Bærbar i flyveren?
Fra : MRN

Dato : 17-07-08 04:39

Hejsa gruppe!

Når nu man skal ud og flyve og gerne vil have sin bærbare med ind i
kabinen, må man så også gerne have ledningen til strømforsyningen med
i computertasken, eller skal den pakkes ned i bagagen i bugen af
flyet?

Jeg tænker i disse terror tider...

Mvh
MRN

Fra : Jesper Andersen

Dato : 17-07-08 13:40

Hej MRN,
Jeg rejser en del firmamæssigt og har altid min bærbar med op i
kabinen med alle kabler osv. Det må man gerne.
Det eneste de forlanger er at du tager computeren op ved security
check og lægger den i en bakke for sig selv.
Så det kan du sagtens gøre. Du må sågar også gerne ha den tændt under
flyveturen, hvis du har wlan/bluetooth osv slukket... Ihvertfald hos
SAS...

Mvh
Jesper Andersen
http://www.rejse-forum.dk - Danmarks nye rejse-forum.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-07-08 08:40

On Jul 17, 12:39 pm, MRN <m...@m-r-n.dk> wrote:

> [...]
> kabinen, må man så også gerne have ledningen til strømforsyningen med
> i computertasken, eller skal den pakkes ned i bagagen i bugen af

Jeg tror faktisk, at det er et krav fra flyselskaberne, at du *skal*
tage din bærbare med dig ind i kabinen. Man må ikke have
værdigenstande af den kaliber i sin almindelige baggage.

Du skal for øvrigt være opmærksom på, at der næppe er strømstik
tilgængelige, med mindre du flyver første klasse. Når jeg har surfet
rundt på seatguru.com, er jeg aldrig faldet over andre end Singapore
Airlines A380, som har strømstik på økonomiklasse.

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-07-08 18:14

On Thu, 17 Jul 2008 07:40:14 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>rundt på seatguru.com, er jeg aldrig faldet over andre end Singapore
>Airlines A380, som har strømstik på økonomiklasse.

Virgin America har 110v stik ved alle sæder. Desværre skal jeg flyve
10 timer med Continental på mandag og jeg har kun batteritid på den
bærbare til 4 timer
--
Lars Ehlers

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-07-08 19:45

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote in news:73461700-144a-4a02-
b7af-0a575f1d580f@k37g2000hsf.googlegroups.com:

> Jeg tror faktisk, at det er et krav fra flyselskaberne, at du *skal*
> tage din bærbare med dig ind i kabinen.

Det er det så ikke. Men jeg vil kraftigt anbefale det.

Fra : TL

Dato : 19-07-08 09:41

On Thu, 17 Jul 2008 07:40:14 -0700 (PDT), in dk.fritid.rejse Michael
Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

>Når jeg har surfet
>rundt på seatguru.com, er jeg aldrig faldet over andre end Singapore
>Airlines A380, som har strømstik på økonomiklasse.

Cathay Pacific er ifærd med at opgradere deres Economy Class på
long-haul 747ere. Stikket er der allerede, men det virker desværre
ikke endnu.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-07-08 14:16

On Jul 17, 8:44 pm, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Det er det så ikke. Men jeg vil kraftigt anbefale det.

Jeg næsten 100% sikker på, at det er sådan hos Lufthansa. Tror også,
at det er sådan hos andre. Ellers ville der sikkert være store
problemer med tyveri ved kuffertkarrusellerne!

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-07-08 21:31

On Thu, 17 Jul 2008 13:15:35 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

>Jeg næsten 100% sikker på, at det er sådan hos Lufthansa. Tror også,
>at det er sådan hos andre. Ellers ville der sikkert være store
>problemer med tyveri ved kuffertkarrusellerne!

Det tror jeg ikke. Luftfartsselskaberme dækker kun op til et vist
beløb, så de har da sikret sig.
--
Lars Ehlers

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-08 00:55

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote in news:8d23fc81-489e-4e60-
bfa6-338cb907de85@p25g2000hsf.googlegroups.com:

> Jeg næsten 100% sikker på, at det er sådan hos Lufthansa.

Jeg er 112% sikker på at det ikke forholder sig sådan. Jeg handler dagligt
bl.a Lufthansa i Københavns Lufthavn.

At jeg så kraftigt vil fraråde bærbare i indchecket bagage, skyldes den
hårdhændede medfart en kuffert risikerer f.eks i de automatiske
sorteringsanlæg.

Det sker jævnligt at passagerer mærker deres bagage "Fragile". Overflødigt,
når nu bagagesorteringsanlæg alligevel ikke kan læse skrevne ord.

> Tror også, at det er sådan hos andre. Ellers ville der sikkert være store
> problemer med tyveri ved kuffertkarrusellerne!

Det er ret dumt hvis folk begår kriminalitet et videoovervåget sted hvor
deres identitet er veldokumenteret. Derfor sker det faktisk også sjældent.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-07-08 23:02

On Jul 18, 1:54 am, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Jeg er 112% sikker på at det ikke forholder sig sådan. Jeg handler dagligt
> bl.a Lufthansa i Københavns Lufthavn.

Jeg har lige tjekket Lufthansas hjemmeside. Der står følgende:

"All valuable goods like laptops, mobile phones, PDAs, documents,
jewellery etc. should be carried in your Hand baggage."

Altså ser det ud til, at jeg tager fejl. Jeg havde læst det som 'must'
i stedet for 'should'.

--
Michael Knudsen