hej Bjarke
>>>>>
>>>>> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi
>>>>> kan se?
>>>>>
>>>>> mvh
>>>>> /Børge
>>>>>
>>>>>
>>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
>>>>> news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
>>>>>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis)
>>>>>> med en webbrowser. Så kan alle være med.
>>>>>>
>>>>>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil
>>>>>> nu.
>>>>>>
>>>>>> Bjarke
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>> Afsendt fra båden:
>>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>>>>>> news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med
>>>>>>> i denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>>>>>>>
>>>>>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man
>>>>>>> kan "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en
>>>>>>> internetopkobling a la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare
>>>>>>> med forbindelse til bådens GPS - er det korrekt forstået?
>>>>>>>
>>>>>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
>>>>>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
>>>>>>> ...).
>>>>>>>
>>>>>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet
>>>>>>> og en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege
>>>>>>> videre" - og melder mig under fanerne ...
>>>>>>>
>>>>>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og
>>>>>>> en PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>>>>>>>
>>>>>>> --
>>>>>>> mvh
>>>>>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>>>>>>
>>>>>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
>>>>>>> meddelelse news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
>>>>>>>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen
>>>>>>>> der vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg
>>>>>>>> kan logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af
>>>>>>>> august. Med ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger
>>>>>>>> (langt bagude ift de store både).
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden,
>>>>>>>> når ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af
>>>>>>>> nedenstående undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så
>>>>>>>> skal man bare lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens
>>>>>>>> position. Så dukker man op på kortet igen.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bjarke
>>>>>>>>
>>>>>>>> Name Last seen
>>>>>>>> Escape 20:19:05
>>>>>>>> hansolsen -
>>>>>>>> sealady 08-07-29
>>>>>>>> WilliWau -
>>>>>>>>
>>>>>>>> --
>>>>>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>


Bjarke@Escape (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 17-05-09 10:57

Hvad så ?? Skal vi bruge http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm eller
var det bare en fix ide ?? Alternativt tror jeg (når vi får en regnvejrs
dag) at jeg laver den om til en "Esacpe only" side for venner og bekendte.
Håber på at jeg i år kommer på den gode side 1000 sømil ....

Som I kan se er min elektronik nu samlet og tracen er aktiv (hver gang jeg
tænder PC, Internetforbindelse og pc samtidig).

Bjarke

--

Bjarke
Position: Hundige
Travelblog: www.grevestrand.dk


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> wrote in message
news:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Foreløbig er vi 4 oprettede på http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>
> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der vil
> bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan logge
> 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med ikke andet
> så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude ift de store
> både).
>
> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når ens
> position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående undrer sig
> over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare lige logge på
> gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker man op på kortet
> igen.
>
> Bjarke
>
> Name Last seen
> Escape 20:19:05
> hansolsen -
> sealady 08-07-29
> WilliWau -
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
> message news:488cfabb$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er en SUPE god ide I gav os der. TAK !!
>>
>> I min iver har jeg lige laddet konen gå i seng selv og lavet listen på
>> gpsgate og websiden.
>>
>> Hvis I vil have båden på kortet, så skal I bare gøre således:
>>
>> Registrer på:
>>
>> http://apps.gpsgate.com/BuddyTracker/Register.aspx?appid=1
>>
>> Brug bådens navn som 'username'
>>
>>
>>
>> Gå til login siden og bruge den nye konto som username og password
>>
>>
>>
>> Klik på "Groups"
>>
>> Søg efter dkfritidsejlads (uden punktummer)
>>
>> Klik på den i "listen" (hvor der kun er den ene)
>>
>> Klik på "Join Group"
>>
>>
>>
>> Så skal du bare sætte din position:
>>
>> Klik på 'Preferences'.
>>
>> Zoom ind på din havn (eller din aktuelle position) og tryk i kortet så
>> den lille røde marker sætter sig det rigtige sted.
>>
>> Tryk Save.
>>
>>
>>
>> Jeg skal øjensynligt trykke 'accept' på gruppeindmeldelsen, men det gør
>> jeg asap.
>>
>>
>>
>> Så skulle man kunne se dit 'skiv' på
>> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>>
>>
>>
>> J
>>
>>
>> --
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>
>>
>>
>> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
>> news:ed4a3cf0-925b-4e0c-ba92-78e7e3c41ac6@y38g2000hsy.googlegroups.com...
>> On 27 Jul., 23:43, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
>> a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
>>> > Ha .... det er da faktisk meget sjovt..... Og det er jo gratis at
>>> > bruge,
>>> > hvis ikke man skal bruge on-line opdateringen, men opdaterer sin
>>> > position
>>> > manuelt.
>>>
>>> > Og man kan lave en "buddy-list", så man på et kort kan se hvor alle
>>> > vennerne er henne. Hvis vi var flere der brugte det kunne vi måske
>>> > oprette
>>> > en 'dk.fritid.sejlads' liste der har os alle sammen.
>>>
>> Kære Bjarke
>> En god ide med en buddy list - det kunne være sjovt.
>> Når du køber softwaren: det er GPS client til ca. ?30 (=GPSGate 2.6)
>> du skal købe - man kan let fare vild i alle Fransons tilbud.
>> Hilsen
>> Jens
>
>



