Booke USA til 2009
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-08 01:26

Hejsa

Jeg forsøger at danne mig et overblik (prismæssigt set) over hvad det
vil koste fruen og jeg at besøge USA 8-10 dage næste år i
sommerferien.

Men enten er det ublu priser (50000,-'s klassen) eller slet og ret
ingen afgange som jeg får frem på skærmen.

Er jeg for tidligt ude?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 17-07-08 02:19

Du er for tidligt ude.

De fleste ruteselskabers billetter lægges først ind i reservations-
systemerne 360 dage ud i fremtiden. Og hos flere kan du max. booke op
til 11 måneder i forvejen.

Så skal du bruge billetter f.eks. medio juli 2009, vil du først have
adgang til det fulde udbud af billetter i løbet af august måned.

Pizzaman

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-08 11:38

>Så skal du bruge billetter f.eks. medio juli 2009, vil du først have
>adgang til det fulde udbud af billetter i løbet af august måned.

Jep det er netop medio juli næste år.

Takker for svar - jeg kigger senere på året og venter med at rive
håret ud
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 17-07-08 22:36

<saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Du er for tidligt ude.

>Så skal du bruge billetter f.eks. medio juli 2009, vil du først have
>adgang til det fulde udbud af billetter i løbet af august måned.

>Pizzaman

Ja du er alt for tidligt ude, det kan aldrig betale sig at booke mere end 3
måneder før.

Dog er der lige det med sommerferien, men KLM/Air France og Skyteam plejer
altid at komme med en kampagne.

Sidste år bookede jeg eksempelvis CPH-LAX en måned før til 3000 retur i
april

og for en uge siden bookede jeg CPH-NYC stopover to dage og så NYC-SFO og
hjemtur LAS-CPH for 4900 pr. billet.
Havde jeg valgt at flyve hjem fra LAX eller SFO havde prisen været 3900 med
Continental, så der er en del at spare.

og dette er med afrejse 26.august i år

Stig

Fra : Jesper Andersen

Dato : 17-07-08 13:37

Hej Martin,
Som Pizzaman skriver så er du for tidligt ude... men bestil gerne i
god tid, da der kan være penge at spare.
Jeg har selv for en måned siden bestilt billetter fra Billund til Los
Angeles i Februar 09 og jeg fik retur billetter for 9400,-kr alt inkl.
gennem mrJet for 2 personer.

Jeg kender dig faktisk lidt gennem Martin Søndergaard og Henrik
Christoffersen, og når jeg har været derovre i februar kan jeg evt
hjælpe dig med at planlægge lidt hvis det er LA/San Diego/Vegas du vil
til.

Jeg har fulgt billetpriserne gennem et år, og du skal være opmærksom
på at den periode du har tænkt dig at tage der over er flybilletterne
meget dyre. Der er næsten 50% at spare ved at flyve uden for "sæsonen"
som vi har valgt at gøre, men det er jo også et prioteringsspørgsmål.

Vi skal på det man kalder en rigtig "turisttur"... vi skal rundt og se
alle de forskellige turist ting, og alt det man ser i TV. Og opleve
"en ny verden"...

Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere... ellers ring til
Henrik og kom forbi en dag.

Mvh
Jesper Andersen, Kolding
http://www.syswatch.dk
http://www.rejse-forum.dk - Danmarks nye rejse-forum.

Fra : Kim Hermansen

Dato : 17-07-08 06:53

Hvornår er højsæson i USa..er det Juni/Juli/August ??

Jeg har sammen med min kæreste været 2 gange i USA..første gang
( 2005 ) fløj vi med Delta over Paris til San Diego, vi bestile ca5
mdr før og fik dem til 5500.- retur dengang.

anden gang var sidste år - New york og hjem over San Fransisco..Fløj
med British Airways...de kostet 4600.- pr person retur og der booket
vi kun 4 mdr før...( booker over flyselvskabet direkte )

nu skal vi afsted næste år ( lige som Martin ) og i øjeblikket holder
jeg også øje med billet priser, og har tænkt mig at booke ca 10 mdr
før. Så får jeg hvad jeg vil have til den rigtige pris. vi skal
iøvrigt til Salt lake city og hjem over San diego.4 uger ialt.

Mvh Kim.

Jeg gør det jeg kigger direkte på flyselvskabernes egen hjemmeside
sådan hver 14 dag efter den rute jeg vil skal flyve. Jeg ved ikke det
store om der er noget sparet ved at bruge fks kilroy eller Momondo,
mrjet osv ?? )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-08 23:55

>Som Pizzaman skriver så er du for tidligt ude... men bestil gerne i
>god tid, da der kan være penge at spare.

Det er netop penge jeg/vi gerne vil spare

> [...]
>Christoffersen, og når jeg har været derovre i februar kan jeg evt
>hjælpe dig med at planlægge lidt hvis det er LA/San Diego/Vegas du vil

Så ved jeg også godt hvem du er hehe. Sjovt.

