Rundrejse i Frankrig
Fra : rt

Dato : 22-07-08 15:02

Min kæreste og jeg overvejer en rundrejse i bil i Frankrig til næste
sommer. Vi ved ednu ikke helt om vi har mulighed for at køre derned
eller om vi skal leje en bil dernede.
Er der nogen der ved hvor det kan gøres billigst/bedst? Tænker på
måske at flyve til Nice, eller et andet sted, leje en bil, besøge
udvalgte områder i landet og flyve tilbage, enten fra samme by eller
en anden.

Nogen der har en ide om økonomien? Hvad vil det koste, evt. om dagen,
sådan at rejse rundt, overnatte, spise osv. Vi vil gerne bo billigt,
evt. nogle nætter på camping, hvis muligt, og evt. hostel osv.

Alle kommentarer om sådan en tur vil værdsættes.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 22-07-08 16:05

rt skrev:
> [...]
> evt. nogle nætter på camping, hvis muligt, og evt. hostel osv.
>
> Alle kommentarer om sådan en tur vil værdsættes.

Jeg prøvede det der med at leje en bil i Nice sidste år.Det tager en del
tid, fordi bilerne er i en anden lufthavn end den, man flyver til, så
man skal køre med bus. Men det kan da gå an.

Generelt er AVIS ganske billig, hvis man bor i Danmark og lejer i andre
lande.

For at undgå at skulle tilbage til udgangspunktet ville jeg gå ind på
www.avis.com og bestille f.eks. en Renault Twingo med afhentning i en by
og aflevering i en anden. Det giver utallige muligheder. Herunder at man
kan tage toget den ene eller begge veje. Fordelen ved at tage toget hjem
er især, at man undgår alle de trælse restriktioner ved flyvning. F.eks.
hvis man kommer til at købe noget vin med hjem. Det ville også gøre det
realistisk at starte i f.eks. Nice og slutte et sted i Normandiet.

vh

Bjarne

Fra : Mogens

Dato : 22-07-08 21:12

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ville også gøre det realistisk at starte i f.eks. Nice og slutte et
> sted i Normandiet.

Vedr. overnatning er hotel formule 1 ganske billigt:
www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Jég ville dog vælge at flytte knapt så ofte og udvælge en række
opholdssteder - evt. vha www.gites-de-france.com/gites/fr/gites_ruraux

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 23-07-08 06:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>www.hotelformule1.com/formule1/index.html
>
>Jég ville dog vælge at flytte knapt så ofte og udvælge en række

Formule 1 er nok den billigste måde at overnatte i Frankrig. Formule
1 ligger ved motorvejene og man får et værelse, med dobbeltseng,
etageseng (max 3 personer pr. værelse), håndvask og fjernsyn. Bad og
toilet på gangen. Pænt og rent. Vil man et lille trin op, så man får
bad og toilet på værelset, kan man bruge Etap. De er hoversagelig til
engangsovernatninger.

Jeg vil også anbefale, at man for det meste overnatter en 2-3 nætter
hvert sted, og så er gites-de-france fine. Iøvrigt er det stadig
muligt at overnatte billigt i Frankrig, sammenlignet med DK.

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : rt

Dato : 30-07-08 11:50

> [...]
> lille trin op, så man får bad og toilet på værelset, kan man
> bruge Etap. De er hoversagelig til engangsovernatninger.

Tak for svar. Vi bliver enten 2 eller 4 personer, der skal af
sted. Så måske bliver Formule 1 ikke muligt.

> [...]
> nætter hvert sted, og så er gites-de-france fine. Iøvrigt er det
> stadig muligt at overnatte billigt i Frankrig, sammenlignet med

Ja, det er også planen. Vi vil gerne køre en del rundt og se
forskellige områder, men vi vil også vælge at opholde os de
forskellige steder i min. 2-3 nætter.

Nogen ide om en ca. døgnpris? Jeg ved det er svært, men bare for
nogenlunde at kunne udregne et budget.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 31-07-08 16:51

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

>Nogen ide om en ca. døgnpris? Jeg ved det er svært, men bare for
>nogenlunde at kunne udregne et budget.

Prisen på Chambre d'Hotes/Gites de France kan variere en del alt efter
kvalitet og beliggenhed. Det kan være fra 50 til 100 euro pr. døgn
incl. morgenmad for 2 personer. Vi bruger typisk omkring 75 euro pr.
døgn og så er det ganske fine forhold. Dertil kommer så frokost og
aftensmad. Til frokost kan man jo tage en sandvich til omkring 6 euro.
En cola er nogle gange dyrere end en øl på en cafe - omkring 3 euro.
Prisen for aftensmad på restaurant afhænger jo af mange ting. Er man
til pizza eller vil man spise gourmet. Jeg mener en pizza kan fås til
6-7 euro og en aftensmad til 15 euro plus drikkevarer pr. person.
Mange gange kan man spise godt og billigt på den Chambre d'Hotes man
bor på. Vi fik en luksusmiddag for 12 euro i Castellane.

Små hoteller fundet på de lokale turistbureauers hjemmeside kan også
være fortræffelige, og typisk til priser på 50 - 75 euro pr værelse
med morgenmad.

Fra : rt

Dato : 01-08-08 08:51

Soren Hedeby Sorensen <shedebys@FJERNmail.dk> wrote in

> [...]
>
> Små hoteller fundet på de lokale turistbureauers hjemmeside kan
> også være fortræffelige, og typisk til priser på 50 - 75 euro pr

Tak for svar, Søren.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : rt

Dato : 30-07-08 11:47

> [...]
> www.hotelformule1.com/formule1/index.html
>
> Jég ville dog vælge at flytte knapt så ofte og udvælge en række

Tak for link.
Hvor det nærmere skal planlægges, må tiden vise.
Først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at få en ide om
prisniveauet pr. dag, for at finde ud af hvad der for os er
realistisk mht. længden af ferien.

Hvor meget bør man regne med at bruge pr. dag, sådan cirka, for logi
og kost. Nogen der tør gætte på det?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-08 12:04

rt skrev:

> [...]
> realistisk mht. længden af ferien.
>
> Hvor meget bør man regne med at bruge pr. dag, sådan cirka, for logi

Da jeg var i Nice og omegn for 1½ år siden, var priserne på restauranter
betydeligt højere end i Italien. Men hvis man bor i ferielejligheder og
selv laver mad eller nogle af måltiderne består af små lette måltider af
lækkert brød m.v., kan det naturligvis gøres billigere.

Forresten er dette et af de smukkeste steder jeg har været:
http://www2.labouquiere.com/indexanglais.html
antistress findes ikke meget bedre.
Vi fandt stedet meget tilfældigt dengang vi var der.

Bjarne

Fra : rt

Dato : 30-07-08 11:45

> [...]
> kommer til at købe noget vin med hjem. Det ville også gøre det
> realistisk at starte i f.eks. Nice og slutte et sted i

Tak for svaret, Bjarne.
Det vil jeg bestemt undersøge nærmere. Det er en god ide, at aflevere
bilen i en anden del af landet.

--
De bedste hilsner,

/rt