Køb af flybilletter på nwa.com?
Fra : MRN

Dato : 17-07-08 15:07

Hejsa gruppe!

Endnu et par spørgsmål fra mig

Når jeg har købt flybilletter online før, så har jeg altid brugt
flybillet.dk. Men nu har jeg fundet ud af at de billetter jeg skal have er
meget billigere på nwa.com (NortWest Airlines). Men hvordan gør jeg lige det
når jeg har et 'ø' i mit mellemnavn? Skal jeg skrive 'oe' eller skal jeg
helt udelade mellemnavnet på bestilingen? Jeg synes jeg har hørt et sted at
det er nok med for- og efternavn?

Og er der forresten nogen der har nogen erfaringer med billetter købt på
nwa.com?

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-07-08 18:17

On Thu, 17 Jul 2008 16:06:47 +0200, "MRN" <news@m-r-n.dk> wrote:

> [...]
>helt udelade mellemnavnet på bestilingen? Jeg synes jeg har hørt et sted at

Du kan sagtens erstatte "ø" med "o", min søns navn staves Søren i hans
danske pas, men Soren i hans amerikanske pas. Ingen problemer med det.

Jeg har også et mellemnavn men bruger det aldrig, heller ikke ifm. med
flybilletter (men det står i mit pas), det har heller aldrig givet mig
problemer.

>Og er der forresten nogen der har nogen erfaringer med billetter købt på
>nwa.com?

Ud over, at det måske kan være svært at bruge et kreditkort med
adresse udenfor USA, så kan jeg ikke komme i tanke om noget.
--
Lars Ehlers

Fra : Jesper Andersen

Dato : 18-07-08 07:05

Uden jeg er helt sikker, så tror jeg ikke du som dansker kan booke
direkte på nwa.com, men du skal istedet booke hos deres
samarbejdspartner KLM, sådan var det ihvertfald for mig da jeg prøvede
at bestille en tur til USA.

Er ikke 100% sikker, så tag det lige med et forbehold, men man finder
først ud af det til sidst hvor man ikke har mulighed for at ændre
"landet" fra USA til Denmark.

Mvh
Jesper Andersen
http://www.rejse-forum.dk - Danmarks nye rejse-forum