Ukendt (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-09 12:07

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a0fdf87$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad så ?? Skal vi bruge http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
> eller var det bare en fix ide ?? Alternativt tror jeg (når vi får en
> regnvejrs dag) at jeg laver den om til en "Esacpe only" side for
> venner og bekendte. Håber på at jeg i år kommer på den gode side 1000
> sømil ....
>
> Som I kan se er min elektronik nu samlet og tracen er aktiv (hver gang
> jeg tænder PC, Internetforbindelse og pc samtidig).

Hej Bjarke

Undskyld, men hvordan kan man se, at din elektronik nu er samlet ...
Hvad er det, du har gjort? Man vil jo gerne lære ... ...

Gimles posistion er nu opdateret ... men jeg sysler pt. med andre
opgaver med sparsom fritid til båden ..., så kommer nok til at ligge på
den lade side, hvad GPSGate angår ... Har for nyligt anskaffet mig den
lille ASUS EeePC - 1000HE (6-9 timers drift på indbygget batteri!), som
jeg vil forsøge at bruge på båden ... og så vil jeg - som Henrik - også
til at eksperimentere med brug af touch screen ... Foreløbigt på
køkkenbordet og i haven ...

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør



Bjarke@Escape (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 17-05-09 17:15

Det var nu ikke ment så 'avanceret'. - bare at man kunne se, at min position
opdateres 'real-time'.

Jeg har fået min 450 MHz antenne i masten og kører nu hele tidne på NMT/ICE.
Havnens wifi er ganske vist lidt hurtigere, men NMT er (med antenne i
masten) mere stabil.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
news:4a0fefe9$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a0fdf87$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvad så ?? Skal vi bruge http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm eller
>> var det bare en fix ide ?? Alternativt tror jeg (når vi får en regnvejrs
>> dag) at jeg laver den om til en "Esacpe only" side for venner og
>> bekendte. Håber på at jeg i år kommer på den gode side 1000 sømil ....
>>
>>
>> Som I kan se er min elektronik nu samlet og tracen er aktiv (hver gang
>> jeg tænder PC, Internetforbindelse og pc samtidig).
>
> Hej Bjarke
>
> Undskyld, men hvordan kan man se, at din elektronik nu er samlet ...
> Hvad er det, du har gjort? Man vil jo gerne lære ... ...
>
> Gimles posistion er nu opdateret ... men jeg sysler pt. med andre opgaver
> med sparsom fritid til båden ..., så kommer nok til at ligge på den lade
> side, hvad GPSGate angår ... Har for nyligt anskaffet mig den lille ASUS
> EeePC - 1000HE (6-9 timers drift på indbygget batteri!), som jeg vil
> forsøge at bruge på båden ... og så vil jeg - som Henrik - også til at
> eksperimentere med brug af touch screen ... Foreløbigt på køkkenbordet og
> i haven ...
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>



blueocean (06-08-2008)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 06-08-08 14:23

On 27 Jul., 17:23, Kondrup <kond...@post4.tele.dk> wrote:
> On 23 Jul., 18:26, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
>
> a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> > Gert,
>
> >http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htmerrimeligt sejt. Hvad har du af
> > udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>
> > Bjarke
>
> > --
> > Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
> Jeg bruger også GPSGate - se årets sommertur påhttp://home20.inet.tele.dk/jenskondrup/JK_Franson_track.htm.
> Man skal købe deres software. De har god support til opsætningen - i
> hjælpeforum, som bevares hurtigt.
> GPSGates oprindelige hovedformål var at fordele PC'ens GPS til flere
> brugerprogrammer i PC'en.
> Jeg bruger GPRS i den bærbare til at uploade "tracket". Når man har
> mistet kontakten med land, gemmer den tracket til man igen har
> forbindelse og uploader så automatisk
> Hilsen
> Jens.

