toldregler (Thailand - Hamborg)
Fra : S.G

Dato : 25-07-08 09:50

Hej gruppe

Jeg sidder lige pt i Thailand og skal hjem til DK om 2 dage. Har
vaeret her i 3en halv uge

Jeg er helt med paa toldreglerne og hvad jeg maa tage med til
dk.Disse
findes her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=Thailand

Men nu er det saadan at jeg lander i Tyskland, dvs Hamborg.

Hvordan ligger landet saa? Er det samme regler der gaelder for mig?

Jeg overvejer nemlig at tage en Playstation 3 med hjem. Den koster
2000kr hernede og skal altsaa fortoldes i DK. Men skal den ogsaa
fortoldes i Tyskland? Dvs kan de tyske toldere sige noget til det?

Takker for hjaelp

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-07-08 18:55

> Men nu er det saadan at jeg lander i Tyskland, dvs Hamborg.
>

> Hvordan ligger landet saa? Er det samme regler der gaelder for mig?

Svjv ligger landet på nøjagtig samme sted som hvis du var landet i
Kastrup...
De 1350 kr er nemlig en EU regel, og ikke noget som er unikt for Danmark.
En Kollega som kom fra Kina, havde store problemer med en emsig tolder i
Frankfurt, da han ville have alle sine I-Pod kloner med ind efter en tur til
Kina...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bo

Dato : 25-07-08 14:08

Fra : Bo

Dato : 25-07-08 14:10

On 25 Jul., 18:50, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 2000kr hernede og skal altsaa fortoldes i DK. Men skal den ogsaa
> fortoldes i Tyskland? Dvs kan de tyske toldere sige noget til det?

Lige set den på eBay.co.uk til £202 = 1.910 DKK !!!!
Playstation 3, 40GB, Brand new
Vent og køb den hos eBay.co.uk, vh Bo

Fra : Bo

Dato : 25-07-08 14:12

> [...]
>
> Takker for hjaelp

lige set den på eBay.co.uk til £202 = 1.910 DKK Playstation 3,
40GB, Brand new vh Bo

Fra : S.G

Dato : 25-07-08 19:37

On 26 Jul., 03:10, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:
> [...]