Shopping i Indien?
Fra : MRN

Dato : 16-07-08 22:12

Hejsa gruppe!

Om et par måneder rejser jeg fire uger til Indien, og i den sammenhæng skal
jeg have købt et nyt videokamere til at tage med! Men så var det jeg tænkte
om ikke det var billigere at købe det dernede? Er der nogen der ved hvordan
priserne ligger i forhold til DK/EU? Jeg har overvejet et Sony harddisk
kamera

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-08 10:17

"MRN"
> [...]
> billigere at købe det dernede? Er der nogen der ved hvordan priserne ligger i forhold
> til DK/EU? Jeg har overvejet et Sony harddisk kamera

Det kan du godt glemme - Indien er stadig et par generationer
bagud når det handler om elektronik. Det er ikke så udpræget
som for få år siden, men Indien er ikke stedet for den slags,
udvalget er begrænset og priserne er høje på importerede
varer, grunden er høje afgifter og mange mellemmænd..

Derudover er garantierne på elektronik ofte region afhængig,
så det er i det hele taget ikke en go ide at købe ind i Asien,
selvom der muligvis kunne være 10-15 % at spare, det er ikke
det værd.

For det tredie, er det en gylden regel at man lærer udstyret
at kende og sikrer sig at der ikke er fejl, i god tid inden man
tager på den store once in a lifetime tur. Jeg har selv, 2 gange,
lavet den fejl at købe i sidste øjeblik og rejse rundt med fejl-
behæftet udstyr, proff udstyr man jo skulle forvente var i
orden fra fabrikken, det er bare surt..

Tjek www.edbpriser.dk eller www.preissuchmaschine.de
hvis du vil spare lidt, men bestil snart, så du ved alt er
i orden inden den store tur.

Så vidt muligt undgå at overnatte i Agra (Taj Mahal), det er
nok Indiens mest u-charmerende by. Hvis du skal se Thaj Mahal,
så gør det og tag bussen eller lej en bil med chauffør og kør til
Barathpur, gå en tur i fuglereservatet eftermiddag eller morgen,
der er mere end 400 fuglearter og mange dyr. Og der er masser
af hyggelige guesthouses og hoteller i området. Og så ligger det
under 1 times kørsel fra Agra.

Generelt skal du være lidt mere forsigtig i det nordlige Indien,
specielt Agra, Delhi, Varanasi området, har en del svindlere
og tyveknægte, resten af Indien er relativt sikkert, et eventyrligt
rejseland.. -max-

Fra : MRN

Dato : 17-07-08 03:59

> [...]
> specielt Agra, Delhi, Varanasi området, har en del svindlere
> og tyveknægte, resten af Indien er relativt sikkert, et eventyrligt

Tak for svaret

Det er tredje gang jeg skal til Indien, så har prøvet det før Jeg
bor hos noget familie i Chandigarh (200 km nord for Delhi). Denne her
gang skal jeg vist se Taj Mahal og Det Gyldne Tempel og så ellers bare
slappe af på deres appelsin-plantage i Takhni

Lyder som om du også har været i Indien tit?

Mvh
MRN