Træt af kassel bakkerne, kan det betale si~
Fra : Stone

Dato : 15-07-08 18:37

Jeg har altid kørt til Østrig via Kasselbakkerne, altså via A7, jeg
har hørt at nogle har kørt via Lipzig med et godt resultat, er der
nogle der har prøvet ruten og kan anbefale den??

hilsen steen

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-07-08 19:18

Stone wrote:
> Jeg har altid kørt til Østrig via Kasselbakkerne, altså via A7, jeg
> har hørt at nogle har kørt via Lipzig med et godt resultat, er der
> nogle der har prøvet ruten og kan anbefale den??

Kik i dk.fritid.camping, der bliver ruten jævnligt diskuteret.

vh

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-08 22:30

"Stone" <xxrokboel@xhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> har hørt at nogle har kørt via Lipzig med et godt resultat, er der
> nogle der har prøvet ruten og kan anbefale den??

Jeg har ikke prøvet denne tur, da vi altid kører Rostock-Berlin, men det har
flere gange været nævnt, at når man kommer fra det jyske eller via
Puttgarten, så er det en god ide at dreje fra ved Hannover og køre mod
Magdeburg og inden Magdeburg drejer man så ned mod Leipzig og når man rammer
A9 hopper man på den mod München. Angiveligt noget mindre trafik og ingen
store bakker.
Datter og svigersøn kørte til Kroatien i fredags via Puttgarten, og der var
meget stærk trafik. De havde på forhånd valgt at køre via Berlin, idet vi
altid har haft gode erfaringer med den vej - også på store rejsedage. Ca. 20
km inden de nåede Berlinmotorvejen ved Hamburg drejede de mod syd ad B204 og
ramte så Berlinmotorvejen ca. 20 km længere nede og skar så ca. 20 km af.
Hvis man kommer fra Jylland kan man et eller andet sted ved Neumünster nok
hoppe over til A21, som også går lige ned til B204.
De havde en god tur derned uden køer og som de sagde, de mærkede intet til
at det var store feriedag før de nærmede sig Østrig.
Det skal bemærkes, at de var ved Berlin ca. kl. 1900.
Vi har selv kun kørt via Kassel en gang og gør det nok aldrig mere. Ikke så
meget på grund af bakkerne, dem kan vi sagtens tøffe op ad, men man hænger
bag lastbiler og der er køer af mange forskellige årsager. Det har vi aldrig
prøvet den anden vej, og motorvejene østpå er nyere og derfor af bedre
kvalitet.

Kurt

Fra : Armand

Dato : 16-07-08 15:59

Stone skrev:
> Jeg har altid kørt til Østrig via Kasselbakkerne, altså via A7, jeg
> har hørt at nogle har kørt via Lipzig med et godt resultat, er der
> nogle der har prøvet ruten og kan anbefale den??

Et simpelt opslag på en korttjeneste vil afsløre hvor stor en omvej det
i realitetten er.
I år er der vist et par fæle vejarbejder på A7'eren og dé kan være rare
at spare sig for. Til sammenligning kan Leipzig-ruten sagtens hænde at
være hurtigere og frem for alt mindre stressende (á kø-irritation)!

Hvis man beslutter sig for dén tur, kan man allerede stikke østover ad
bundesstrasse 205 ved Neumünster og siden følger skiltene mod Berlin,
hvorved at turen til Leipzig bliver blot 50 km længere, hvilket til
gengæld let bliver langt hurtigere end den traditionelle kø for at komme
under Elben!

--
Armand.