Tegnsæt når I sidder på Netcafé i fremmed ~
Fra : Bo

Dato : 26-07-08 04:51

Jeg har altid denne seddel i min pung og kan huske de danske tegn !
TRYK hold ALT-knappen nede og tast 145 = æ
ALT+ 145 = æ
ALT+ 146 = Æ
ALT+ 155 = ø
ALT+ 157 = Ø
ALT+ 134 = å
ALT+ 143 = Å
ALT+ 171 = ½
ALT+ 172 = ¼
ALT+ 243 = ¾
ALT+ 248 = °
ALT+ 251 = ¹
ALT+ 253 = ²
ALT+ 252 = ³
ALT+ 246 = ÷

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-07-08 16:42

Bo <solfranz47@gmail.com> wrote in news:94d33dd3-9386-460b-aedb-
1fdc45a4db5f@t54g2000hsg.googlegroups.com:

> Jeg har altid denne seddel i min pung og kan huske de danske tegn !
> TRYK hold ALT-knappen nede og tast 145 = æ

.... hvis man taster tallene på den numeriske talblok.

Iøvrigt er det da kun de saerlige danske tegn man kunne taenkes at have
glaede af. Resten af verden kender godt til ½, +, og hvad du ellers fandt
interessant at liste.

Selv synes jeg det er nemmere bare at skrive ae, o og aa.

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 02:54

Bo skrev:
> Jeg har altid denne seddel i min pung og kan huske de danske tegn !
> TRYK hold ALT-knappen nede og tast 145 = æ
> [...]

Der er tilsyneladende flere genveje (alt efter tegnsæt?), normalt
skriver jeg ALT+0176 for: "°" !

@ Flyder rundt på keyboardet alt efter hvor man befinder sig i verden
hvorfor dét også kan være rart at have på listen (jeg finder dog ikke
lige en brugbar kode)!

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-07-08 12:49

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:488bd4f9$0$56779
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> @ Flyder rundt på keyboardet alt efter hvor man befinder sig i verden
> hvorfor dét også kan være rart at have på listen (jeg finder dog ikke
> lige en brugbar kode)!

http://www.frontpagewizard.com/use_alt_keys.asp

Ovenstående som link (f.eks. sendt til ens egen webmail) er vel egentlig
osse smartere end en fedtet seddel i pungen.

Hvis man har adgang (ikke altid tilfældet på en netcafe), så kan man også
bruge charmap.exe programmet i Windows.

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 19:41

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> Ovenstående som link (f.eks. sendt til ens egen webmail) er vel egentlig
> osse smartere end en fedtet seddel i pungen.

Heey! Dér genfandt jeg den ™ jeg har savnet efter at have brugt den ved
flere lejligheder!
Men @ er da vist ikke engang på dér

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-07-08 20:14

> Heey! Dér genfandt jeg den ™ jeg har savnet efter at have brugt den
> ved flere lejligheder!
> Men @ er da vist ikke engang på dér

Joda. Bare sørg for at vælge en af Windows standard skrifttyper, f.eks.
Arial eller Times New Roman.