Norge....
Fra : Bjarne

Dato : 30-07-08 23:39

Uha, jeg har familie i Norge - Lofoten... Og har netop kørt hele
turen, jeg skal da godt nok love for at det er dyrt efterhånden.

Et stks burger i sesambolle: 129nkr + hertil kommer pommes og ketchup
og drikke...

Et telt på camping betalte vi hele 255nkr et sted.

Hjemmebagt brød 115nkr (her blev vi nok snydt hehe)

Så roadtrip til Norge, glem det, jeg brugte flere penge i alt end på
de roadtrips jeg har foretaget i USA, og her er det endda varmt...

Nå, men godt man havde noget familie at varme sig hos, det tog ligesom
toppen af det hele... Selvom de sagde de følte sig meget trængte af
priserne, det kunne ikke forstå hvorfor???
Mon vi får den slags priser herhjemme?

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 31-07-08 08:08

Hej.. Undskyld men det udsagn må jeg angribe. Min mand og jeg er netop
kommet hjem efter en måned fra Kristianssand op gennem Norge langs
vestkysten og hjem gennem Finland og Sverige. Vi har de fleste nætter sovet
på campingpladser og den billigste kostede 80 nkr, den dyreste 175 nkr og
det skal lige tilføjes at vi kørte autocamper. Vi ledte ikke efter de
billige, men kørte bare ind når vi ikke gad mere for den dag og der viste
sig et skilt med camping..
Madpriserne, tja noget er da dyrt, men det meste i forretningerne ligger
meget lig de danske priser. Burger er vist noget af det dyreste du kan vælge
i Norge. Vi var i byen og spise pizza en aften, 75 nkr og det endda med
kaffe bagefter. Vi havde valgt at tage en del mad med hjemmefra, det var
måske noget for jer næste gang I hvert fald synd at en sølle burger skal
forhindre jer i at nyde Norges skønne natur.
Venlig hilsen Bodil.

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : J W Nielsen

Dato : 31-07-08 22:24

> [...]
> var måske noget for jer næste gang I hvert fald synd at en sølle
> burger skal forhindre jer i at nyde Norges skønne natur.

Hmmm... et modangreb måske ???
Vi er 7 teknikkere i mit firma som ofte rejser i Norge, og jeg kan altså
ikke få nogen af dem til at sige, at nogetsomhelst er billigt i Norge.
Af de lande vi rejser rundt i (Skandinavien og de baltiske lande) rækker
vores penge ubetinget mindst i Norge.
Vi har aldrig set en pizza til 75 Nkr... Og der er altså ingen af os, der
spiser mm på nogen luksusriøs måde!
Rent faktisk medbringer flere af os et lille grydesæt, en gasbrænder og
noget dåsemad - altså når vi ikke flyver derop!
Det bekræftes også, at jeg har nogle bekendte med aner i Norge - hver gang
de kører derop fylder de Golfen med mad og drikke til familien?

Men når man ved det på forhånd, kan man jo ta' sine forholdsregler... Og
Norges natur er ganske rigtigt skøn

Mvh Jørgen

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 31-07-08 09:14

On Wed, 30 Jul 2008 22:38:41 -0700 (PDT), Bjarne wrote:

Det er kanskje dyrt å feriere i Norge, men hvor kjøpte dere burger? Det må
ha vært luksusutgaven av luksusutgaven Med mindre dere satt på en
restaurant og spiste den?

Jeg bor i nærheten av en campingplass som nylig ble utropt til norges
beste. Den tar ikke slike teltpriser du forteller om.

> Hjemmebagt brød 115nkr (her blev vi nok snydt hehe)

Var det et brød bakt på gammeldags vis i vedfyrt bakerovn? I såfall ble
dere ikke snytt. Slik bakst er mer tidkrevende og utføres også ofte for å
selges som en slags spiselig souvernir, derav prisen. Gå til kjøpmannen
eller til bakeren hvis du vil ha andre priser :)

I Norge er det dyrt å spise ute i forhold til i Danmark, men jeg vet ikke
om vi har så stor grunn til å klage på matvareprisene. Jeg ferierer i
Hellas og der synes jeg det er dyrt. Ikke sammenlignet med norske priser,
men såvisst i forhold til greske inntekter! Men kanskje familien din i
lofoten må handle sine matvarer til andre priser enn vi lenger sør gjør...
?

--
Marianne
http://www.chios-info.com

Fra : Bjarne

Dato : 01-08-08 03:59

On 31 Jul., 09:07, "Bodil Anhøj" <bo...@privat.dk> wrote:
> [...]
> måske noget for jer næste gang I hvert fald synd at en sølle burger skal
> forhindre jer i at nyde Norges skønne natur.

Godt for jer, vi kom dog ikke i nærheden af de priser. Jeg kommer
mange gange til Norge igen, men ikke med bil, det kan simpelthen ikke
betale sig. Det er dyrt, det er et faktum og som den turist jeg er, så
gider jeg ikke smånusse rundt for at finde billige ting. Er jeg
sulten, så kan der sagtens være 200km til den næste pizza, og så må
man jo tage hvad der er... Den kostede så 178nkr for en vegetar pizza
hehehe... Skørt, for så dyre nægter jeg at tro at råvarerne er.
Og jo tak, vi havde skam mad med til hele turen, frem med gasblusset
og så derudaf.

Min kære onkel på Lofoten kan helt klart også mærke en ændring, hvad
vi kan fylde poser i Netto for i DK er omtrent det dobbelte i Norge.
Jeg så en frossen kylling til 125nkr den er nok også lige over
middel.

Umiddelbart er der ikke den store forskel i priserne på telt og
autocamper, så derfor har I selvfølgelig fået en fin pris. Det gjorde
vi selvfølgelig også.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 01-08-08 04:02

> Var det et brød bakt på gammeldags vis i vedfyrt bakerovn?

Aner det ikke, det kom i hvert fald ud af en fryser... Og det var 2
store Lomper. Hvilket jeg elsker med myseost

Så frossen Lompe til 115nkr... Tjae, så meget for god bagekunst, men
de smakte da gennemsnitligt.

mvh
Bjarne

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 01-08-08 12:26

On Fri, 1 Aug 2008 03:02:25 -0700 (PDT), Bjarne wrote:

> Så frossen Lompe til 115nkr... Tjae, så meget for god bagekunst, men
> de smakte da gennemsnitligt.

Æsj, det høres ut til å være flåeri. Lite lompetips til bruk på hjemlige
trakter: en pose potetmospulver tilsett vann, svell og deretter litt mel, 1
dl kanskje, glutenfritt eller vanlig, til passe deig, en varmt, tørr
stekepanne, kjevle deigen ut og stek og "vips" har du lomper.

--
Marianne
http://www.chios-info.com