Hej Alle

Jes.. jeg bruger GPS Gate track og så min GSm opkobling, sålænge der
er dækning kan man følge mig, jeg har så der eter lavet en side til
internettet hvor den kode som bliver gneret af GPS Gate programmet
sendes til GPS gate og derefter overført vie et link fra Google maps
til min site.
Meget simpelt. Som bjarke skriver er det måde at gøre det på..... Men
den med Amtaør radioen kender jeg godt og har før brugt den på vores
langtur til middelhavet.

hilsen
Gert
sy-grog

blueocean (15-09-2008)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 15-09-08 02:35

On 14 Sep., 21:20, Børge Wedel Müller <boerge@myller_fjern.dk> wrote:
> OK
>
> Har du en tegning af det "logiske" setup?
>
> mvh
>     /Børge
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
> meddelelsennews:48cd6374$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > Nej. Jeg har nu købt softwaren (for 30 euro), så både gimle og mine
> > positioner fødes automatisk fra gps'en til webserveren via det omtalte
> > software.
>
> > Men hvis man gerne vil på uden at købe softwaren, så skal man taste dem
> > manuelt.
>
> > Bjarke
>
> > --
> > Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
> > "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
> >news:48cd60d9$0$3090$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> >> Hej Bjarke
>
> >> Betyder det at du -manualt- indtaster alle de positions oplysninger vi
> >> kan se?
>
> >> mvh
> >>    /Børge
>
> >> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
> >>news:489a9dd1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> >>> Jeg synes det fine ved løsningen er at man ENTEN kan downloade og
> >>> installere software, ELLER man bare kan sætte sin position (gratis) med
> >>> en webbrowser. Så kan alle være med.
>
> >>> Jeg har ikke selv købt software endnu. Alt har været gratis indtil nu.
>
> >>> Bjarke
>
> >>> --
> >>> Afsendt fra båden:
> >>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>
> >>> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
> >>>news:489a45cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>>> Lige hjemkommet fra udlandet denne week end, følger jeg intenst med i
> >>>> denne tråd. Godt og morsomt initiativ - synes jeg.
>
> >>>> Må erkende, at jeg skal begynde helt "forfra", men forstår, at man kan
> >>>> "være med", hvis man downloader GPS-Gate og har en internetopkobling a
> >>>> la Nordisk Mobiltelefon modem'et til den bærbare med forbindelse til
> >>>> bådens GPS - er det korrekt forstået?
>
> >>>> (jeg har ingen radiolicens eller -forstand (trods 16 måneder i
> >>>> telegraftropperne i '62 - SIC!) og orker ikke mere GPRS via mobilen
> >>>> ...).
>
> >>>> *Hvis* en GPS i forbindelse med den bærbare med GPS-Gate-programmet og
> >>>> en internetopkobling er, hvad de kræves, så vil jeg "lege videre" - og
> >>>> melder mig under fanerne ...
>
> >>>> Foreløbigt har jeg købt og downloadet versionen med én PC-licens og en
> >>>> PDA-licens ... Håber at få mere tid i den kommende uge ...
>
> >>>> --
> >>>> mvh
> >>>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>
> >>>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
> >>>> meddelelsenews:4899ee07$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>>> Foreløbig er vi 4 oprettede på
> >>>>>http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm.
>
> >>>>> Det er ikke så meget, men jeg lader siden stå, hvis der er nogen der
> >>>>> vil bruge den. Selv synes jeg det er sjovt og vil prøve om jeg kan
> >>>>> logge 'live' når jeg sejler watski2start i slutningen af august. Med
> >>>>> ikke andet så kan venner og familie se hvor vi ligger (langt bagude
> >>>>> ift de store både).
>
> >>>>> Jeg har opdaget at applikationen inaktiverer displayet af båden, når
> >>>>> ens position er nogle uger gammel. Så hvis nogen af nedenstående
> >>>>> undrer sig over de ikke længere kan ses i kortet, så skal man bare
> >>>>> lige logge på gpsgate.com og trykke 'save' på ens position. Så dukker
> >>>>> man op på kortet igen.
>
> >>>>> Bjarke
>
> >>>>> Name Last seen
> >>>>> Escape 20:19:05
> >>>>> hansolsen -
> >>>>> sealady 08-07-29
> >>>>> WilliWau -
>
> >>>>> --
> >>>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Der er ikke så meget at tegne.

Når GPSgate softwaren er installeret på din PC og din GPS er aktiv og
forbundet med din PC, og du har en internet forbindelse oppe og køre,
vil den sende en datastring til GPSGATE, den vil så her vise din
position på et google map, men det hele kræver at du er logget ind hos
GPSgate, hvis du ikke som jeg har en website der viser din postion.
Det er såmænd en side som jeg har fået fra en Normand, det kræver at
man hos Google får en ID string som man sætter ind på siden som HTML
kode. Ret så simpelt. ??.
Det gode ved GPSGate er jo at den kan dele din GPS med andre
produkter, jeg har eks. mit program til søkort på samtidig med at jeg
sende minposition til min webside, og min GPS pos. er logget af min
AIS modtager. Det virker.....

mvh.


blueocean (06-08-2008)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 06-08-08 14:34

On 23 Jul., 18:26, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> Gert,
>
> http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htmer rimeligt sejt. Hvad har du af
> udstyr for at lave det ? Er det "online" eller noget du uploader i havn ?
>
> Bjarke
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Hej Bjarke

Det er et online system, der følger mig så lænmgejeg har radion
forbindelse.....

Gert

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177495
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408489
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste