Barcelona i julen
Fra : Newt Bridges

Dato : 22-07-08 11:24

Hej folkens,

Overvejer at tage til Barcelona i julen, f.eks. fra den 20-27.
december. Der er mange interessante ting at se ved jeg allerede, men
visse spørgsmål presser sig på:

Er "turistattraktionerne" åbne på denne tid af året?

Er klimaet tåleligt (ikke for varmt, ikke for koldt)?

Er restauranter og lignende åbne på denne tid af året?

Jeg kunne forestille mig at at spaniolerne fester "mere" end vi
nordboere til jul, og der derfor er en hel del liv dernede - men jeg
ved det selvsagt ikke.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-07-08 11:42

Newt Bridges <nospam@invalid.invalid> writes:

> [...]
> visse spørgsmål presser sig på:
>
> Er klimaet tåleligt (ikke for varmt, ikke for koldt)?

Det kommer jo an på hvad man synes er passende. :) Det ser ud til at
være ganske passende for mig, men min mor ville synes det var alt for
koldt.
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?country=Spanien&city=150034102

5 nedbørsdage med i alt 50 mm nedbør. 14 grader om dagen, 6 om natten
og 143 solskinstimer.

Mvh Trine

Fra : Jan Viegand

Dato : 23-07-08 23:06

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
> Hej folkens,
....> Er "turistattraktionerne" åbne på denne tid af året?

Det vil jeg tro.

> Er klimaet tåleligt (ikke for varmt, ikke for koldt)?

Der er ikke sol og sommer, men der kan være både regn og blæst og sol. Det
er dog mindre koldt end midt inde i Spanien, fx Madrid, fordi det ligger ved
kysten.

> Er restauranter og lignende åbne på denne tid af året?

Ja, men 25/12 kan der være lukket mange steder.

Du kan også tjekke med den spanske stats turistbureau:
http://www.spanien-turist.dk/

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm