Hyggelig by syd for Salzburg
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 23:53

Vi leder efter en hyggelig Østrigsk alpeby lidt syd for Salzburg. Det skal
være uspoleret Østrigsk hygge, ikke en poppet skisports by med masser af
halv tomme ski hoteller. Vi vil bo på Zimmer frei og meget gerne ha mulighed
for at gå ud og spise i byen om aftenen.

Er der nogen der har nogen gode forslag ?

Planen var at ta ud og se lidt forskelligt fra byen i løbet af en 4 til 5
dage, feks. : Eisriesenwelt, Hohenwerfen, Liechtensteinklamm, Kitzlochklamm,
Salzburg by. Nogen der har forslag til andet der skal ses når nu man er på
de kanter ?

/Grønne

Fra : H C Jensen

Dato : 27-07-08 06:48

<Grønne> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage, feks. : Eisriesenwelt, Hohenwerfen, Liechtensteinklamm,
> Kitzlochklamm, Salzburg by. Nogen der har forslag til andet der skal ses

Saltminerne i salzburg og ishulen har jeg lige besøgt

Det var sore oplevelser, bemærk at ishulerne kræver at man er rimelig mobil
da der skal gå's meget

Hans

Fra : Jetta

Dato : 28-07-08 09:18

Kehlsteinhaus...

Hitlers residens på toppen af et bjerg. Spektakulær tur derop med bus og
elevator...

Lars.

Fra : Per O.

Dato : 30-07-08 14:58

> [...]
> mulighed for at gå ud og spise i byen om aftenen.
>
> Er der nogen der har nogen gode forslag ?

Vi har et par gange boet her:

http://www.pension-albe.de/

15 kilometer syd for Salzburg.

Det er godt nok i Tyskland, men fornuftige priser med morgenmad (500 kr for
to voksne sidste sommer pr nat). Ikke langt til Berchtesgaden med
Kehlsteinhaus og Königssee som er utrolig smuk.

Se evt. lidt billeder her:
http://www.skaldepande.dk/Minigal/index.php?list=45 under Eagles Nest og
Königssee

/Per O.