Prag for 2. gang...
Fra : Stefanie

Dato : 22-07-08 16:01

Hejsa :)

Vi er et ungt par som skal på kør selv til Prag i uge 32. Vi var også
dernede for 2 år siden.
Dengang besøgt vi voks-museet, Karlsbroen, Praha zoo osv.

Så hvad skal vi besøge når nu vi skal derned for anden gang?

Jeg har hvertfal bestemt at vi skal i Black Light Theatre. Men hvad ellers?
Restauranter, seværdigheder, dyre-oplevelser osv er meget velkomne (også
gerne om det er dyrt eller billigt).

Med venlig hilsen
Stefanie

Fra : Thomas Thomassen

Dato : 22-07-08 19:02

Prag, lidt informationer:

Læs gerne denne side om byen: www.jakulff.com eller
Politikens: Turen går til Prag
En anden dansk side om Prag: www.tjekinfo.dk/

Eller denne: www.aerenlund.dk/tjekkiet/index.html
Eller denne: http://users.cybercity.dk/~bta1010/index.htm

Info om byen på engelsk: www.aroundprague.cz/ www.prague-
spot.com/ www.pis.cz/a/

Kort over Prag: www.mapy.cz

Men, men ingen tur uden mad og drikke, så her kommer adresserne
på gode spisesteder:

www.ambi.cz/ambi_pastafresca_kontakt_eng.php Italiensk. Der
kan forekomme lidt støj p.g.a. rummene. Ligger i kælderen.
Adressen er: Celetna 11. Gågaden fra centrum, på venstre side,
ned mod krudttårnet. Se menukortet. Fremragende mad.

www.npivovar.cz/index.php?page=en lille bryggeri i byen,
rimelig tæt på centrum. God mad. Se prislisten.

www.laryfary.cz/index.php?language=en&flash=1 adresse: Dlouhá
30, 110 00 Praha. Deres spydretter er virkelig gode!! Bestil
bord i kælderen.

www.kozel.cz Peg på engelsk flag og i den tomme rubrik efter
Leden skrives 1940, så restaurant og peg på Prag. Øverste (U
Cerneho vola) er bare værtshuset. Byens bedste øl.
Find Loretta Klostret på Borgen. I stedet for at gå til højre
ned mod klostret, så se til venstre, find åbningen mellem de to
kolonnader, mønjerød port, voila, så ses stort okseoved. Det
mørke øl bedst.

V.h.

Fra : Stefanie

Dato : 24-07-08 07:12

Tusind tak for alle de gode forslag. Til info for andre som skal besøge Prag
har jeg fundet hjemmesiden
www.pragueexperience.com - der er mange gode ting :)

Venligst
Stefanie
"Thomas Thomassen (slet CULJM)" <kyndby2003@CULJMyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:12167500960.774554701273185@dtext.news.tele.dk...

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-07-08 19:17

"Stefanie" <nejtak@nej.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dengang besøgt vi voks-museet, Karlsbroen, Praha zoo osv.
>
> Så hvad skal vi besøge når nu vi skal derned for anden gang?

Theresienstadt kan I lige dreje indenom på vejen derned, ligger lige 40 km
udenfor byen på den motorvej i med stor sandsynlighed kommer ind fra.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 23-07-08 05:23

> [...]
> Dengang besøgt vi voks-museet, Karlsbroen, Praha zoo osv.
>
> Så hvad skal vi besøge når nu vi skal derned for anden gang?

De har det fedeste tekniske museum!!
Biler, fly, luftskibe, motorcykler etc..
Det ligger deroppe bag ved den store takt stok - eller hvad saadan en
faetter hedder...
De har lukket om mandagen!

Hvis i er til kano, kajak tur kan jeg anbefaler at i kontakter dem her:
http://ubytovani.turistik.cz/hotel-tynec-nad-sazavou-9241.htm

I kan smide bilen der, leje en kano/kajak og sejle et par dage - derefter
ringer i til dem og de kommer og henter jeg...
Og det er super billigt...

Mvh
Allan