Det er Florida, omkring Miami området vi skal til - jeg har en god ven
som bor derovre som synes vi skal "slå et smut forbi" og nyde livet
lidt.

> [...]
>meget dyre. Der er næsten 50% at spare ved at flyve uden for "sæsonen"
>som vi har valgt at gøre, men det er jo også et prioteringsspørgsmål.

HVad er uden for sæson? Det er nemlig ikke planlagt hvornår ferien
skal holdes endnu, så der er nok mulighed for at rykke det lidt frem
og tilbage hvis det er det der skal til.

>Vi skal på det man kalder en rigtig "turisttur"... vi skal rundt og se
>alle de forskellige turist ting, og alt det man ser i TV. Og opleve
>"en ny verden"...

Præcis - det er også det vi drømmer lidt om. Jeg tror det bliver en
kæmpe oplevelse. Jeg har "desværre" (fordi det er ovre på den anden
kyst) en fætter i Seattle med job hos Microsoft - det kunne være fedt
med en lille rundvisning der hvis det bliver muligt at komme der
forbi.

>Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere... ellers ring til
>Henrik og kom forbi en dag.

Ved du noget om hotel? Er det "standard" med wifi "overalt" eller skal
man lige være opmærksom på dette, og hvad koster et okay hotel pr.
værelse pr. person?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 18-07-08 15:53

> HVad er uden for sæson? Det er nemlig ikke planlagt hvornår ferien
> skal holdes endnu, så der er nok mulighed for at rykke det lidt frem
> og tilbage hvis det er det der skal til.

Som regel perioden fra April og frem til skoleferien begynder i slutningen
af juni

og så igen fra sidst i september og frem til slutningen af november.

Vi har dog for nogle år siden været heldige at få CPH - Miami til 3000 pr.
næse retur den 3.juli ved at booke en måned før.

Stig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-07-08 16:28

>Som regel perioden fra April og frem til skoleferien begynder i slutningen
>af juni
>og så igen fra sidst i september og frem til slutningen af november.

Slut-juni kan måske gå, men september er for sent nok.

>Vi har dog for nogle år siden været heldige at få CPH - Miami til 3000 pr.
>næse retur den 3.juli ved at booke en måned før.

Det er priser som disse jeg kan lide
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 19-07-08 12:41

> Det er priser som disse jeg kan lide
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Forvent ikke at de laver "spring sale" før i marts måned.

Hold øje med Delta, KLM, Air Chance og Continental, det er hos dem du
kan være heldig at hive det billige hjem.

og du skal nok regne med at skulle tage afsted omkring 10. juni for at kunne
få det billigt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-08 13:36

> [...]
>kan være heldig at hive det billige hjem.
>
>og du skal nok regne med at skulle tage afsted omkring 10. juni for at kunne

Vi ser tiden an når vi når nærmere Ferien skal desværre bookes på
arbejdet omkring Januar/februar så det bliver der det bliver fastlagt
hvornår vi kan tage afsted. Så må vi håbe prisen er okay eller betale
os fra det
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 30-07-08 23:20

-- >

> Det er priser som disse jeg kan lide

Miami har også en lidt anden sæson en resten af USA. Juli er "monsun" tid,
og det kan regne voldsomt. Det er varmt og fugtigt, og derfor kan billetter
være billigere til netop denne del af USA i juli. Jeg bestilte en tur til
MEM og hjem fra JFK med afrejse ult. juni og hjem ult. juli. Da jeg tjekkede
ca. 6 uger før afrejse havde jeg sparet kr. 900,- pr. billet; 4.700 ifht.
5.600 ved at bestille i november. En tur til Budapest i marts kostede kr.
680 bestilt i august, mens den blot 2 måneder senere kostede 1.900,-. Her
kunne der dog spares en del ved at ændre lidt på afgangsdatoen.

Så min erfaring er generelt, at det kan betale sig at bestille i god tid.
Jeg har dog en enkelt gang oplevet, at en tur til Island var kr. 300,-
billigere 3 uger efter jeg bestilte rejsen.

Kennet

Fra : Rikke

Dato : 20-07-08 08:31

hej !

Da jeg bestilte billetter til min kommende New York trip, så spurgte
jeg samtidig, rejsebureauet (www.wasteel.dk) om næste år hvor min ven
og jeg gerne vil en tur til San Diego, for at besøge en veninde som er
blevet gift derovre.
Medarbejderen ved Wasteel sagde at vi skulle begynde at kigge 10
måneder før afrejse for det var her billetterne typisk ville være de
billigeste.

Ja det var det jeg kunne bidrage med :)

kærligst
Rikke

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-08 16:58

>Ja det var det jeg kunne bidrage med :)

Tak for tippet - jeg sætter et hak i kalenderen.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk